• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • liljah33
    elindindin skrev 2013-11-09 22:28:41 följande:
    Åh! Jag borde va riktigt tacksam för att jag har det så lindrigt, jag vet! Men jag tycker nästan det är lite "tråkigt" att man inte känner mer av graviditeten! Jag har super ömma bröst och rejäl molvärk i magen emellanåt..
    Eller förresten, nu när jag skriver om det så är jag nog tacksam.. haha! :)
    Vad har ni för symptom so far?
    Jag känner samma, ibland känns det nästan som man då inbillat sig att man är gravid.

Veckan mensen skulle dyka upp hade jag extrema mensvärkar, värkte och molade i magen och i ryggen så jag höll på bli galen. Sen kom som "krampattacker" mellanåt, kan kanske föreställa mig att sammandragningar känns åt det hållet? Sen nu, en vecka senare har jag bara lite värk på natten, det gör som ont i magen men kan inte avgöra om de är mensvärk eller om det är för man blivit så "trög". Går över på dagen. Bröstvårtorna är lite ömma, ibland mer, ibland mindre. Ibland är jag tokhungrig och ibland inte alls, och ibland supertrött... men för det mesta vaknar jag supertidigt, har så mycket att tänka på kring denna lilla varelse i min mage. Är i vecka 6 nu. (5+3) 

• elindindin
    liljah33 skrev 2013-11-10 18:45:51 följande:
    Jag känner samma, ibland känns det nästan som man då inbillat sig att man är gravid.

Veckan mensen skulle dyka upp hade jag extrema mensvärkar, värkte och molade i magen och i ryggen så jag höll på bli galen. Sen kom som "krampattacker" mellanåt, kan kanske föreställa mig att sammandragningar känns åt det hållet? Sen nu, en vecka senare har jag bara lite värk på natten, det gör som ont i magen men kan inte avgöra om de är mensvärk eller om det är för man blivit så "trög". Går över på dagen. Bröstvårtorna är lite ömma, ibland mer, ibland mindre. Ibland är jag tokhungrig och ibland inte alls, och ibland supertrött... men för det mesta vaknar jag supertidigt, har så mycket att tänka på kring denna lilla varelse i min mage. Är i vecka 6 nu. (5+3) 

Då är vi på exakt samma dagar! :)

Flrra graviditeten så ha d e jag märklig järbsnak i munnen, mådde illa till och från hela tiden, molande värk, ömma bröst, extrema begär efter lakrits eller något annat med mycket smak(antagligen för järnsmaken)..

Men inget nu! Molande värk o ömma bröst är det ja har.. men man kan ju tro man är lurad!

Jag misstänkte ingen grav, jag kände absolut ingenting! Jag hade ett gravtest kvar hemma, och om jag ska va ärlig så tror jag att jag lider

av någon slags tvångssyndrom! Måste testa!!

Men ja hade ett kvar, min sambo hade kommenterat mina bröst, så va fan.. testar väl då.. och vad blev det?? Två streck!! Haha!

Men som sagt, inga tecken på grav.. känns så lustigt.. ! :)

Tess7601: beklagar!! Usch vad hemskt! På det igen!
  • tattines
    tess7601 skrev 2013-11-10 13:49:01 följande:
    BF lista Juli 2014    NinniMehr BF: 1/7 24 år  1:a barnet  Snuttens BF: 2/7   21 år  1:a barnet    Svartvinbär BF 3/7 25 år, 2:a barnet  alem BF 3/7 27år, 2:a barnet HollyHs BF: 4/7 34 år 4:e barnet       Adrienne BF: 5/7 25 år 2:a barnet  Prussiluskans BF: 5/7 32 år 5:e barnet   ScillaBlå BF: 5/7 34 år 3:e barnet   JennyHG BF 7/7 27 år 1:a barnet  Jempiz BF 7/7 29 år 1:a barnet Nilla81 BF: 8/7  31 år,  4:e barnet  ViolasVita BF: 8/7 37 år, 4e barnet  majose BF: 11/7  29 år, 2:a barnet  AAS10 BF 11/7 28år, 2:a barnet brandnewday BF:11/7, 22 år, 2:a barnet   malore88 BF: 13/7 25 år 1:a barnet  B elfen BF 15/7 35 år 5:e barnet  Hej jag tar bort mig från listan då jag fick mf igår:( Lycka till ni andra kram.   

Beklagar :( Styrkekramar till er..
  • brandnewday

Bruna flytningar idag... jätteorolig för MF :( någon mer som haft?

• Nilla81
    brandnewday skrev 2013-11-10 21:23:37 följande:
    Bruna flytningar idag... jätteorolig för MF :( någon mer som haft?

Hade det i början på min förra graviditet och det hände inget. Tror det inte är nån fara. Det är väl om det är färskt blod.
  • brandnewday
    Nilla81 skrev 2013-11-10 21:26:56 följande:

Hade det i början på min förra graviditet och det hände inget. Tror det inte är nån fara. Det är väl om det är färskt blod.
    till och med lite lite klumpar i... alltså ursäkta om jag är äcklig men det är liksom sådär brunt som när man är lös i magen? Lite ljusbrunt liksom...
  • Nilla81
    brandnewday skrev 2013-11-10 21:33:03 följande:
    till och med lite lite klumpar i... alltså ursäkta om jag är äcklig men det är liksom sådär brunt som när man är lös i magen? Lite ljusbrunt liksom...

Har inte vart med om det och har aldrig haft missfall vad jag vet om. Förstår din oro för jag skulle känna likadant. 
    Man kan tydligen få flytningar med klumpar i utan att det behöver vara MF. Men du får ringa gyn eller BM imorrn och bara höra dig för.  
  • tess7601

Tack för er omtanke. Detta va mitt 2 mf på 3 mån,men vi ger inte upp. Bättre lycka nästa månadGlad

• violas vita

Hej alla
    Är enligt uträkning i v6+1 så allt är väldigt tidigt och bebisen pytte pytte liten.
    Jag har som sagt 3 barn sen tidigare och dessa tre graviditeter helt felfria ( krämpor och illamående visst... men inget annat)
    Men så i morse så fick jag flytningar. Bruna... som när man är på sluttampen av mensen ungefär.
    Har aldrig upplevt det förut. Ska det vara så? Eller är det start på missfall?

Jag har molnande värk i nedre delen av magen men det har jag haft i 2v och det hade jag tidigare graviditeter också.

Åh... blir så orolig... är rädd att allt bara sätter igång och det lilla som finns trillar ut 

Lyssnar gärna till era kloka ord, råd och erfarenheter.

Kram ! 

Svar på tråden Juli 2014!