• By Starlight

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

till och med min psykolog sa det till mig när jag gick dit pgr av uppgivenhet och ledsamhet över att inte bli gravid...HATAR "stressa ner..slappna av så ska du se att det händer!"

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight
    Anonym (öh) skrev 2014-01-02 11:08:03 följande:
    Nya rön visar att stress har en mycket negativ inverkan på fertiliteten. 

Fast har man försökt ett år elller längre kan man inte skylla på stress.
    Stress är aldrig bra..för någonting alls!! Så självklart är det inte bra när man vill bli gravid heller. Men det är inte enda anledningen till folks problem att bli gravida som försökt en evighet.
  • By Starlight
    Anonym (öh) skrev 2014-01-02 11:32:30 följande:
    Detta gäller vid oförklarlig barnlöshet (och av dem endast de som faktiskt har sex (mina fertilitetsläkare berättade att många som lider av oförklarlig barnlöshet skulle bli gravida om de faktiskt låg med varandra mer än enstaka gånger per år).

Vad sjutton pratar du om? Vill man bli gravid är det klart man ligger så in i helsike. Jag ligger...och jag slappnar av som sjutton..men min pcos försvinner inte för det.
  • By Starlight
    Anonym (öh) skrev 2014-01-02 15:20:21 följande:
    Det är inte klart. Många par som söker hjälp för att de inte blivit gravida har inte haft särskilt mycket sex. Det är ett existerande problem som fertilitetsläkarna har svårt att komma till rätta med. 

Har du PCOS är du inte oförklarligt barnlös. Så vad sjutton pratar du om?
    Driver du med mig? Det är du som pratar oförklarig barnlöshet ju. Jag har inte pratat om det.
    Och jag tror nog det är ganska ovanligt att söka hjälp för att man inte blir gravid om man inte har sex...Känns som du dumförklarar oss ofrivilligt ogravida fullständigt...
  • By Starlight
    daxförnästa skrev 2014-01-02 20:38:05 följande:
    Sänk kortisolet i kroppen med hjälp av rosenrot så kommer du garanterat bli gravid. Testade de själv efter sex månader. Blev gravid omgående.
    Farligt att ge garantier..ätit Rosenrot i månader tex.
  • By Starlight
    Anonym (ibland) skrev 2014-01-02 20:42:13 följande:
    tyvärr så var de så i vårat fall, försökte ett år och månaden när jag skulle byta jobb och vi la lite på hyllan så att säga blev jag gravid men missfall, 1 år senare skulle säga upp mig och byta jobb och då tänkte vi avvakta barnalstrandet och efter 6 veckor märkte jag att jag var gravid och nu en pojk på snart 2 år :) kan påverka er än an tror, kanske ej för alla men för mig var det så.
    Fast det är ju mer statistik och en tillfällighet säkerligen..
  • By Starlight
    Anonym (öh) skrev 2014-01-03 09:04:10 följande:
    Ja, och det har jag varit tydlig med hela tiden. Det är väl klart att det jag återberättar här inte kan appliceras på en kvinna som opererat bort livmodern eller har en konstaterad sjukdom som gjort henne infertil. De rön jag talade om handlar om oförklarlig barnlöshet där inga orsaker hittats. Där är stress en negativ faktor oavsett hur illa den drabbade gruppen tycker om det. 

Det är inte jag som dumförklarar någon, jag återberättar vad många av de fertilitetsläkare jag träffat har sagt. Enligt dem är det inte det minsta ovanligt. 
    Förstår mej inte på dej..
  • By Starlight

Grattis ts!!

Fattar inte alls vad tidigare talare pratar om att v är för uppblandade? Vart finns den forskningen...

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!