• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

...men, om man funderar på när man ska börja testa ger det sällan utslag tidigare än 12 dagar efter ÄL, oavsett hur lång lutealfS man har. :)

• Emaria
    Anonym (Sjalmamman) skrev 2013-11-26 07:27:29 följande:

Jag vågade på darrande ben testa imorse och fick ett fint plus

Grattis! Vad härligt! Då borde vi bf ungefär samtidigt. :)
  • Emaria
    zebra skrev 2013-11-25 23:39:41 följande:
    Grattis, så roligt! :D Vilket försök var detta om man får fråga? 
    :)
    Det var egentligen det första seriösa försöket efter MF i augusti eftersom jag inte kunnat se att jag haft ÄL förrän nu.
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-26 17:04:00 följande:

Blinkande gubben dag 3 för mig. Har under dagen dock fått lite blodblandad flytning. Mens? Fyra veckor sen skrapningen idag! Några har skrivit om limboland....verkar som jag hamnat där nu. Har mensvärk men det kommer inte mer nu. Kanske drar igång imorn? Har inte haft äl iaf för det känner jag alltid. Nån som känner igen sig och kan skriva om kroppen kom igång till slut. Inte kul det här!

Jag fick mitt mf i 18/8 och negativt först 4 veckor senare. Började älstickor men fick mens innan positivt. Samma sak nästa cykel igen och även spottings innan. Det var först cykel tre där jag kände av ÄL och fick solklart positivt ÄL-test. Så, det kan nog ta tid att komma tillrätta!
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-26 19:48:07 följande:

Men fick du mens, normal? Eller kan det här vara spottings tro? Det har bara kommit två gånger och bara när jag kissat och trådigt och mer som blodblandat... Får såklart se vad som händer imorn. :( Tack för att du tog dig tid. Längtar tills jag är där du är!
    Första gången kom en veckolång smärtfri mens. Har läst om man inte får ÄL slutar det tids nog ofta med mens ändå men att den ofta blir längre och mindre ont. Stämde på mig.

En dryg vecka innan hade jag bruna flytningar som slutade med rött en gång på pappret och inte mer, tog det som en sista rest från mf och testade mycket riktigt negativt efter det.

Gången efter började med brunt på pappret några dagar och någon vecka senare kom en 4 dagar extremt sparsam mens men med lite mensvärk sista dagen.

Du ska se att du snart är där! Jag lite gav upp och sket i att testa sista gången, men när jag fick så tydliga tecken var jag tvungen. Har inte använt ÄL-stickor tidigare och aldrig haft helt koll men var härligt att se att mina känningar stämde!

Ursäkta jordens längsta inlägg!
  • Emaria
    sowe81 skrev 2013-11-26 19:55:19 följande:

Jag börjar fundera på om jag kanske inte får nån ägglossning denna månad eller om det är nåt annat. Testar med billiga stickor, har inte fått mer än kontrollstreck, är på cykeldag 13 idag. Tycker det känns som äl på tappen. Förändras den även om man inte har ägglossning?

Det händer ju ibland men det bästa är väl att fortsätta testa! Har du billiga tester?
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-26 20:07:09 följande:

Jag är bara glad att du berättar hur det var för dig så jag kan jämföra lite. Har oxå läst om att tecken på utebliven
    äl är just sparsam smärtfri kanske mer utdragen oxå. Det konstiga är att jag har mensvärksaktigt nu. Det visar väl sig snart antar jag men jag är ju så otålig. smile4.gif Och är det mens så har jag plötsligt 28 dagar cykel. Vilket är kort för mig. Borde det inte bli längre första gången? Gravtest visade svagt positivt för 10 dagar sen sista gången jag testade då. Så förvirrande det är.
    Allt kan hända efter mf. Min cykel blev också kortare än genomsnittet. Har pendlat mellan 30-46 dgr med snitt på 34, men nu var det 30 och sen 29.

Förstår otåligheten! Precis som jag. :) Nu när jag plusat går jag och väntar på nästa vecka när jag tänkt ta ett nytt digitalt med veckoindikator!
  • Emaria
    sowe81 skrev 2013-11-26 20:08:38 följande:
    Ja jag har billiga tester. Har testat en gång om dagen sen cykeldag 7, nu senast två dagar gjort två tester om dagen.

Får fortsätta testa och vi myser också för att inte missa om det är så att testen inte visar rätt.

Urs man blir ju knäpp av att inte veta vad som händer i kroppen.
    Ok. Ja, jag ledsnade totalt. Gav upp och sen kom mensen. Andra gången ledsnade jag också och sen kom mensen utan att jag haft älflytningar eller andra tecken. Pendlar till Oslo så vi har ju lite begränsad tid, men inte ens det fick mig att orka bry mig.. Haha.. Men sen kom äl-känningarna med besked och då kände jag att kroppen var igång igen!
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-26 20:31:18 följande:

Okey så din blev oxå kortare!! Så konstig kroppen blir efter mf/ma. Haha ja den där eviga väntan tar aldrig slut. smile2.gif Ska du gå på vul nu då? I vilken vecka fick du ditt mf? Kan gå tillbaka och kolla...men enklare att fråga igen smile5.gif
    Jag är lite inna på att försöka få VUL men vet inte riktigt när. V12-14 kan vara vettigt för att se att allt ser ok ut efter den kritiska perioden, men skulle vara skönt att få ett innan. Kanske V8 när det hunnit hända lite. Vet inte hur strikta de är här. Gick hos fastläkare (Oslo) som inte ens såg till att jag fick ul när jag fick mitt mf. Var i slutet av v9 då, fick boka en tid i Sverige några dagar senare istället...
  • Emaria
    Cayenna skrev 2013-11-26 22:01:55 följande:

Om du åker till Sverige nåt kanske du kan passa på att få till ett vul? När hjärtat börjat slå eller när kritiska tiden passerat är nog rätt skönt. Man tycker ju att det borde vara lika i Norge ändå med sjukvård och så. Går säkert som på räls för dig nu men det är ju alltid skönt att se att allt ser bra ut och mysigt att se den lilla.
    Han som gjorde vulet i Sverige blev förvånad eftersom han jobbat i Norge, sa att jag får stå på mig mer nästa gång. Här är det nog business att göra VUL tidigt, kostar en rejäl slant. Men vet att vissa får det ändå. Har en kollega som går hos läkare nära vårt jobb som har egen VUL och kollat varje gång hon varit där. Funderar på att kolla med henne...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?