• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2014-03-09 06:17:44 följande:
    Hj tjejer. Jag är tillbaka här igen, med största sannolikhet. Var med här i vintras efter ett ma i oktober. Blev gravid i feb men nu är det nog kört igen. Var på vul i måndags, var i vecka 7/8 och fostret var för litet, som vecka 6. I fredags började jag blöda, var till gyn igår men de kunde inte säga riktigt. Får vänta och gå på mitt bokade uppföljningsvul på mvc på tisdag. Men jag blöder som en mens med små klumpar så känns kört.
    Jävla skit.... Vill ju så gärna få ett syskon till vår dotter dom är 1,5. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan, men det är ju kört nu....

Så ledsen för din skull. Inte rättvist!! Kramar om <3
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-09 08:12:55 följande:
    Nä fy vad det är orättvist!:( Förstår inte att vi ska ha det så svårt, själv blir jag ju inte ens gravid igen men tror att det är lika frustrerande hur det är. Jag ville också ha två år mellan, men min sambo va lite seg så vi började försöka så vi skulle ha 3 år, nu är vi ju på 12:e försöket så nu blir det 4 år eller mer. Och nu känns det som att jag blir glad för när det än blir!:) Så stressa inte över det, det har jag gjort alldeles för mycket helt i onödan. Du kommer snart bli gravid igen och då kommer det gå hela vägen!:)

Så känner jag med nu. Jag blir glad när det än blir, om det nu blir något...
  • Cayenna

Inte skrivit på ett tag men följer med. Har snart äl men ofrivillig paus pga resa. Så över en månad till nästa chans. I fredags var jag till gynekologen som tyckte allt såg bra ut men ville kolla blodprov på äl nästa månad för säkerhets skull. Känns som en lättnad. Då får jag veta om allt är ok och annars kunde vi få hjälp.

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-03-18 15:37:23 följande:
    Vad skönt att de erbjuder extra koll!

Jätteskönt! Trodde man fick vänta ett år efter mfgraviditeten även för blodprov och så men tydligen kan det gå lite smidigare.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 13:51:33 följande:
    Vet att många tidigare här kollat upp sköldkörteln värdena. Jag har haft hypotyreos sedan ca 11 års ålder och medicinerat med levaxin sedan jag var 15. Efter sonens födelse höjdes medicineringen och de kollade upp detta ca två ggr efter ändringen. Var nu i behov av nytt recept och bad om nya prover då det ej var taget på 3 år. Hade nu för högt t4!! Alltså haft för hög medicinering. Läst nu på nätet och för höga t4 ger ca dubbel ökad risk för missfall.

Fanfanfan känner jag nu bara. Tänk om det var detta som satte käppar i hjulet. Ska ringa dr på fre och prata med henne. Känns inte bra!!!

Usch vad hemskt. Bra att du kollade nu dock. Vad hade du för värden? Du behöver inte svara om du inte vill. Mina provsvar såg bra ut men jag är glad att jag kollade.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-03-21 13:08:20 följande:
    Jaha. Då har jag pratat med min Vc läkare om mina thyreoidea prover. Och hon nästan skrattade i luren när jag frågade om det var ok att vi fortsatte försöka skaffa barn och om det var någon risk. Hon sa nej. Hon backade iaf provtagningen till 2 v istället för 4. När jag försökte prata om referensvärde vid graviditet sa hon inget utan undvek frågan och började snacka om proverna jag tog för 3 år sedan. Att de var bra. Grrrr

Låter som kunskapsbrist! Var bor du? Kan du vända dig nån annanstans?
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-03-21 16:17:02 följande:
    Åh, ännu värre att få till det när man jobbar olika skift! Jag har sagt till min man att vi kan inte vänta till kvällen, för jag är ofta för trött… Men har vi tidigare på kvällen, ligger jag oftast inte kvar i sängen.

Undrar hur viktigt det är att göra det!?

Tror inte det spelar nån roll om man reser sig direkt. Men kanske skönt att veta att man gjort vad man kunnat för art hjälpa svansarna.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-03-21 17:00:32 följande:
    I Östergötland. Ska se om vi plussar denna månad annars väntar jag in nästa provtagning å ser om de fortfarande är höga, då ringer jag privat gyn

Privat gyn känns bättre, dem har nog mer fertilitetstänket oxå. Inte nån humbug läkare på VC. Man blir ju lite irriterad. Dem där värdena är viktiga både för fertilitet och sen under graviditeten. Några prover för tre år sen kan hon ju inte gagga om när du frågar om annat!
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-03-21 17:00:47 följande:
    Ja, de behöver kanske hjälp, de små liven! Om inget annat kan man ju ha sex innan middagen och sen ligga kvar och skylla på spermierna när mannen får fixa mat…

Perfekt! Jag ligger kvar en stund fast jag vet att det är onödigt. Min solstråle klarade sig trots att jag kissade direkt och äl var flera dagar senare.

• Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-23 21:00:38 följande:
    Jag väntar på äl igen, har kört munkpeppar denna månad!:)

Vart köpte du det? Jag funderar på att prova...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?