• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-09-30 13:42:05 följande:

Mitt mf blev som en mens. Blödde i 6 dagar och sedan varade den cykeln i 30 dagar innan jag fick nästa mens. Nu efter 33 dagars cykel har jag någon form av mens igen. Blöder ytterst lite, hoppas den försvinner snart! Har ingen lust med mens på min semester. Jag som hade hoppats på graviditet snabbt efter missfallet :/ bara vänta nu på nästa äl, ska börja köra med äl stickor. Hoppas det går bra för er :) Kram
    Tråkigt Paron. Jag har också någon slags sparsam mens just nu...
  • Emaria
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-30 20:45:55 följande:
    Jag körde på äl-test från testlagret  förra månaden och det tog sig ju. Men! Jag fick aldrig ett lika starkt streck som kontrollstrecket.. Stog på bruksanvisningen att man inte hade ÄL om inte strecket var lika starkt. Men jag hade helt blanka stickor före och efter ÄL, under ÄL hade jag halvstarka streck. Och ja, det tog sig ju den gången! Hade sex varannan dag under den veckan.
    Jag trodde jag var nära ÄL förra veckan. Använde test från billigatester och sen RFSU men i fredags kväll blev det istället svagare och så fick jag mens idag efter ett par dagar med bruna flytningar. Lite förvirrad...
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-10-01 08:01:38 följande:

Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?

För mig tog det 3-4 veckor, fick ÄL ca en månad efter.
  • Emaria

Jävligt less på mens nu... Vill bara bli kvitt den och få börja hoppas igen!

• Emaria
    Kaa76 skrev 2013-10-02 23:36:37 följande:

Hej!
    Jag fick missfall den 15/9, kostaterades den 16/9, har blött nästan fram till nu. Fick två olika svar på när det var ok att prova igen, den ena sa tre veckor,  den andra sa 6-8 veckor, alltså som efter en vanlig förlossning. (var i vecka 9.)  Nu fick jag ägglossning i dag, 2½ vecka efter missfallet.  Jag försöker via heminsemination och gjorde ett försök nu i kväll. Nu undrar jag vad ni andra fått höra, hur länge man bör vänta?
    Jag har fattat det som att chansen att det tar sig är mindre om man provar direkt, men att det inte är farligt på något vis? Stämmer det eller har någon annan hört något annat? 

Vissa rekommenderar ju att man väntar tills man fått mens igen, för att det kan finnas ökad risk för mf igen och att det är svårare att beräkna vilken vecka man är i. Men det verkar råda delade meningar om det.
  • Emaria
    Danni 83 skrev 2013-10-10 07:47:28 följande:

Titta!!! Gud vad jag är lycklig!!! phpBKcLYr05699.jpg

Grattis, vad härligt! :)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-10-17 18:12:13 följande:

Mina symtom försvann lite innan jag fick ma bekräftat men helt efter första cytotec behandlingen

De få jag hade försvann samma kväll eller dagen efter.
  • Emaria

Har varit ganska intensivt i tråden här men det diskuterades antal ultraljud. När mamma var gravid var det två Rul, men kort efter tog de bort det ena. Varför man inte gör fler finns flera anledningar. Resurser är nog en orsak men inte riktigt hela sanningen.

Man vet inte säkert hur undersökningen påverkar fostret och vill därför minimera ev risker. Det man kunnat se är att många ul leder till fler vänsterhänta, inget allvarligt men man ser ändå att det påverkar.

En annan orsak är att man inte vill ge falska förhoppningar. Ett hjärta som slår i v7 ger ingen garanti om att det fortfarande slår i V8. Många som får täta Vul upplever ändå samma oro, vul:et lugnar bara för stunden.

Att göra ett VUL i v12-14 då många gör kub och där det ingår, kan däremot vara en bra ide. Ser allt bra ut då är chansen mycket stor för att allt kommer gå bra. Man kan på det sättet även se vissa missbildningar och stoppa en graviditet med ett foster som inte kommer överleva, i ett tidigare stadie.

Att få ett VUL efter mf ser jag däremot som något som man ska försöka kräva!

• Emaria

Tillbaka efter två veckors semester som var helt fantastisk och hade en bra intervju innan jag åkte.

Däremot är jag lite less och orkar just nu knappt försöka. Min cykel är allt annat än vad den ska. Lyckades inte se någon topp för ÄL men fick en extremt begränsad och kort mens förra veckan. Hade lite spottings innan. Vet inte vad jag ska tro. Kanske ska ge mig på att komma i lite bättre form för att få en mer regelbunden cykel.

• Emaria

Efter mycket strul sen mitt mf 18 aug tror jag att jag børjar komma på banan igen. Har førsøkt med æl-stickor men har inte sett någon direkt økning och sedan ændå fått mens två gånger. Eftersom jag blev så less tænkte jag sluta bry mig och låta det ske om det sker och vænta tills jag ordnat upp andra delar av mitt liv. (Som att flytta tillbaka till Sverige). Men i helgen har jag varit på ett sådant humør som gjorde att jag var tvungen att ta en sticka, och då kom det. Ett tydligare svar kunde jag knappast få, så nu ska jag gå och våndas i två veckor och kænns efter symptom som alla andra. :) 

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?