Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Jag förstår dig så väl ts! Undrar hur många gånger man fått läsa det här: slappna av,sluta tänk,försök inte-och då kan jag garantera att det inte blir några barn faktiskt! - och liknande idiotkommentarer. men det grundar sig i myter komna ur okunskap. Om folk tänkte efter en sekund skulle de inse dårskapen i de där råden. Och det ju himla märkligt att inte läkare kläcker ur sig sånt där om det nu vore sant! Eller att man inte söver ner en vid ET-mer avslappnad kan man väl inte bli- eller säger åt folk att absolut inte försöka pricka ägglossningen för då går det lättare. Eh... gör det!?

Du får säga ifrån och tala om sanningen helt enkelt. Enda sättet att försöka utrota de här myterna. Och du-lycka till med "barnaskaffandet"!

• Jag är bara jag
    Anonym (också tött) skrev 2013-10-19 14:41:35 följande:
    Bra! Ut med det bara. Det finns så många puckon och det värsta är att man hör det från alla samhällsklasser. Vad är det som gör att forskare och andra högutbildade kopplar ifrån hjärnan inom just detta område

För att just på det här området får man tydligen säga vad som helst-gärna de som fått fem oplanerade barn före 24 också! Tänk om man skulle säga så till folk med andra sjukdomar? Cancer-jamen,det är bara slappna aaaaav så blir du frisk! Reumatism? Tänk inte så mycket på det så går det över. Jo,tjena... Diabetes? Sluta försöka bli frisk så blir du frisk. Jajamen...
  • Jag är bara jag
    Anonym (S) skrev 2013-10-19 14:49:10 följande:
    När man har cancer kan man t.ex få höra att det är Guds sätt att straffa ett syndigt leverne eller att man fått cancer pga att man stressat och struntat i kroppens varningssignaler.

/true story

Men snälla nån,vem säger så!? Men å andra sidan har ju jag fått höra att kan man inte få barn är det inte meningen och det är därför man inga får... Men då skulle ju alla sjukdomar vara meningen i så fall och allt vad sjukvård heter förbjudas för varför gå emot "meningen"?
  • Jag är bara jag

Men herreminje vad ni fått höra av folk! Inte bara jag då alltså... Frågan är varför folk prompt måste kläcka ur sig dumheter och rena elakheterna? Är man dåligt uppfostrad ovanpå okunnig eller vad beror det på? Jag har då lärt mig att inte tvärsäkert yttra mig om sånt jag inte begriper,det är normalt anser jag.

Sen är det nästan komiskt att absolut ingen av alla dessa som säger "slappna av" och "sluta tänk" kan förklara hur det skulle kunna hjälpa! Jag har äl,maken har bra spermier,jag får inte barn ändå-och blir jag mellan varven (sällan dock!) gravid slutar det alltid i missfall. Ska jag kanske sövas ner 9 månader? Eller vara medvetslös under själva akten? Och hur skulle det i så fall hjälpa?

• Jag är bara jag

Ankan: finns ingen infertilitetsdiagnos som heter "låsning". Tungan ute Fysisk stress som undervikt,bantning,fetma,sjukdom,extrem fysisk aktivitet,hårdträning och liknande kan ge utebliven äl och därmed utebliven mens,men det märks ju! Problemet blir ju uppenbart s.a.s! Men när folk säger "slappna av" menar de inget sånt utan att man ska "sluta tänka","inte vilja så mycket","inte längta så mycket" eller dumkommentaren "inte ens försöka" eller bottennappet "ge upp" (vilket faktiskt i praktiken innebär att börja använda p-medel!) Garanterat inget av det orsakar infertilitet! Och det är ju det som vi reagerar på vi som blir så arga på denna myt! Har man äl och bra spermier kan man längta ihjäl sig efter barn och ändå bli gravid,man blir definitivt inte infertil. De allra flesta som försöker,planerar och längtar blir ju faktiskt gravida-och resten har nåt fel. Och det felet avhjälps ALDRIG genom att försöka ändra på sitt psyke.

• Jag är bara jag

"Jag beklagar","det måste vara jättejobbigt för er","det måste inneburit mycket läkarbesök och behandlingar och sånt","har ni tittat på några alternativa sätt att få barn"-såna kommentarer skulle sitta betydligt bättre än total tystnad eller " nu är det väl dags lämna det där och ge upp" som en släkting vräkte ur sig när h*n tyckte jag sörjde vårt missfall för länge! FörvånadSmå,enkla,empatiska kommentarer-är det jättesvårt få ur sig? Behöver inte vara mer,absolut inga råd-man vet allt värt att veta när man kämpat i åratal! och sen bara lyssnar man och jag berättar så lite eller så mycket som jag vill.

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!