Inlägg från: Majblomma14 |Visa alla inlägg
  • Majblomma14
    körsbär01 skrev 2014-01-30 21:28:04 följande:

Åå så mysigt! Fin mage. Vet du vad det blir?:)
    Tack! Troligtvis två pojkar, men den ena var inte lika avslöjande som den andra...
  • Majblomma14
    isabellas skrev 2014-01-30 22:50:32 följande:
    Jättefin! Spännande att ha 2 där inne!! Känns det tungt eller går det bra än så länge? :) får du göra fler ultraljud och mer kontroller hos Bm?
    Om du menade min så tackar jag!

Jag mår bra än så länge faktiskt, hittills i graviditeten har jag mått bättre och känt mig "lättare" än när jag väntade sonen för 4 år sedan. Men NU börjar det kännas riktigt tungt faktiskt... känner mig som om jag vore i v.30 minst. Mitt SF-mått i v.25 var ju dessutom lika stort som om jag var i v.30, och jag går in i v.27 i helgen...

Man gör fler tillväxt-UL (TUL). Gjorde vanligt RUL i v.20, nu ska jag göra TUL i v.28, sen tror jag man gör det var 3-4 vecka fram till förlossningen. Träffar min BM kanske var 3:e vecka nu också och sen blir det väl lite oftare mot slutet.
  • Majblomma14
    SophiaI skrev 2014-03-05 19:32:57 följande:

Jag syr ju också en del till bebisen i magen. Detta har det blivit de senaste två veckorna!

Wow, superfina!!! Undrar oxå vart du hittat tygerna? Och mönstren?
  • Majblomma14
    körsbär01 skrev 2014-03-19 05:52:32 följande:

Aaw vilken fin mage, å inte en bristning heller!! ;) lyllo!
    Hihi tack!! Nej peppar peppar, inga bristningar än. Men tror inte jag fick det förra ggn heller trots att jag var stooor. Måste vara något genetiskt, eller att jag har mycket underhudsfett att ta av kanske.
  • Majblomma14
    snorkan skrev 2014-03-20 07:57:17 följande:

Jag har gått upp 7 kg sedan inskrivningen, är i vecka 31 nu, hur mycket har ni gått upp?

Har gått upp 17-18 kg och är nu i v.33.

Det ligger dock två stycken närmare 2 kg:s bebisar i min mage redan.
  • Majblomma14
    Defeateris skrev 2014-03-20 21:06:19 följande:

Varför får "alla andra" göra TUL? Jag vill också göra det, är nervös att bebisen ska vara stor även om SFmåttet är normalt, både jag och sambon var stooooora som bebisar.. Men nej, det verkar vara svårt att få genom..

Jag väntar tvillingar och då får man göra TUL var 3-4 vecka från v.28 om allt ser bra ut. Annars får man göra det oftare.
  • Majblomma14
    Nawifa skrev 2014-03-21 09:01:04 följande:

Jag är lite nyfiken på vad ni tänkt att era små ska ha som ytterkläder nu i maj? Jag har köpt en kofta till bebis och små tussar till fötterna

Har köpt vita plyschoveraller på HM som jag tänkte de kunde ha på sig över sina bodys. Tror det räcker om de ligger nedbäddade i sin vagn.
  • Majblomma14
    Defeateris skrev 2014-03-31 17:13:52 följande:

Det händer fortfarande en del med magen.. Funderar på hur stor den egentligen kan bli.. Nu börjar den bli rejält i vägen i alla fall.. Boobsen ser nog nästan mindre ut nu än förra veckan, men det beror nog mest på att jag har sportBH på mig idag, då jag inte längre kan ha min vanliga BH - har växt ur den..

Jättefin mage!
  • Majblomma14
    Defeateris skrev 2014-04-01 19:43:08 följande:
    Svårt att jämföra enbart på bild, men jag tycker att våra magar ser ungefär lika stora ut och ändå skiljer SFmåttet sig åt så mycket.. Lustigt hur våra magar kan växa så olika och se olika ut..
    Ja verkligen, håller med! Du har sf 32 och jag 42, skumt! Tycker oxå våra magar ser rätt lika ut.
  • Majblomma14
    Nawifa skrev 2014-04-03 21:21:34 följande:

Hej tjejer då var man trebarns mamma! Idag i vecka 33+3 föddes hon med akut kejsarsnitt pga placentaavlossning. Allt gick bra och hon är stor och pigg, väger 2800 gram och är 47 cm lång. phpC84V8i79479.jpg

Åh grattis!! Vilken sötnöt! Och vad pigg hon ser ut, stora pigga ögon!
  • Majblomma14
    Sweetboxen skrev 2014-04-18 23:12:46 följande:

Shit vilken härlig mage! Rund o fin, tänk att det ligger två st där inne! Häftigt! :)
    Haha tack! Ja det känns smått otroligt att det får plats två därinne...
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!