• Anonym (trött)

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Överallt får vi denna kommentaren, att slappna av! Så ska vi se att det händer.....senast idag fick jag kommentaren på min blogg.

Kräks snart på den kommentaren...har fått höra den nu jag vet inte hur länge, både av vänner, familj och arbetskamrater..samt även nu på min blogg.

Förstår inte människor att det verkligen inte har med det att göra? Det är som att säga "du får skylla dig själv att du inte blir gravid, för du är spänd".

Sedan alla andra kommentarer, om zink som ska främja fertiliteten osv....vi har redan kollat upp oss! Det är varken fel på mina hormonnivåer eller mannens spermier. Det skulle de sett!

Sådär...nu har jag kräkt av mig.

• Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!
  • Anonym (trött)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-10-19 14:36:31 följande:
    Känner igen dedär :-/ försökt länge?
    Två år nu, och några månader till. Ska  börja med IVF nästa gång mensen kommer De hittar inga fel på någon av oss. Själva?
    Anonym (S) skrev 2013-10-19 14:38:33 följande:
    Så där är det Ts. Oavsett vad man lider av får man oönskade och ogenomtänkta kommentarer.

Jag har t.ex cancer och får hela tiden höra hur staaaark jag är. Kräks på det snart. Jag är inte stark, jag genomlider det jag behöver genomlida.

Vi får försöka tänka att kommentarer, likt dessa, får vi av välvilja. Jag slår vad om att både du och jag slängt ur oss obetänksamma saker vi också.

Slå dövörat till eller svara att fertiliteten inte har någon som helst påverkan av stress men tack för omtanken, typ.
    Beklagar din diagnos!
    Och du har rätt, det är väll av välvilja egentligen...men ibland bara får man nog.

Hoppas du snart ska få må bättre!

• Anonym (trött)

Tack snälla för alla svar! Och stort lycka till till er som är i samma sits, eller har annat att kämpa mot! Hjärta

• Anonym (trött)
    turbansmurfen skrev 2013-10-21 12:17:26 följande:
    Jag tycker du ska slappna av lite, det är inte hela världen att få höra att man ska slappna av... 
    Jo det är det eftersom folk indirekt säger att jag får skylla mig själv att jag inte blir gravid!

Men så långt har du kanske inte tänkt eftersom du förmodligen inte varit i samma situation. Då hade du förstått!
  • Anonym (trött)
    Thotis90 skrev 2013-10-21 12:21:38 följande:
    Det som irriterar mig mest är inte hela den här slappna av-grejen, utan folk som säger att jag är ung. Vad spelar det för roll? Det skall inte ta så här långt tid att bli gravid om allt är som det skall! Vad är det som är så svårt att förstå?
    Kan tänka mig att det är minst lika irriterande
  • Anonym (trött)

Anonym (IVFmamma) : Vadå delar med mig? Folk frågar ju till höger och vänster och eftersom jag är trött på att få höra om "ska ni inte skaffa barn snart" så kan jag lika gärna berätta läget. Jag skäms inte, ska jag göra det menar du?

Dessutom är min blogg anonym, jag skriver en anonym blogg om barnlöshet likt många andra barnlösa. Det är ingen som vet vem jag är.

• Anonym (trött)
    Anonym (jäpp) skrev 2013-10-25 13:32:25 följande:
    Jag håller inte med. Jag tror att det är bättre om vi är öppna med att det inte alltid är så lätt att få barn. Så att det blir mindre "pinsamt" och tabun kring detta. Många tror att de är ensamma om att ha problem just för att det är så hemligt med problemen.

Jag har haft upprepade missfall och berättade det öppet på jobbet. För att förklara varför jag hela tiden var sjukskriven, ledsen mm. Ingen reagerade konstigt utan tvärtom så kom det massor av folk och berättade "i hemlighet" om alla sina problem de haft. Det var jätteskönt för mig att veta att det är så vanligt med problem men jag blev mycket förvånad att det var så vanligt.

Dock har jag   förstått att många skäms över fertilitetsproblem. att det kan få den att känna att de inte är riktiga kvinnor/män o dyl. Om vi var mer öppna med hur vanligt det är så skulle folk slippa att skämmas.

+1 för det!
  • Anonym (trött)

Vi är gravida nu och jag tror inte alls på det där med att passa ihop eller inte.

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!