Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Ser jag i syne eller är det nåt där?? Kan nån snäll själ hjälpa mig? Äl+13.. Kan man verkligen plussa så tidigt? Detta är ett test från billigatester.
Ser jag i syne eller är det nåt där?? Kan nån snäll själ hjälpa mig? Äl+13.. Kan man verkligen plussa så tidigt? Detta är ett test från billigatester.
Alla ni med erfarenhet av detta. När ni fått mf/ma, har ni fått VUL då?
Här (Oslo) verkar det vara rutin att man bara tar blodprov med ett par dagars mellanrum. Och det kändes ju inte så bra när man var med om det och nu få det bekräftat igen från nya läkaren när jag frågade...
Hej! Får jag hoppa in? Jag fick missfall för några veckor sedan, var i vecka 7. Jag har en fråga som jag hoppas att någon kunnig ska kunna svara på *håller tummarna*, på 1,5 vecka gick jag från 700 till 5 i hcg (vilket var för ca 2-3 veckor sedan). Rimligtvis borde jag vara på 0 i hcg nu, så om jag gör ett gravtest borde det vara negativt va? Till saken hör att jag misstänker att jag blivit gravid igen.. Frågan är då: om jag gör ett gravtest och det är positivt, reagerar det då på den gamla eller nya graviditeten? Jag är rätt trött, så förlåt att det är så rörigt skrivet =/
Nån som har koll?
Jag har fått tid för cellprovtagning, tiden ligger typ 1v efter jag haft nästa äl. Jag kommer ju inte veta om ja är gravid eller inte. Är det säkert att göra eller ska jag avboka tiden. Vill ju inte riskera nåt om det skulle ta sig vid bästa försök.
Tack för svaret.:)
Min kropp e helknasig tycker jag. Dröjde 39 dgr ifrån spontana aborten innan mensen kom. Långdragen o sparsam för mej med. O nu är jag uppe i 47:e dgn, ingen mens o inte gravid igår kväll. Körde med ältest dag 15-33 den här cykeln. Clearbluegubben blinkade i 12 dgr från dag 21 o efter det sket jag i att testa vidare. Suck! Snart lägger jag mej på golvet o skriker o sparkar, fast det blir ju inget bättre..:/ Nej, måtte mensen komma snart om d inte varit ngn äl denna cykel.
Förstår du är orolig men jag är positiv för dej.:)
Hej alla tjejer!
Jag har ju inte skrivit så mycket i tråden sen jag blev gravid igen men har ändå fortsatt läsa. Är nu i v12 men haft en ganska omtumlande vecka.
Var och tog blodprover i måndags och passade på att be om att de skulle kolla om jag hade underproduktion av sköldkörtelhormon eftersom mamma har det, det är ärftligt och kan ge komplikationer som mf och en del annat. Visste inte tidigare att det var ärftligt, annars hade vi tagit prov direkt.
Tyvärr fick jag veta redan dagen efter att det ena värdet var väldigt högt och att jag behövde äta medicin direkt. Självklart kom tankar kring ett nytt mf. Fick sen veta att eftersom jag har ulcerös kolit kan detta påverka, vilket lugnade mig, eftersom det andra värdet såg bra ut. Men eftersom jag är gravid måste jag ändå äta medicin och gå på täta kontroller.
Så, vad vill jag ha sagt med detta. Om ni har detta i familjen, se till att kolla er direkt! Förutom missfall kan man även ha problem med fertiliteten! Det är ett mysterium varför man inte kollar alla som får mf redan första gången eftersom det finns så enkel behandling!
Ska på ul på fredag så det är först då jag vet om allt ser bra ut. Om inte vet jag ju vad jag kommer skylla på och vara bitter över...
Det var jag som fick "alla" att springa iväg och ta sköldkörtelprov. Nu har jag fått så mitt lilla pyre! Allt såg bra ut och hjärtat slog. Lättnaden är stor och nu firar jag helg! (Genom att sätta mig på en buss i 3,5 h hem till mannen i Sverige. :) )