Inlägg från: elindindin |Visa alla inlägg
  • elindindin

Juli 2014!

Hej!
    Får ja va med? :)
    Jag och min sambo har kämpat i nästan 2 år på att få ett plus och i måndags hände det! Jag kan inte förstå att det faktiskt har hänt! Vi väntar ett syskon till våran 3-åriga son.. 

Känner av illamående efter maten och EXTREMT ömma bröst! Svullna som tusan, det var så min sambo misstänkte att ja var gravid.. och det var innan jag testa! =)
    Jag vet inte ens varför jag testa till att börja med, kanske för att han sa så..för jag hade inga symptom alls! (mer än ömma, svullan bröst som varje månad innan mens)
    Samma med sonen, då testade jag för att få igång menen, som varje månad var försen pga mitt psyke!  Haha!

Antar att mitt BF är 9/7-2012, vill någon vara snäll att lägga in mig? Är 30 år! 

• elindindin
    prussiluskans skrev 2013-11-09 11:34:42 följande:
    Någon fler som har som hugg nere i livmodern? När jag reser mig från sittandes så hugger det till o sen är jag öm. Inte alls som mensvärk utan något annat.
    Det får jag också! Antar att det är som det ska va! =)
  • elindindin

Åh! Jag borde va riktigt tacksam för att jag har det så lindrigt, jag vet! Men jag tycker nästan det är lite "tråkigt" att man inte känner mer av graviditeten! Jag har super ömma bröst och rejäl molvärk i magen emellanåt..

Eller förresten, nu när jag skriver om det så är jag nog tacksam.. haha! :)

Vad har ni för symptom so far?

• elindindin
    liljah33 skrev 2013-11-10 18:45:51 följande:
    Jag känner samma, ibland känns det nästan som man då inbillat sig att man är gravid.

Veckan mensen skulle dyka upp hade jag extrema mensvärkar, värkte och molade i magen och i ryggen så jag höll på bli galen. Sen kom som "krampattacker" mellanåt, kan kanske föreställa mig att sammandragningar känns åt det hållet? Sen nu, en vecka senare har jag bara lite värk på natten, det gör som ont i magen men kan inte avgöra om de är mensvärk eller om det är för man blivit så "trög". Går över på dagen. Bröstvårtorna är lite ömma, ibland mer, ibland mindre. Ibland är jag tokhungrig och ibland inte alls, och ibland supertrött... men för det mesta vaknar jag supertidigt, har så mycket att tänka på kring denna lilla varelse i min mage. Är i vecka 6 nu. (5+3) 

Då är vi på exakt samma dagar! :)

Flrra graviditeten så ha d e jag märklig järbsnak i munnen, mådde illa till och från hela tiden, molande värk, ömma bröst, extrema begär efter lakrits eller något annat med mycket smak(antagligen för järnsmaken)..

Men inget nu! Molande värk o ömma bröst är det ja har.. men man kan ju tro man är lurad!

Jag misstänkte ingen grav, jag kände absolut ingenting! Jag hade ett gravtest kvar hemma, och om jag ska va ärlig så tror jag att jag lider

av någon slags tvångssyndrom! Måste testa!!

Men ja hade ett kvar, min sambo hade kommenterat mina bröst, så va fan.. testar väl då.. och vad blev det?? Två streck!! Haha!

Men som sagt, inga tecken på grav.. känns så lustigt.. ! :)

Tess7601: beklagar!! Usch vad hemskt! På det igen!
  • elindindin
    liljah33 skrev 2013-11-11 15:48:04 följande:
    Jag vill bara ta nya gravtest hela tiden för verkligen säkerställa att jag inte är skengravid! Men min kompis bad mig sluta, och tänka på bebisen att stress inte är bra. Och barnmorskan sa, ingen mens och positivt gravtest är likamed gravid. Men jag kan fortfarande inte låta tankarna vandra till... om jag ska boka tid för VUL för få se något på en skärm? Kanske jag kan begripa då?

Haha! Har känt precis så idag med! :) har inte haft några känslor på graviditet på hela dagen så man går bara och funderar på att det är på skoj alltihop! :)

Jag har faktiakt en hel bunt med äl-test hemma som ja har tagit ett par gånger bara för att se nåt utslag, och jo då, starkt utslag! :) så det är väl bara till att nypa sig i armen och tro på det! VI ÄR MED BARN! :) haha!
  • elindindin
    liljah33 skrev 2013-11-11 20:29:36 följande:
    Jag ska till barnmorskan på fredag så jag hoppas hon har några bra råd till mig så jag kanske faktiskt kan ta in nyheter. Bara min bästa vän (endast hon och pojkvännen som vet) som har börjat gråta och skrika av lyckae eftersom hon vet att det här är något jag alltid längtat efter... jag har däremot inte rört en min?! Hur konstig får man lov att bli?!

Är man knäpp som redan nu skulle boka in ett UL typ v.10-11? Kan dom se något då, vad kan dom se? Eller är det ett VUL som gäller? Vi tänkte berätta på julafton till familjen och det känns som jag vill "se att det är något" innan jag släpper den bomben

Vi ska också avslöja på julafton, och då är det ju tur att det inte märks mer att man är gravid på ett sätt! :) för då avslöjas ju inget tidigare.. ;)

Vi kommer få göra ett VUL den 20/12, då hinner man se innan!

Jag försöker tänka mer och mer på att det faktiskt är en liten i magen, varje gång det molar i magen blir jag glad för då vet jag att det växer! :)

Ibland klämmer jag lite på tuttarna för att känna om dom fortfarande ömmar för att försäkra mig om att det är något fortfarande.. haha! Så sjukt..! :)
  • elindindin
    Llimen skrev 2013-11-13 05:49:29 följande:
    Då kommer en till blivande julimamma! BF enligt senaste mens någonstans runt den 11/7. Andra barnet för oss, har en tjej född 2010 som ännu inte vet något. Jag har svårt att fatta att det är sant, svårt att lita på att det verkligen är plus på Stickan och inte en synvilla( men tre test visar ju inte fel!). Känner mycket mer oro den här gången, vem är jag att förvänta mig att få två friska, fina barn liksom? Tänk om det händer mig något under graviditet eller förlossning, är det rätt mot dottern att utsätta henne för den risken? Samtidigt är jag jätteglad och överlycklig (men reagerade inte heller med tårar eller glädjetjut som någon skrev om). Typiskt bara att jag bokat in personalfest om två veckor och bada tunna med hela min stora familj om tre veckor. Personalfesten tror jag löser sig, där kan man ju smussla, men att bada tunna blir svårare då värdarna bjuder på allt och jag dessutom har för mig att man inte ska bara tunna pga bakterier? Eller kommer jag ihåg fel?

Välkommen!! :)

Jag har läst på lite om det här att vänta syskon, och helst ska man vänta till månad 6-7 för att vara på den säkra sidan om något mot förmodan skulle hända! Att man inte ska involvera för mycket med risk för att dom känner sig utanför..! Men att dom ska vara med till viss del naturligtvis! :)

Jag har samma bekymmer med personalfest! :) om två veckor ska vi på kryssning och röja! Vi har planerat sen ett tag och va inte gravid då! Så ska nog va "sjuk" haha! :)
  • elindindin
    brandnewday skrev 2013-11-13 07:39:57 följande:
    Usch är så nojig hela tiden :/ Har inte heller berättat för våra barn (2,5 årig son och 7-årig bonus). Vi väntar till efter vecka 12 iaf, kanske ännu längre om det går att dölja. 

Idag tog jag ett gravtest (från billigatester.se), och det var inte sådär superduperstarkt? Alltså det var ju två tydliga streck men det vänstra var inte alls som det andra. Vet att det inte behöver vara det men BORDE det inte vara det i snart vecka 7?  Vill så gärna åka in till gynakuten och kolla att allt är bra men känns så "fel" när de sagt att jag inte ska för att det är vanligt med blödning/flytning... och vill inte at någon annans tid som behöver det mer. Usch.. denna väntan...

Ta ett clearblue istället! Billigatester.se är skit! Tog ett när jag testa första gången och fick ett svagt svagt streck, men sen tog jag aco, as starkt! Digitalt, 5 sek tog sen stod det gravid! Lita INTE på billigatester!
  • elindindin

30 år, , har en son som fyller 3 idag! Född -10.. väntar syskon juli -14!

Börjar bli lite nervös, ja känner ingenting!! Inget! Ont i brösten som fan, visst! Men va läskigt det känns.. ingenting!

• elindindin

Har bett om att få va med i listan 3 ggr men det finns visst ingen som vill hjälpa mig.. kan inte från mobilen.. :(

• elindindin

Fick göra ett test idag då ja tvivlar på testen ja tog för några veckor sen..! Visserligen borde jag lite på 4 streck och ett digitalt men..jag känner ju inget!! Inte ens en känsla i kroppen! Inte mig emot att jag är så pass pigg och matglad ändå, men kunde man inte ens fått en liten känsla i kroppen..? Kanske kommer till ul sen. Känns som att det är ett april akämt eller nåt..! :)

• elindindin
    Mc angel skrev 2013-11-19 13:20:51 följande:
    åh elin skicka dina uppgifter så lägger jag till dig :).... nu sitter jag äntligen vid en stationär....hehe Tack My871 fö att du lade till mig.... Har precis pratat med MVC och Fertkliniken.... den 11/12 blir det Ultraljud för att se om det finns ett litet pyre där inne som trivs å mår bra.... å den 10/12 ska jag på inskrivning på MVC Jag känner mig mer å mer säker på att jag verkligen e gravid nu.... äntligen!
    Kärlek!

Elindindin 30 år, bf 9/7 andra barnet! Tack!
  • elindindin

Här fortsätter den eviga väntan på något tecken på grav.. tog ett nytt test häromdagen och det är positivt, jah tillomed känner en liten hård grej långt ner i magen när jag drar handen över..så nåt är det ju säkert..! Men inga cravings, inget illamående, trötthet, brist på ork.. nä..inget som ja äcklas av, inga lukter.. inte mer humörsvängningar än innan..kanske lite mer gråtmild.. men nä.. inget! :) :( :/

• elindindin
    Flerbarnsmamman89 skrev 2013-11-21 20:51:01 följande:
    NJUT om ni inte mår illa, spyr har ont, är känsliga osv... NJUT!!! =P

Med grabbens graviditet så spydde jag fram till vecka 25 tror jag det var... 27 kanske... det var INTE ett dugg kul... =p 

Nu har jag inte speciellt många symptom... trötthet och lite lätt illamående om jag är hungrig bara... Hoppas det forsätter milt!! =)    
    Ja, usch, jag menar inte att vara, vad ska man säga, otacksam för att jag inte har några symptom! Jag är ganska nöjd med det, men det jag menar med att jag inte känner något är väl att jag känner osäkerhet för att jag ÄR gravid! Men nu känner jag det i magen mer och mer, jag strycker handen över "bebismagen" ibland och känner att det är något där! Tillochmed min sambo sa att han kände en knöl typ..! Så ja, jag ÄR GRAVID! =)
    Och jag är glad att jag mår som jag gör..!

Haft mycket molande värk i magen igår och det fortsätter idag..ser det som ett gott tecken då det inte känns avvikande utan mer som växtvärk! =) Kommer ihåg samma med min son, men då var jag inte lika säker på vad det var! Men kollades upp då och allt var okey, så tänker att det är som det ska nu med..! =)
  • elindindin

Bf 9 Juli, är i v9±6 idag!

Är det någon som tänker mycket på vad man stoppar i sig?

Jag har på sistone börjat bli ganska medveten om vad jag äter! Och julbordet då! Känns som att "dom" tar allt gott! =) rökt lax! Herregud så gott! Och nej, får ja inte äta!
    Jag har funderat över vad jag ätit den sista tiden och jag har "forskat" lite mer i det idag och jag har gjort fel! Fel! Har ätit mycket av det jag ska undvika! 

Nya tag och börja om, jag ska försöka tänka på maten men det är inte lätt! Verkligen! När jag var gravid med min första så tänkte jag inte alls på sånt! Jag åt glatt allt jag ville! =) Men både jag och sambon är lika rädda för missfall denna omgången..! 

Angående symptom, fortfarande inget! =) Tomt! Ska på inskrivning på fredag! Längtar massor! Fick, vad vi tror, en liten blödning i söndags. Tror jag ska be BM om ett UL då vi är nervösa..! Hoppas hon förstår..eftersom jag inte har några riktiga symptom heller så är det svårt att veta..

• elindindin

Tyvärr drabbades vi av missfall i v.8.
    Upptäcktes i lördags, v.11.

Det började i veckan med att jag fick mörka flytningar, bruna. Och i lördags på dagen så började dom bli mer rikliga och mörkare röd. Ringde förlossningen som sa att det är vanligt och att jag ska avvakta eller ringa gynjouren. På kvällen fortsätter det och det kommer mer rött, ringer då gynjouren och dom säger i stort sett samma sak, avvakta, det är vanligt. Men dom la även till att DET KAN VARA ETT TECKEN PÅ ETT MISSFALL.. Det jag kunde göra var att åka till akuten. Efter en del funderingar bestämmer jag mig för att åka in och kolla upp det, och visst var det ett missfall. Fostret hade slutat växa i v.8, och min kropp hade inte självmant stött ut det förrän nu. 
    Idag kl 14 ska jag till sjukhuset för att bli mer undersökt och i värsta fall få tabletter för att hjälpa kroppen att få ut fostret. Efter besöket på akuten började jag blöda mer och nu har jag som en "vanlig" mens. Inget ont och inga klumpar än, så jag kommer antagligen få hjälp. 
    Jag VILL INTE begrava mitt efterlängtade barn i en binda i en papperskorg! Vi har kämpat i nästan 2 år för att bli gravida, min önskan, om man får ha en, var att få ett sommarbarn! Den här graviditeten var perfekt! Vi skulle få berätta på julafton för våra familjer, vi skulle få ett underbart sommarbarn! VARFÖR!!? Vem har bestämt att denna bebis inte var till oss!? Och varför?!

Jag är förkrossad.. helt tom..

Svar på tråden Juli 2014!