• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2013-11-26 23:03:02 följande:
    On så det tog dig ända till 3e ggn innan du kände av äl-flytningarna.

Det märkliga är att jag hade äl-flytningar fredag och lördagkväll.

Jaja vi ligger på här hemma smile1.gif sa till killen idag, vi får fortsätta minst varannan dag fram till jag får mens eller känner nåt annat smile1.gif
    Det är rätt inställning! :) när jag har ÄL är det inga problem för mig att ha sex varje dag... :p.
  • Emaria
    sowe81 skrev 2013-11-26 23:08:02 följande:
    Jag kommer be om ett vul i v. 8 typ o sen ett till i 13 kanske. Min bm är jättebra så det borde inte vara svårt att få till, hoppas det iaf.
    Jag tror det är väldigt olika! Men som sagt, ett VUL veckan innan jul hade suttit fint.
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-11-27 07:10:55 följande:
    Jag kommer gå på vul privat i typ v 8 och sen be om ett på mvc i v 10-11 om det går, nästa gång jag blir gravid. Nu senast så hade jag gjort vul i v 8 men fick ju mf ändå så jag kommer vilja ha ett lite senare.
    Ja, V8 är ju mest för att lugna för stunden även om risken för mf sjunker om man sett hjärtat slå. Allt kan ju hända och jag har hört att 9-11 är ganska kritiskt då de sista organen bildas och moderkakan tar över.
  • Emaria
    0fia skrev 2013-11-27 07:45:56 följande:
    Jag var helt säker på att det skulle gå vägen efter mitt vul i v8. Det lilla pickande hjärrtat gjorde att jag trodde risken var borta så oj vad ledsamt det blev när bebisen var död i v 13.

Vet inte hur jag skall tänka, nu villj jag ju ha vul minst varannan vecka.... 
    Förstår det! Usch! Man är lite mer medveten efter ett mf, men ska försöka att inte oroa mig mer. Blir inte bättre av det!

Tror att täta VUL gör en mer stressad. Man ska ju försöka hålla det på ett minimum eftersom man inte vet hur det påverkar.
  • Emaria
    Patricia4 skrev 2013-11-27 07:58:49 följande:

Jag tänker nästan tvärtom att jag inte vågar göra vul nånsin mer... Säkert bara en efter reaktion men tänker att jag kommer inte testa digitalt eller göra vul och stressa upp mig.

Man ska göra det som känns bäst för en själv. Men man kan samtidigt inte blunda för att man kan få ett nytt mf/ma. Jag tänker att jag hellre får veta att det är något fel i v13 än på Rul i v18 tex. Det är inte så vanligt men det händer.
  • Emaria
    zebra skrev 2013-11-27 17:00:09 följande:
    Du är inte ensam om ett sånt beteende, gick in själv i bf-april tråden som jag var med i och såg att MÅNGA har gjort UL och det pratas om vilka som får pojkar och flickor. Skulle själv haft UL nästa vecka egentligen den 2/12...men lite positivt att det ungefär då jag har BIM nu...hoppas jag är gravid :( 

Lite kul om vi alla i denna tråd lyckas nov-dec, då skulle vi kanske hamna i samma BF tråd ^^  
    :)
    Jag har också gjort det. Men jag blir faktiskt inte så ledsen av det längre. Inte innan denna veckas glädjebesked heller. Jag försöker se det som att vi fick lite mer tid. Och utnyttjat det till max!
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-27 21:03:22 följande:

Var inte så säker på det. Mitt gravtest var fortfarande positivt 10 dagar innan den här mensen. smile5.gif Trodde ju äl skulle komma när gravhormonerna dog ut men nej det blev mens på en gång.

jag hoppas på guldägget smile1.gif

Jag fick mens ett par dagar efter att jag trodde ÄL var på gång, så det är fullt möjligt. Men så tror jag heller inte att jag fick ÄL varken då eller gången efter.
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-11-29 07:00:04 följande:

Tog ett väldigt negativt test idag, klart besviken över det! Får inte fira jul gravid!

Nu är drömmen om sommarbebis passerad och det blir höstdrömmar vilket ju förstås går bra det med. Men jag som redan har två barn födda på höst/vinter hade gärna fått uppleva en vår eller sommarbebis.

Tråkigt! Jag har alltid velat haft vårbarn, men det går ju inte riktigt att planera tyvärr. Får hoppas det tar sig nästa gång ändå!
  • Emaria
    paron skrev 2013-11-29 10:58:13 följande:

Gjort test nu från äl+8 till äl+12 som är idag. Har fått svaga streck på nästan alla test från testlagret, dock neg på clearblue. Åh jag vill bara veta vad det betyder och jag vill att strecket ska bli starkare!!! Åter igen har jag stora förhoppningar om graviditet. Symtom har jag inga, förutom väldigt ömma bröst, fast det hade jag förra månaden också. Hur går det för alla?

Vad märkligt! Konstigt att cb visar negativt och det andra inte blir starkare! Får hoppas du får något svar snart!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-12-01 20:58:50 följande:

På onsdag tror jag att jag har bim. Det var så svagt så vet inte vad man ska tro riktigt. Men när jag plussa i somras såg mitt första test ut som det jag tog idag så hoppas hoppas..

Vad kul! Hoppas det faktiskt är ett riktigt plus! :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?