• Anonym (trött)

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Överallt får vi denna kommentaren, att slappna av! Så ska vi se att det händer.....senast idag fick jag kommentaren på min blogg.

Kräks snart på den kommentaren...har fått höra den nu jag vet inte hur länge, både av vänner, familj och arbetskamrater..samt även nu på min blogg.

Förstår inte människor att det verkligen inte har med det att göra? Det är som att säga "du får skylla dig själv att du inte blir gravid, för du är spänd".

Sedan alla andra kommentarer, om zink som ska främja fertiliteten osv....vi har redan kollat upp oss! Det är varken fel på mina hormonnivåer eller mannens spermier. Det skulle de sett!

Sådär...nu har jag kräkt av mig.

• Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!
  • Anonym (öh)
    By Starlight skrev 2014-01-02 20:32:36 följande:
    Driver du med mig? Det är du som pratar oförklarig barnlöshet ju. Jag har inte pratat om det.
    Och jag tror nog det är ganska ovanligt att söka hjälp för att man inte blir gravid om man inte har sex...Känns som du dumförklarar oss ofrivilligt ogravida fullständigt…
    Ja, och det har jag varit tydlig med hela tiden. Det är väl klart att det jag återberättar här inte kan appliceras på en kvinna som opererat bort livmodern eller har en konstaterad sjukdom som gjort henne infertil. De rön jag talade om handlar om oförklarlig barnlöshet där inga orsaker hittats. Där är stress en negativ faktor oavsett hur illa den drabbade gruppen tycker om det. 

Det är inte jag som dumförklarar någon, jag återberättar vad många av de fertilitetsläkare jag träffat har sagt. Enligt dem är det inte det minsta ovanligt. 
  • Anonym (ibland)
    By Starlight skrev 2014-01-02 20:44:31 följande:
    Fast det är ju mer statistik och en tillfällighet säkerligen..
    24 månaders försök, uppehåll mindre än 2 månader utan försök i 2 omgångar och båda dem gångerna blev jag gravid. i mitt fall satt de i psyket.
  • Anonym (Trams)
    daxförnästa skrev 2014-01-02 20:38:05 följande:
    Sänk kortisolet i kroppen med hjälp av rosenrot så kommer du garanterat bli gravid. Testade de själv efter sex månader. Blev gravid omgående.
    Garanterat!? Jaha,säg det till min kropp och mina ägg som vägrade trots många,många månader med r.r...

När man pratar fertilitet/infertilitet finns det inget som heter garantier! Man kan endast försöka.
  • Anonym (?)

Om det sitter i psyket så har man nog större problem än barnlöshet, antar att man då bör vara en regelbundet patient hos psykvården om man är så instabil att man kan stänga av vitala funktioner med hjälp av psyket. Inget jag personligen skulle springa omkring och skryta om faktiskt. Fast det finns säkert sådana också även om det stooora majoriteten som inte kan få barn har en fysisk orsak till det.

• By Starlight
    Anonym (öh) skrev 2014-01-03 09:04:10 följande:
    Ja, och det har jag varit tydlig med hela tiden. Det är väl klart att det jag återberättar här inte kan appliceras på en kvinna som opererat bort livmodern eller har en konstaterad sjukdom som gjort henne infertil. De rön jag talade om handlar om oförklarlig barnlöshet där inga orsaker hittats. Där är stress en negativ faktor oavsett hur illa den drabbade gruppen tycker om det. 

Det är inte jag som dumförklarar någon, jag återberättar vad många av de fertilitetsläkare jag träffat har sagt. Enligt dem är det inte det minsta ovanligt. 
    Förstår mej inte på dej..
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Anonym (Länk?)
    Anonym (trött) skrev 2013-10-19 14:31:08 följande:
    Överallt får vi denna kommentaren, att slappna av! Så ska vi se att det händer.....senast idag fick jag kommentaren på min blogg. Kräks snart på den kommentaren...har fått höra den nu jag vet inte hur länge, både av vänner, familj och arbetskamrater..samt även nu på min blogg. Förstår inte människor att det verkligen inte har med det att göra? Det är som att säga "du får skylla dig själv att du inte blir gravid, för du är spänd". Sedan alla andra kommentarer, om zink som ska främja fertiliteten osv....vi har redan kollat upp oss! Det är varken fel på mina hormonnivåer eller mannens spermier. Det skulle de sett! Sådär...nu har jag kräkt av mig.

Kan du länka till din blogg?
  • Anonym (Länk?)

Jag vet en man och en kvinna som försökte i flera år. De gav upp, gjorde slut och gick skilda vägar - och hör och häpna, de fick barn på varsitt håll! En annan kompis dog i havandeskapsförgiftning. Hon hade fått de med samtliga barn, men de skulle bara ha ett barn till. Läkarna sa att det var dumt, de avrådde henne, men hon lyssnade inte. Lite skämtsamt sa de även att antingen avstå, eller använda en annan mans spermier, då det skulle minska risken att få havandeskapsförgiftning igen. Hennes kropp tålde inte hennes mans spermier. Du och din man kanske inte heller passar ihop rent fysiskt. Om de inte hittar fel på varken dig eller honom, så är det nog så att ni inte passar ihop. Inget konstigt egentligen. I dagens samhälle är det ganska vanligt. Vi är för uppblandade och förmodligen finns det orsaker till varför ni inte passar ihop.

• Anonym (trött)

Vi är gravida nu och jag tror inte alls på det där med att passa ihop eller inte.

• Anonym (Länk?)
    Anonym (trött) skrev 2014-01-03 20:05:49 följande:
    Vi är gravida nu och jag tror inte alls på det där med att passa ihop eller inte.

Hur kan NI vara gravida!? Vilken superkur har NI blivit behandlade med?!
  • By Starlight

Grattis ts!!

Fattar inte alls vad tidigare talare pratar om att v är för uppblandade? Vart finns den forskningen...

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Anonym (Trams)
    Anonym (trött) skrev 2014-01-03 20:05:49 följande:

Grattis! Jag frågade min IVF-läkare om det där med att "passa ihop" och han sa att det var båg. Båda kan däremot vara mer eller mindre infertila och då går det kanske inte med varann,men lite lättare med nån annan som råkar vara fertil.
Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!