• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Zombiemma skrev 2013-09-15 09:32:06 följande:

Vad skönt, då är det bara att börja räkna då smile5.gif

Ja idag är jag sjukt öm om bröstvårtorna och mitt "andra" bim är imorgon så vi får väl se.. Jag har absolut inte gett upp, för jag känner mig tokgravid! "Mös" m maken nu på morgonen och då brukar det alltid komma lite blod så här nära mens, men nej ingenting!
    Ja, blir nog att ta det lite lugnt. Tänkt vänta tills bröllopsresan i sluter av oktober. Vill varken ha repris eller må pyton då. Men känns ändå skönt att det är på gång igen!

Håller tummarna för dig!
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-15 20:39:36 följande:
    jo det måste vara något sånt ..
    Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 
    Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  
    Har du tagit någon test som visade blankt innan blödningen? Jag testade positivt för två veckor sen, fick en kortare blödning förra veckan och i helgen visade det äntligen blankt!

Det kan ta ett tag för cykeln att komma igång men har du tur kan ÄL säkert inträffa då. Det finns ju många som plusar direkt efter utan mens, men tror att det är viktigt att inte stressa fram något!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 11:46:10 följande:

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det smile5.gif .

Själv är jag på mitt "andra" bim datum idag men ingen mens i sikte.. Har fortfarande sjukt ömma vårtor men Molander är lite lugnare nu, däremot har jag fått ett konstigt sug i magen inte hunger utan som om jag skulle ha magkatarr ungefär.

Får väl testa igen om några dagar om det inte händer nåt!
    Håller tummarna!

Är mest trött idag. Det här höstvädret gör en inte direkt pigg...! Längtar till vår resa 19 oktober, en månad kvar!!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 16:41:13 följande:

Blir Inge avis alls på att få utomlands smile5.gif

Var ska ni?
    Seychellerna, bröllopsresa. :)
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 17:45:31 följande:
    Jag har tagit flera test, och de är alla negativa så det är ju skönt på sätt & vis.
    Nej jag vet försöker inte stressa ,men det är svårt som sagt..
    Gör inte saken lättare att mina 3 närmsta vänner alla är gravida.. :P 
    Ok. Ja, jobbigt när det blir utdraget!

Usch... :( Min mans syster är gravid, det är tillräckligt... Två av mina närmsta vill inte ens habarn, en är singel.
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 18:00:26 följande:
    Nej, det förstår jag! 
    Ingen av de här vännerna vet om att jag fick mf, vill inte säga det heller, då de kommer tycka det känns jobbigt och ansträngt då. 
    Men när (om?) jag får ett nytt + så känns de ok att berätta.

Skönt att du iaf har några som tänker så. Gör kanske saken lite lättare iaf :) 
    Jag tror att det är lättare att prata om ett mf om man berättat att man var gravid. Däremot hade jag ett par kompisar som jag berättat för av olika anledningar som jag kände att jag hade kunnat skippa. Däremot känns det väldigt skönt att min Närmsta kompis visste och att en av mina kollegor gjorde det,

Jag tror inte att detta ha avskräckt mig från att berätta för vissa innan vecka 12, men jag vet också vilka jag kommer vänta med.

Tror att det här med mf är något som man egentligen skulle prata mer om eftersom det är så vanligt. Jag tror att många (inkl mig själv) nästan skäms lite för att inte ha lyckats osv.
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 19:04:55 följande:
    jo jag håller med. Absolut!
    däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv.

men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem.. 
    Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 
    Jag förstår absolut vad du menar! Jag skulle nog göra precis som du. Det är alltid jobbigt när man själv är den udda, speciellt när man själv vill ha det de andra har! Får bara hoppas att det är er tur snart!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:29:56 följande:

Ja jag förstår oxå.. Vi var 2 st på jobbet som var gravida m 2 v emellan innan mitt mf dvs.. Nu märket jag att hon pratar mycket mindre om sin grav..
    Jag var på semester en vecka med min gravida svägerska. Tror att det höll inne en del med, men släppte lite mot slutet av veckan. Tyckte inte det var så jobbigt då heller. Men det är ändå jobbigt, det var så mysigt att kunna dela detta med henne. Kunna få jämnåriga kusiner. Tyvärr delar vi även missfallet, hon fick sitt under deras bröllopsresa förra året. Det är väl därför jag vill ta det lite lugnt.
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:32:33 följande:

Wow! Guud va härligt! Perfekt om ni får "tillverka" liten där då smile5.gif
    Ja, hoppas verkligen på ÄL då! : )
  • Emaria
    Danni 83 skrev 2013-09-17 07:50:06 följande:

Hej tjejer.ser att ni pratar om att dela grav som slutar i mf. Jag har ett gäng kompisar till min sambo som har barn i samma åldrar som våra. I somras berättade ena sonen till en tjej att hans mamma hade en bebis i magen. Hon var i v 9 då. Jag kunde inte hålla mig, fast jag precis plussat och berättade att jag var i v 5. Slutade ju i mf v 7 och guud vad jobbigt det känns att träffa dom nu i nov. Hoppashoppas att jag är gravid igen då! Nu har jag passerat en mens och har Äl i helgen. Håll en tumme för mig och lycka till ni andra!

Ja, det är lätt att vara efterklok. När jag hade börjat berätta blev det så lätt, och då är det lätt att man berättar för fler än man tänkt.

Oavsett om du får plus eller inte så kommer du ju få berätta om missfallet. Vem vet, kanske någon av dem också har varit med om det? Det är det här jag menar med att man borde prata mer om det, inte skämmas.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?