Jag är bara jag skrev 2013-10-21 16:18:23 följande:
Men herreminje vad ni fått höra av folk!

Inte bara jag då alltså... Frågan är varför folk prompt måste kläcka ur sig dumheter och rena elakheterna? Är man dåligt uppfostrad ovanpå okunnig eller vad beror det på? Jag har då lärt mig att inte tvärsäkert yttra mig om sånt jag inte begriper,det är normalt anser jag.
Sen är det nästan komiskt att absolut ingen av alla dessa som säger "slappna av" och "sluta tänk" kan förklara hur det skulle kunna hjälpa! Jag har äl,maken har bra spermier,jag får inte barn ändå-och blir jag mellan varven (sällan dock!) gravid slutar det alltid i missfall. Ska jag kanske sövas ner 9 månader? Eller vara medvetslös under själva akten? Och hur skulle det i så fall hjälpa?

Jag tror faktiskt att de flesta helt har missförstått hela den där "slappna-av-grejen".
Min teori är lite så här:
Jag får nog erkänna att jag också varit en av dem som tänkt den tanken någon gång. Att stress osv kan påverka så att kroppen liksom låser sig. Precis som när mensen blir fucked up när man är för stressad. Så då är det bra att "slappna av".
MEN - med det sagt, så är det ju inte så att man på ett medveten plan liksom bara kan "slappna av" så faller allt på plats och man blir gravid. Folk verkar tro att man kan styra det med sin medvetenhet. Det tror inte jag alls på. Det kan man inte så klart. Däremot kanske det ligger något i teorin "slappna av" rent kroppsligt. Att om kroppen är mindre stressad och om kroppen "slappnar av" liksom. Men det kan man inte styra själv. Det vore lika dumt att be någon styra sin egna matsmältning, eller ändra takten på sina hjärtslag....
Lite så tänker jag. Ursäkta om det blev fel nu, eller lite vid sidan om diskussionen - och jag vill verkligen inte vara en sån som la en dum kommentar.... Jag bara funderade vidare på VARFÖR så många säger att man "bara ska slappna av". Jag tror de missuppfattar och blandar ihop medvetet och omedvetet, sånt man kan styra och sånt man inte kan styra (hur gärna man än skulle vilja). Nåja - oavsett så är det en dum kommentar som de kunde behålla för sig själva. Sådeså...