Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Aha, ja ännu är det smärtfritt, får se om den blir lång, hoppas äl kommer som den ska sen bara....
Hade du äl efter den?
Funderar på det här med ältest. Det ska väl ge utslag den dag som man är mest fertil och dagrn efter, står väl två mest fertila dagarna på testen tex. Men om jag får utslag en morgon och sen har sex kvällen därpå, är det någon chans att man har sex i tid då? Spermierna har ju en bra bit att simma också...
undrar vad som händer med kroppen asså... hade ju ägglossning 22 okt, inte fått nån mens eller plus (testade senast på bim+6).. och idag har jag äl-flytningar :S
Jag går och väntar på BIM och att få testa. Har samtidigt börjat få tecken som är svåra att missa. Spelar kroppen mig ett spratt nu så är det inte snällt. Har två nätter fått gå upp och kissa vid 3-4 för att sen inte kunna somna om. Precis vad som hände i somras när jag var gravid.
Sen har jag ömma bröst, fått två rejäla finnar på ryggen som jag aldrig annars har och lite molande värk.
Jag har testat sen i fredags. Idag kom ett svagt men korrekt plus!!
Tack!
Det är helt galet. Första gången gick det med ett halvhjärtat försök. Använde inte ÄL-stickor och har oregelbunden mens så dålig koll på när jag faktiskt har ÄL. Hade sex en gång.
Den här gången hade jag tänkt skippa stickorna och låta det bara ske. Var så trött på testandet och jagandet. Men så kände jag av ÄL och lockades att testa, solklart positivt ÄL-test. Vi hade sex två dagar innan och på dagen när jag fick positivt men inte själva ÄL-dagen eftersom jag åkte tillbaka till Oslo där jag jobbar... Men det gick ändå!
Nu kommer istället oron. Kommer vilja testa varje dag men ska försöka hålla mig några dagar innan jag tar ett digitalt med veckoindikator.
De flesta har 14 dagar mellan ÄL och BIM men det som gör att man har olika lång cykel är oftast tiden från mens till ÄL. Efter mf/ma kan det säkert variera mer som med allt annat.