• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • Synaps

Hej, jag hänger på er tråd! Väntar mitt tredje barn bf 15/7! ????

Men hade rosa flytningar hela lördagen så vi får se hur det går! Ringde också gyn i dag, men fick tid om två veckor... ????

• elindindin
    liljah33 skrev 2013-11-11 20:29:36 följande:
    Jag ska till barnmorskan på fredag så jag hoppas hon har några bra råd till mig så jag kanske faktiskt kan ta in nyheter. Bara min bästa vän (endast hon och pojkvännen som vet) som har börjat gråta och skrika av lyckae eftersom hon vet att det här är något jag alltid längtat efter... jag har däremot inte rört en min?! Hur konstig får man lov att bli?!

Är man knäpp som redan nu skulle boka in ett UL typ v.10-11? Kan dom se något då, vad kan dom se? Eller är det ett VUL som gäller? Vi tänkte berätta på julafton till familjen och det känns som jag vill "se att det är något" innan jag släpper den bomben

Vi ska också avslöja på julafton, och då är det ju tur att det inte märks mer att man är gravid på ett sätt! :) för då avslöjas ju inget tidigare.. ;)

Vi kommer få göra ett VUL den 20/12, då hinner man se innan!

Jag försöker tänka mer och mer på att det faktiskt är en liten i magen, varje gång det molar i magen blir jag glad för då vet jag att det växer! :)

Ibland klämmer jag lite på tuttarna för att känna om dom fortfarande ömmar för att försäkra mig om att det är något fortfarande.. haha! Så sjukt..! :)
  • ung92

Jag måste fråga er en sak..Min sambo är inte alls glad över tvåan och vill inte alls prata om det. När jag frågar han om han vill lämna mig säker han såklart nej..Men det gör så ont att se att alla andra i min omgivning är så ofantligt lyckliga och hoppar av glädje att sonen ska få ett syskon förutom han.

Detta var såklart inte planerat, men känns vansinnigt att göra abort om jag inte vill. Kände sån lycka inombords när jag blev gravid och ville bara skrika ut de åt alla. Men han håller på vända det som om detta är något som är så otroligt hemskt Rynkar på näsan

Känns så tråkigt att den som jag älskar mest inte vill dela detta med mig..Hade ni stannat kvar? För just nu känns detta bara som en stor mardröm. Han försöker få mig att känna detta som jätte tråkig sak..:(

• Snuttens
    ung92 skrev 2013-11-12 16:52:30 följande:
    Jag måste fråga er en sak..Min sambo är inte alls glad över tvåan och vill inte alls prata om det. När jag frågar han om han vill lämna mig säker han såklart nej..Men det gör så ont att se att alla andra i min omgivning är så ofantligt lyckliga och hoppar av glädje att sonen ska få ett syskon förutom han.

Detta var såklart inte planerat, men känns vansinnigt att göra abort om jag inte vill. Kände sån lycka inombords när jag blev gravid och ville bara skrika ut de åt alla. Men han håller på vända det som om detta är något som är så otroligt hemskt Rynkar på näsan

Känns så tråkigt att den som jag älskar mest inte vill dela detta med mig..Hade ni stannat kvar? För just nu känns detta bara som en stor mardröm. Han försöker få mig att känna detta som jätte tråkig sak..:(
    Det gäller att prata ut... Har ni pratat om hur olika ni känner? 
  • Synaps
    ung92 skrev 2013-11-12 16:52:30 följande:

Vad tråkigt! Han kanske är orolig för att något ska hända barnet?! Om han inte vill prata om det överhuvudtaget. Om ni ska få i juli så är det ju så tidigt än och risken för ex missfall hänger ju kvar några veckor! Han kanske är rädd... Han kanske tycker att han "just fått dig tillbaka" efter förra spädbarnstiden? Var din förra grav svår?

Ofta när någon inte ens vill tala om något så brukar det vara något som trycker!

Hoppas han kommer över det snart!
  • H2O3

Grattis till alla er som har ert frö i magen, och kram till er det inte gått så bra för. Själv hoppar jag gärna in här då vi den 7 juli beräknas bli en till. En hoppsan den här gången. Lite oro över min ålder (41 vid BF...), men än så länge känns det som sist för ca 7 år sedan, eller första gången för dryga 9 år sedan. Dvs illamående vid hunger (=ofta), illamående när jag ätit (lika ofta) samt vid tandborstning. Urrk. Men inget kräks än iaf. Trött så in i bängen. Ska bli skönt att få outa sig på jobbet så folk fattar varför jag gäspar mig igenom mötena. Men så himla spännande detta är! Fast vi har gjort oss av med alla bebisgrejor, vi var ju klara, haha! Vi får väl låna tillbaka det vi gett bort

• Llimen

Då kommer en till blivande julimamma! BF enligt senaste mens någonstans runt den 11/7. Andra barnet för oss, har en tjej född 2010 som ännu inte vet något. Jag har svårt att fatta att det är sant, svårt att lita på att det verkligen är plus på Stickan och inte en synvilla( men tre test visar ju inte fel!). Känner mycket mer oro den här gången, vem är jag att förvänta mig att få två friska, fina barn liksom? Tänk om det händer mig något under graviditet eller förlossning, är det rätt mot dottern att utsätta henne för den risken? Samtidigt är jag jätteglad och överlycklig (men reagerade inte heller med tårar eller glädjetjut som någon skrev om). Typiskt bara att jag bokat in personalfest om två veckor och bada tunna med hela min stora familj om tre veckor. Personalfesten tror jag löser sig, där kan man ju smussla, men att bada tunna blir svårare då värdarna bjuder på allt och jag dessutom har för mig att man inte ska bara tunna pga bakterier? Eller kommer jag ihåg fel?

• brandnewday

Usch är så nojig hela tiden :/ Har inte heller berättat för våra barn (2,5 årig son och 7-årig bonus). Vi väntar till efter vecka 12 iaf, kanske ännu längre om det går att dölja. 

Idag tog jag ett gravtest (från billigatester.se), och det var inte sådär superduperstarkt? Alltså det var ju två tydliga streck men det vänstra var inte alls som det andra. Vet att det inte behöver vara det men BORDE det inte vara det i snart vecka 7?  Vill så gärna åka in till gynakuten och kolla att allt är bra men känns så "fel" när de sagt att jag inte ska för att det är vanligt med blödning/flytning... och vill inte at någon annans tid som behöver det mer. Usch.. denna väntan...

• elindindin
    Llimen skrev 2013-11-13 05:49:29 följande:
    Då kommer en till blivande julimamma! BF enligt senaste mens någonstans runt den 11/7. Andra barnet för oss, har en tjej född 2010 som ännu inte vet något. Jag har svårt att fatta att det är sant, svårt att lita på att det verkligen är plus på Stickan och inte en synvilla( men tre test visar ju inte fel!). Känner mycket mer oro den här gången, vem är jag att förvänta mig att få två friska, fina barn liksom? Tänk om det händer mig något under graviditet eller förlossning, är det rätt mot dottern att utsätta henne för den risken? Samtidigt är jag jätteglad och överlycklig (men reagerade inte heller med tårar eller glädjetjut som någon skrev om). Typiskt bara att jag bokat in personalfest om två veckor och bada tunna med hela min stora familj om tre veckor. Personalfesten tror jag löser sig, där kan man ju smussla, men att bada tunna blir svårare då värdarna bjuder på allt och jag dessutom har för mig att man inte ska bara tunna pga bakterier? Eller kommer jag ihåg fel?

Välkommen!! :)

Jag har läst på lite om det här att vänta syskon, och helst ska man vänta till månad 6-7 för att vara på den säkra sidan om något mot förmodan skulle hända! Att man inte ska involvera för mycket med risk för att dom känner sig utanför..! Men att dom ska vara med till viss del naturligtvis! :)

Jag har samma bekymmer med personalfest! :) om två veckor ska vi på kryssning och röja! Vi har planerat sen ett tag och va inte gravid då! Så ska nog va "sjuk" haha! :)
Svar på tråden Juli 2014!