• Anonym (trött)

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Överallt får vi denna kommentaren, att slappna av! Så ska vi se att det händer.....senast idag fick jag kommentaren på min blogg.

Kräks snart på den kommentaren...har fått höra den nu jag vet inte hur länge, både av vänner, familj och arbetskamrater..samt även nu på min blogg.

Förstår inte människor att det verkligen inte har med det att göra? Det är som att säga "du får skylla dig själv att du inte blir gravid, för du är spänd".

Sedan alla andra kommentarer, om zink som ska främja fertiliteten osv....vi har redan kollat upp oss! Det är varken fel på mina hormonnivåer eller mannens spermier. Det skulle de sett!

Sådär...nu har jag kräkt av mig.

• Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!
  • Anonym (Ägg)

Känner igen dedär :-/ försökt länge?

• Anonym (S)

Så där är det Ts. Oavsett vad man lider av får man oönskade och ogenomtänkta kommentarer.

Jag har t.ex cancer och får hela tiden höra hur staaaark jag är. Kräks på det snart. Jag är inte stark, jag genomlider det jag behöver genomlida.

Vi får försöka tänka att kommentarer, likt dessa, får vi av välvilja. Jag slår vad om att både du och jag slängt ur oss obetänksamma saker vi också.

Slå dövörat till eller svara att fertiliteten inte har någon som helst påverkan av stress men tack för omtanken, typ.

• Jag är bara jag

Jag förstår dig så väl ts! Undrar hur många gånger man fått läsa det här: slappna av,sluta tänk,försök inte-och då kan jag garantera att det inte blir några barn faktiskt! - och liknande idiotkommentarer. men det grundar sig i myter komna ur okunskap. Om folk tänkte efter en sekund skulle de inse dårskapen i de där råden. Och det ju himla märkligt att inte läkare kläcker ur sig sånt där om det nu vore sant! Eller att man inte söver ner en vid ET-mer avslappnad kan man väl inte bli- eller säger åt folk att absolut inte försöka pricka ägglossningen för då går det lättare. Eh... gör det!?

Du får säga ifrån och tala om sanningen helt enkelt. Enda sättet att försöka utrota de här myterna. Och du-lycka till med "barnaskaffandet"!

• Anonym (också tött)

Bra! Ut med det bara. Det finns så många puckon och det värsta är att man hör det från alla samhällsklasser. Vad är det som gör att forskare och andra högutbildade kopplar ifrån hjärnan inom just detta område

• Anonym (trött)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-10-19 14:36:31 följande:
    Känner igen dedär :-/ försökt länge?
    Två år nu, och några månader till. Ska  börja med IVF nästa gång mensen kommer De hittar inga fel på någon av oss. Själva?
    Anonym (S) skrev 2013-10-19 14:38:33 följande:
    Så där är det Ts. Oavsett vad man lider av får man oönskade och ogenomtänkta kommentarer.

Jag har t.ex cancer och får hela tiden höra hur staaaark jag är. Kräks på det snart. Jag är inte stark, jag genomlider det jag behöver genomlida.

Vi får försöka tänka att kommentarer, likt dessa, får vi av välvilja. Jag slår vad om att både du och jag slängt ur oss obetänksamma saker vi också.

Slå dövörat till eller svara att fertiliteten inte har någon som helst påverkan av stress men tack för omtanken, typ.
    Beklagar din diagnos!
    Och du har rätt, det är väll av välvilja egentligen...men ibland bara får man nog.

Hoppas du snart ska få må bättre!

• Jag är bara jag
    Anonym (också tött) skrev 2013-10-19 14:41:35 följande:
    Bra! Ut med det bara. Det finns så många puckon och det värsta är att man hör det från alla samhällsklasser. Vad är det som gör att forskare och andra högutbildade kopplar ifrån hjärnan inom just detta område

För att just på det här området får man tydligen säga vad som helst-gärna de som fått fem oplanerade barn före 24 också! Tänk om man skulle säga så till folk med andra sjukdomar? Cancer-jamen,det är bara slappna aaaaav så blir du frisk! Reumatism? Tänk inte så mycket på det så går det över. Jo,tjena... Diabetes? Sluta försöka bli frisk så blir du frisk. Jajamen...
  • Anonym (S)

Tack för omtanken Ts!

Håller tummarna för ett lyckat IVF snarast!

• Nyfiken gul

När vi blev gravida efter tre års försök o diagnos PCO och misslyckade hormonbehandlingar så fick vi höra att vi lyckades för att vi slappnade av.

Eh nä....  Vi gav helt enkelt upp , jag slutade med hormoner som bara gjorde mer ont och vi ställde in oss på att inte få några barn. Läkarna kunde inte svara ja eller nej på om vi KUNDE bli gravida.  Så vi valde att säga nej vi kan inte bli gravida. Men jag kunde tydligen ...    

Ingen förstår hur det till sist lyckades men gravid blev jag o än idag 5 år efter förlossningen får jag höra klämkäcka kommentarer om att vi lyckades för att vi slappnade av o gav oss hän.  

Eh nä.... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (S)
    Jag är bara jag skrev 2013-10-19 14:45:30 följande:

För att just på det här området får man tydligen säga vad som helst-gärna de som fått fem oplanerade barn före 24 också! Tänk om man skulle säga så till folk med andra sjukdomar? Cancer-jamen,det är bara slappna aaaaav så blir du frisk! Reumatism? Tänk inte så mycket på det så går det över. Jo,tjena... Diabetes? Sluta försöka bli frisk så blir du frisk. Jajamen...
    När man har cancer kan man t.ex få höra att det är Guds sätt att straffa ett syndigt leverne eller att man fått cancer pga att man stressat och struntat i kroppens varningssignaler.

/true story
  • Anonym (Mommi)

Vet hur det är. Man har nog med sorgen utan att behöva sånt. Finns mer i samma kategori som jag HATAR. "Jo min kusins granne dom segla jorden runt och DÅ" eller "dom adopterade och då släppte spänningen och DÅ" eller "Ni har ju ingen brådska eftersom ni är unga iaf".

Synd att inte alla puckon har rätt. Då hade ju alla plussat direkt eftersom vid första försöket är man ju så luuuugn. :-/

Stort lycka till på er resa, vad spännande med att ni är på G med ivf, en ny episod, ett steg närmare bebi!! <3

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!