• Snowsee

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej!
    Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
    - växande magar
    - ultraljud
    - sånt vi handlar till oss eller bebis

Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)

• Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
  • Erika 146
    msemse skrev 2014-04-01 18:50:42 följande:
    Gick världens kortaste promenad idag - och fasen vad den lilla tryckte nedåt. Det spände som tusan och var på gränsen till att det skulle svida. Och magen är hård som en medicinboll mest hela tiden nu förtiden :P

Som förstföderska har jag ju ingen aning om vad som är normalt - och framförallt: vad som är normalt för mig.

Men jag har ju läst att det är normalt att känna tryck nedåt vid den här perioden (vecka 33), så jag fattar ju att det här inte är något konstigt. Men en del av mig önskar ju att det är ett tecken på att hon kanske kommer tidigare än beräknat. Inte "tidigt" som att hon föds i april - men tidigt som i att hon föds innan 24 maj :P Jag hoppas fortfarande på en majbebis.
    Ja det är sjukt svårt att veta hur det ska kännas, vad som är normalt osv...
    Sitter just nu med typ svidande/brännande känsla från mitten av magen och neråt.. Magen är också¨spänd på samma ställe, inte alls hård som vid sd.

Någon som vet vad?
    Försökte googla men hittade inget som stämde överrens. Är i vecka 32.
  • Defeateris
    Majblomma14 skrev 2014-04-01 19:37:23 följande:
    Min tvillingmage i v.34+2. Sf mått 42 och bebisarna väger ca 2300 g styck.
    Svårt att jämföra enbart på bild, men jag tycker att våra magar ser ungefär lika stora ut och ändå skiljer SFmåttet sig åt så mycket.. Lustigt hur våra magar kan växa så olika och se olika ut..
  • Majblomma14
    Defeateris skrev 2014-04-01 19:43:08 följande:
    Svårt att jämföra enbart på bild, men jag tycker att våra magar ser ungefär lika stora ut och ändå skiljer SFmåttet sig åt så mycket.. Lustigt hur våra magar kan växa så olika och se olika ut..
    Ja verkligen, håller med! Du har sf 32 och jag 42, skumt! Tycker oxå våra magar ser rätt lika ut.
  • körsbär01
    Defeateris skrev 2014-04-01 18:12:16 följande:
    Jag hittade BHar på Change.. Den som nog egentligen var skönast valde jag dock bort eftersom den kändes så himla tantig.. =( Blev en lätt vadderad BH som satt riktigt skönt ändå - kändes hundra gånger bättre än den jag har nu. Dock rekommenderade expediten mig att INTE köpa amningsBH förrän max tre veckor innan BF, eftersom brösten förändras så mycket, helst skulle man köpa dem senare när amningen faktiskt kommit igång.. Så jag köpte en vanligt BH och så fyra mamma/amningslinnen på H&M istället.. Awesome!

jaha oj vad olika de säger. Jag fick info från expediten att det är ok att köpa amnings bh någonstans mellan 6-8 veckor innan bf. Men har ju två nu så då kan jag ju vänta med att köpa nån mer till amningen kommit igång ska oxå köpa amnings linne tänkte jag, inbillar mig att det är skönt att sova i då jag gärna vill ha nått på mig i sängen :P
  • mor till en väntan för nr2

Bästa amnings bh-n som finns tycker jag är carriewell som man köper antingen på nätet eller i babybutiker så som (Malmö) babyringen eller babyproffsen m.f!

Den är sömnlös och ger ett skönt stöd både på dagen och natten och brösten ser okej ut i tröjor o så!

• mor till en väntan för nr2

Bild från ultraljudet igår!

Lillan växer helt perfekt och vad vi var o kollade var så att hon verkligen låg med huvudet ner och det gjorde hon så jippie jag får en vanlig förlossning!

Hon vägde 2640gram igår och är 10,7% större enligt bf 12 maj men jag tror på den 5 maj och då stämmer det perfekt på kurvan!

Och när dom mätte mage o huvud så sa datorn att jag va 35+5 igår fast jag tror 35+0 så ja vi får väl se vad som blir rätt! Hon bestämmer själv när hon vill komma ju!

Men tryck neråt ... Oh yes skoja inte

• Nawifa

Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!