• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Carolina01

Tack:)!

Gjorde en skrapning igår och nu känns det lite bättre, som att man kan börja tänka framåt igen... Vardagen låter ju inte vänta på sig, vilket är skönt, barnen och min man är mitt stora stöd!

Vi ska ge detta lite tid bu och sedan besluta hur vi ska göra med fler barn... Jag känner spontant redan nu att jag vill försöka igen, min man är osäker dock... Får se hur det slutar denna gång:)

• Josefine0811

Hur går det för er alla? Jag började testa med ägglossningstest i fredags men en har jag inte fått något utslag

• Titt ut

Jag har också börjat med ÄL-tester men har inte fått något utslag än. Har troligtvis ÄL mitten eller slutet av veckan så vi ska börjat lite smått ikväll De små simmarna kan ju leva 5 dagar i livmodern så varför inte öka chanserna tänker vi.

• chiqita

Håller mig i bakgrunden lite och läserö vad som händer. Har semester och på fredag åker vi på bröllop. Min mans bror ska gifta sig så det blir spännande.
    Nu till mitt dilemma. Blev oväntat förkyld härom dagen. Började ta tempen och trodde säkert att jag har feber då morgontempen låg på 37,5. Har inte tempat aktivt men vet att den brukat ligga strax under 37.. Trots att förkylningen börjat gå tillbaks ligger tempen fortsatt högt. Tror inte jag haft ÄL och på dag 26 i cykeln. Sist var min cykel 44 dagar, gången innan 30 dagar har jag för mig.. Får kolla morgontemp i morgon med men detta får ju igång tankarna. Känner mig inte febrig, bara förkyld..

• Titt ut
    chiqita skrev 2014-08-12 09:26:32 följande:

Håller mig i bakgrunden lite och läserö vad som händer. Har semester och på fredag åker vi på bröllop. Min mans bror ska gifta sig så det blir spännande.

Nu till mitt dilemma. Blev oväntat förkyld härom dagen. Började ta tempen och trodde säkert att jag har feber då morgontempen låg på 37,5. Har inte tempat aktivt men vet att den brukat ligga strax under 37.. Trots att förkylningen börjat gå tillbaks ligger tempen fortsatt högt. Tror inte jag haft ÄL och på dag 26 i cykeln. Sist var min cykel 44 dagar, gången innan 30 dagar har jag för mig.. Får kolla morgontemp i morgon med men detta får ju igång tankarna. Känner mig inte febrig, bara förkyld..

Vet inte så mycket om tempning men att tempen är 37,5 kan det betyda att du har ÄL just nu?

Tråkigt med förkylning så här på sommaren hoppas du kryar på dig till bröllopet.
  • chiqita

Titt ut: nja, tempen ska stiga efter ÄL och om man e gravid fortsätta hålla sig hög eller bli ännu högre. En hög temp behöver inte betyda att man e gravid men kan däremot vara ett bevis på att man haft ÄL, om man inte e febersjuk

• Carolina01

En fråga, ni som är/var oense om att skaffa ett barn till hur resonerar ni? Och hur kommer ni överrens om hur ni ska göra? Vem "vinner" i frågan lixom?

Diskussionen är igång här hemma... :/

• Smulan 89
    Carolina01 skrev 2014-08-12 22:53:36 följande:

En fråga, ni som är/var oense om att skaffa ett barn till hur resonerar ni? Och hur kommer ni överrens om hur ni ska göra? Vem "vinner" i frågan lixom?

Diskussionen är igång här hemma... :/

Vi var oense. Min man ville inte ha ett barn till och jag ville ha ett barn till. Han jobbar borta på veckorna och jag är hemma med barnen. Eftersom jag som vill ha ett barn till är hemma och tar hand om dem, så bestämde vi oss för att testa att skaffa ett barn till.  Vi tänkte att om det tog sig så tog det sig. Jag hade inte orkat kämpa särskilt många månader, utan hade det tagit tid så hade han fått som han hade velat.
    Nu är jag gravid i v 7. Det tog sig på andra försöket. Eller egentligen första, då vi missade äl helt månaden innan.
  • Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-08-13 19:24:09 följande:
    Vi var oense. Min man ville inte ha ett barn till och jag ville ha ett barn till. Han jobbar borta på veckorna och jag är hemma med barnen. Eftersom jag som vill ha ett barn till är hemma och tar hand om dem, så bestämde vi oss för att testa att skaffa ett barn till.  Vi tänkte att om det tog sig så tog det sig. Jag hade inte orkat kämpa särskilt många månader, utan hade det tagit tid så hade han fått som han hade velat.
    Nu är jag gravid i v 7. Det tog sig på andra försöket. Eller egentligen första, då vi missade äl helt månaden innan.
    Får man fråga varför han inte ville ha fler barn?

Skönt att det gick lätt för er:)!
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)