• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Teresiat skrev 2013-09-05 16:40:10 följande:

Undrande03 - ok :) ja det är som ingen mening att testa för tätt inpå. Jag var hos läkaren idag. De skulle kolla att allt såg bra ut efter missfallet. De tog först ett gravtest som var negativt. Sedan blev det VUL. Läkaren såg en vätskesamling i livmodern på utraljudet och hon trodde först att det kunde vara en tidig graviditet. Men sen så visade hon UL-bilderna för en annan läkare som sa att det inte var det... Så frustrerande.. Snacka om hjärtklappningdeluxe. Nu känner jag mig lagomt förvirrad.

Skönt ändå att allt ser bra ut! Men tråkigt när man en kort stund får sådana förhoppningar! :/
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-05 12:30:27 följande:

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Hur har det gått för dig? Har det kommi ut än?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-05 12:30:27 följande:

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Hur har det gått för dig? Har det kommit ut än?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 10:05:26 följande:
    Ja det satte igång igår kväll . Idag har jag inte så ont och blöder inte alls lika mycket så hoppas det värsta är över..
    Ok! Får hoppas på det! Är det första försöket eller har du barn sen tidigare?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 14:44:45 följande:
    Blev gravid på första försöket och det var min första graviditet.. Får hoppas det går bättre nästa gång! Har inte läst igenom hela tråden men hur går det för dig då?
    Då har vi något gemensamt. Första försöket, första barnet. Missfall när jag skulle gått in i v9 den18/8.

Hade högt hcg (34000) dagen efter så går mest och väntar på att det ska gå ur kroppen. Tog ett test i onsdags som visade positivt på några få sekunder... :/

Men, men. Får försöka ta det lugnt och göra saker man inte kan göra som gravid eller med bebis ett tag till.
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 17:22:21 följande:

Okej. Känns tungt när det är ens första graviditet och så slutar det såhär :/

Ja va jobbigt...hoppas testen visar negativit snart! Så man kan börja försöka igen.. eller vill ni det? 
    Ja, jag har ingen kompis (som jag vet) fått mf heller, vilket gör att man tänker att det borde gå bra. Men jag antar att det beror på att inte så många av mina närmsta har barn.

Jo, vi vill väldigt gärna försöka igen men försöker att inte stressa. Åker på bröllopsresa sista två i oktober och vill ju inte att det ska hända igen, då. Kanske har vi inte ens fått en ny chans innan.

Hur känner du dig nu? Och hur tänker ni kring att försöka igen? Alla verkar ju få så olika råd också!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-07 10:36:15 följande:
    Inte jag heller, min brors fru fick två friska barn på raken..min mamma har aldrig fått missfall osv..man frågar sig vad man har gjort för att förtjäna att va en utav dessa 30% som får mf :/

Okej nej det förstår jag!

Jag känner mig helt tom..men vi vill börja försöka lite smått när blödningen har slutat..har läst att många blir gravida fort efter ett mf/ma så man får ju upp förhoppningarna lite.. Hoppas verkligen på en bebis till jul iaf! Läkaren sa inget om det sist men ska på återbesök på torsdag..
    Jo, samtidigt är ju 30% ganska mycket och kanske är det fler som varit med om det som man inte känner till. Det är ju inte så många som vet om mitt tex.

Skönt att få komma på återbesök ändå! Jag känner mig lite utelämnad... Jag fick veta att risken för mf är något lite högre direkt efter och att de rekommenderar att man väntar en cykel. Men detta vet jag att vissa dementerat. Tror att det viktiga är att man tar det lugnt och att man själv känner sig redo.
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-08 09:20:00 följande:

Hur går det för alla?! Någon som har fått ett plus ännu? Jag har bestämt mig för att testa den 26 sep, på min födelsedag, om inte mensen har dykt upp dagen innan då jag har beräknad mens. Vet inte riktigt när jag har ägglossning så vi har sex två ggr dagligen i tre veckor för att vara säkra :) Hoppas dessa två veckor går fort!!

Nu vill inte jag vara tråkig men det låter lite som en dålig idé av flera anledningar. Nu vet inte jag vad ni har för sexliv men hur orkar ni?! Risken är att det blir ganska stressbetonat vilket sällan är bra. Det finns dessutom en anledning till att man rekommenderar varannan dag, kvalitén blir ganska lidande vilket försämrar chanserna.
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-08 09:20:00 följande:

Hur går det för alla?! Någon som har fått ett plus ännu? Jag har bestämt mig för att testa den 26 sep, på min födelsedag, om inte mensen har dykt upp dagen innan då jag har beräknad mens. Vet inte riktigt när jag har ägglossning så vi har sex två ggr dagligen i tre veckor för att vara säkra :) Hoppas dessa två veckor går fort!!

Nu vill inte jag vara tråkig men det låter lite som en dålig idé av flera anledningar. Nu vet inte jag vad ni har för sexliv men hur orkar ni?! Risken är att det blir ganska stressbetonat vilket sällan är bra. Det finns dessutom en anledning till att man rekommenderar varannan dag, kvalitén blir ganska lidande vilket försämrar chanserna.
  • Emaria
    Anonym (Lost!) skrev 2013-09-08 15:47:24 följande:

Jag har en fråga. Fick missfall för 2 veckor sen. Var då i v20. Måste gravid hormonerna gå ur kroppen innan man kan börja försöka igen? Har aldrig hållt på med äl test. Känner mig helt lost. Ursäkta om det är dumma frågor jag ställer.

Som jag har förstått det förstår inte kroppen att den ska locka igång en ny cykel innan hormonnivån är under en viss nivå (10?). Därför får du kanske inte din ÄL direkt. Med tanke på att du var så långt gången kanske det dröjer ett tag? Det lättaste är att bara köra på som vanligt och om/när mensen kommer kan du beräkna lite lättare.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?