Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
Hej!
Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
- växande magar
- ultraljud
- sånt vi handlar till oss eller bebis
Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)
Hej!
Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
- växande magar
- ultraljud
- sånt vi handlar till oss eller bebis
Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)
Här är en bild ifrån igår vecka 33+0 då vi spenderat två dagar på förlossningen pga av blodblandad vätska så vet vi inte längre om det kommer en majbebis. Vi hoppas att hon stannar så länge det bara går men det är svårt att veta vad detta beror på. Vill inte gärna att hon föds än även om hon inte verkar vara jätte liten för sin vecka.
Förutom jag så är det 4 vänner som ska få bebis inom 4 månader så jag har sytt lite smått o gott :) Dock får jag inte in bilden åt rätt håll trotts att jag lägger in från datorn :/
Var hos BM idag.. Allt såg finfint och perfekt normalt ut. Bra puls som varierade precis som den skulle, blodtrycket var okej, inget problem med urinen, SFmått på 32 (prick mitt på mittenkurvan) och Hb var bra.
Pratade lite om min ganska stora oro om att bebisen ska bli stor och BM tycker inte att det egentligen finns några tecken på det i dagsläget. Hon plockade fram lite papper och satt och läste, bläddrade fram och tillbaka och mumlade lite. Det visade sig att hon helt enkelt kollade genom listan över anledningar till att remittera till TUL. Hon hittade ingen rubrik som passade in på mig så till slut hamnade jag under "psykosociala problem" med specificeringen oro. Så om tre-fyra veckor ska vi på TUL - känns himla skönt att få kontrollbehovet tillfredsställt. Jag tror att det kommer att vara lättare för mig att eventuellt VETA att bebisen blir stor än att gå och fundera på om den är det..
Hon poängterade dock att om de skulle ställa följdfrågor på KK om mina "psykosociala" problem så får jag se till att överdriva och vara VÄLDIGT orolig.. =)
Gick världens kortaste promenad idag - och fasen vad den lilla tryckte nedåt. Det spände som tusan och var på gränsen till att det skulle svida. Och magen är hård som en medicinboll mest hela tiden nu förtiden :P
Som förstföderska har jag ju ingen aning om vad som är normalt - och framförallt: vad som är normalt för mig.
Men jag har ju läst att det är normalt att känna tryck nedåt vid den här perioden (vecka 33), så jag fattar ju att det här inte är något konstigt. Men en del av mig önskar ju att det är ett tecken på att hon kanske kommer tidigare än beräknat. Inte "tidigt" som att hon föds i april - men tidigt som i att hon föds innan 24 maj :P Jag hoppas fortfarande på en majbebis.