• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-09-17 17:51:08 följande:

Min mens är beräknad den 25 sep. Om en vecka imorgon. Mår illa, har lite värk i magen och brösten är lite ömma. Kan lika gärna vara gravsymtom som menssymtom. Men hade en stark känsla av att jag va gravid. Läste en massa forum där folk testat plus på bim -7 och -8. Då blev jag så nyfiken att göra ett test idag. Visade så klart neg :( Har druckit mycket kaffe idag och kissat många gånger. Testurinet jag använde va helt genomskinligt, så jag fattade att det skulle bli neg. Men ändå blev jag besviken... Min sambo säger att vi måste vänta i en vecka nu innan vi testar och det va ju så vi sagt från början, men åååh vilken lång väntan!!!! Noll tålamod :)))

När hade du ägglossning? Det där med BIM är lite dumt för det beror ju helt på ens cykel. Det är teoretiskt omöjligt att plussa innan dag 10 vilket gör att de som plussar "tidigt" har lång lutealfas. Innan dag 10 efter ÄL har det inte frigjorts tillräckligt med hcg för att ge något utslag. Det där med hormon är märkligt.

Jag har haft gravidsymptom nu när jag väntat på att få nästa ÄL när det inte finns en chans i världen att jag skulle vara gravid igen.

Hoppas du får ett plus tillslut iaf!
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-17 21:57:27 följande:

Har ingen aning om när jag hade min ägglossning. Har haft väldigt oregelbunden mens men oftast har jag nog haft en 30 dagars cykel. Ja, visst är det märkligt :) Ska försöka att inte tänka på det och invänta mensen så får se om den blir sen eller ej. Hur går det för er andra?
    Ok. Men låt säga att du hade 30 dagar cykel med mens den 25 och lutealfas på 14 dagar, det skulle innebära att du skulle haft ÄL 12e och därmed tidigast kunna testa positivt 21e. Oregelbundenheten gör det ju svårt att veta och efter mf kan det ju variera ännu mer! Men det nästa är väl bara att ha tålamod, men lättare att inte ge upp när man vet att det inte är något konstigt att man inte plussar så tidigt! :)
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-18 13:23:35 följande:

Usch tjejer nu blir jag snart galen här!

Jag är på dag 31 efter mitt mf eller bim +2 och har ju haft så otroligt mycket symptom.. Har superömma bröstvårtor idag och har varit öm över ena sidan av livmodern. För en timme sedan fick jag tokont i hela livmodern så jag gick på toa för att se om det var det. När jag torkade mig kom det en pytteliten blodstrimma på pappret sen inge mer?

Är fortfarande lite öm men inte alls som förut..

Blir knäpp snart, har inte testat sen i fredags men vågar inte heller känner jag.. smile4.gif

Mm, jag är på BIM -2 enligt min gamla 33-genomsnittliga cykel men får antagligen räkna från förra veckan. Funderar på och försöka få koll på ÄL, har aldrig använt stickor och när det är så oregelbundet känns det ju helt hopplöst!
  • Emaria
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:27:16 följande:

hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt...

nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?

Tråkigt att höra... Det kan säkert vara en kombination. Vilken vecka var du i?

För att man ska få ÄL igen krävs att hcg-nivån sjunker till en viss nivå. Är det ett väldigt tidigt mf och/eller man får ut allt på en gång så sjunker det ganska snabbt. För mig tog det 4 veckor men då var jag i v9 och hade väldigt hög nivå hcg efteråt. Det kan ta upp till 9 v men det är nog extremt ovanligt.

Har du tagit något nytt test? Får man negativt direkt kan man ofta räkna mf som vanlig mens.
  • Emaria
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:41:50 följande:

jag fick ett väldigt tidigt missfall v5..

okay hur vet man om den kommit tillbaka och hur länge blödde ni? 

jag har inte testat mig för tycvker det skulle bara ge falska förhoppningar .. sen för tidigt för att åka till doktorn så de kan kolla om allt är borta..

tack beklagar era också <3        
    Om du brukar känna av när du har ÄL så vet du och i annat fall är det ÄL-stickor som kan ge svaret. I annat fall inväntar du nästa mens.

Jag blödde i ca 1,5 v till och från med värk till och från.

Ofta tar de ju inte in en innan v7 eftersom kroppen ofta själv tar hand om det. Skulle man få komplikationer så får man åka in, men det innebär ju om man har väldigt, väldigt ont eller får feber eller andra tecken på infektion.

Ta ett test när du slutat blöda, är det blankt och du känner dig redo så är det ju bara att köra på.
  • Emaria
    Anonym (violen) skrev 2013-09-21 11:50:33 följande:

Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.

Förstår dig precis...! Jag fick mitt den 18e och har en svägerska som ska ha i början av februari.

Just den där känslan av orättvisa känner jag verkligen igen. Jag kan inte räkna mf som mens för det tog lång tid för hormonnivån att gå ner. Visade blankt först förra helgen. Däremot hade jag lite blod igen den veckan så räknar det som första dagen.

Det bästa med den här tråden är att man är inte ensam och man kan få ur sig sin frustration. Tänk positivt, eftersom du lyckades bli gravid så är sannolikheten god för att du ska bli det igen! Hade ni försökt länge innan?
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-22 21:39:10 följande:

Åh nej smile4.gif , rosa flytningar.. då är det väl kört då, Skit!

Jaja, då har man lärt sig att absolut inte lita på sin kropp då. Hundra symptom men ingenting. Hur i hela friden ska man kunna vet sen då.. Suck!

Ta ett test, det behöver ju inte alls vara kört!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-23 22:37:42 följande:

Åh tjejer vad kul!!! Det låter verkligen som om ni är gravida ju!! smile1.gif

Själv känner jag mig orolig, har väldigt lite symtom idag, brösten är tunga men inte ömma längre.. 37 dagars cykel känns INTE ok för att vara jag.. smile4.gif

Har du tagit något test än??
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 11:31:16 följande:

Jag har precis slutat blöda efter missfallet (tror jag) ..ska man vänta med sex nån vecka ändå eller räcker det med nån dag till för att se att blödningen verkligen slutat?

Det jag hört är att risken för infektion är högre efter skrapning vilket gör att man ska vara mer försiktig. Därför rekommenderar man ofta att vänta någon vecka efter blödningen slutat. Men det verkar finnas lite olika rekommendationer.
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 13:14:27 följande:
    Okej tack :) ska ta ÄL-test och grav test imorgon med , hoppas att det visar negativt så man kan börja om snart:)
    Gör det! Jag har beställt ÄL-stickor nu och hoppas på att det kommer igång för mig med! Börjar bli tröstlöst att vänta!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?