• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Och igår träffade jag på en som gnäääällde över lillasysters sömn!!! Blev så otroligt ledsen och provocerad. Jag hade gärna bytt mina tårar mot lite sömnbrist och gå på kaffe!!!!!! Had

• Cayenna

Jag tycker gott och väl att man kan välja till vem man gnäller och klagar! Jag skulle aldrig gnälla och klaga till en vän som kämpar och kämpar med att få sitt första barn. Jag har ett barn varför jag inte tycker det är snällt att gnälla över min situation för henne som aldrig fått uppleva hur det är att vara gravid och få barn. Tänk om hon aldrig får det? Nej tack för såna som gnäller inför alla med två öron oavsett om man känner eller är bekant. Man vet inte vad folk har i son ryggsäck varför försiktighet är att föredra. Men så tycker jag. Alla är vi olika och självklart kan vi tycka olika utan att,fö det spelar någon roll i sammanhanget. Jag hejar och stöttar alla här oavsett.

• Cayenna
    kathen skrev 2014-02-22 10:11:04 följande:
    @dream85, jag har min första mens efter missfall nu. Genomgick medicinskt abort med cytotec pga MA den 27 januari. Blödde i ca 1 vecka och 5 dgr. I torsdags kväll, 25 dagar efter första blödningsdagen, började jag få brunt blod och flytningar. På fredag morgon hade jag kraftig mensvärk och sparsamma blödningar. Tog en Ipren och cyklade till jobbet som vanligt. Efter jobbet mötte jag upp en kompis för middag på stan. Kring 20 tiden när jag reste mig upp för att åka hem så började det forsa ut blod. Trots att jag hade tampong på mig så blödde det genom trosorna och byxorna, men inte så att det droppade ner på golvet. Sambon fick komma och hämta mig och cykeln med bilden. Blödde hela natten och nu på morgon men det känns bra att kroppen är igång igen :) Det betyder att om två veckor har jag ÄL, då kör vi igång igen! Tredje gången gillt :) Nu med hjälp av levaxin.

Vad hade du för värden på sköldkörtelproven? Om du fick veta det alltså... Jag väntar svar snart...
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-02-22 21:42:57 följande:
    Låter lovande! När ska du testa?

Äsh jag vet inte. Mår illa ibland o ibland inte , idag var en kompis förbi o hon är en v före mig och det syntes verkligen på henne.
    Då blev jag såklart orolig att man inte ser på mig
    Iofs är jag större än henne normalt fall så det kanske är därför.
    Men är orolig. Orolig och inställd på att i v 13 kommer dom inte se ett levande foster.
    Så jävla tråkigt att tänka så å inte bara njuta av att faktiskt vara gravid.

Var inte orolig över det. På mig syntes inte graviditeten före v 22-24 ca. Alla är olika. Försök att tänka positivt fast det är svårt.
  • Cayenna
    kathen skrev 2014-02-22 19:08:41 följande:
    @cayenna- jag fick inte veta några värden utan fick hem ett brev där min läkare skrev att mitt sköldkörtelprov visade ett värde som är normal om man inte är gravid men som de brukar behandla om man vill bli gravid eller redan är gravid. Och därför skrev hon ut levaxin åt mig som jag ska ta varje dag.

Hoppas det hjälper! På fredag nästa vecka har jag tid på gyn för ett vaginalt UL för att kolla att alla rester är borta.... Ska bli så skönt att lägga detta bakom oss och starta om på nytt.

Oj, då hoppas jag att min läkare kollar utifrån att jag vill bli gravid och inte bara allmänt!! :-/
  • Cayenna

Och här har det hänt grejer!!! Grattis Belly och Mommy1986!!!! Hoppas ni smittar!

• Cayenna
    Tess1984 skrev 2014-02-26 09:32:21 följande:
    Hejsan tjejer.
    Fick min mens inatt som varit 5 dagar försenad, trodde faktiskt att jag var gravid och nu inbillar jag mig att jag haft ett tidigt missfall, är så ledsen just nu...
    Jag skulle tagit ett gravtest idag men det behövdes inte =(

Kram

Verkligen ledsen för din skull. Inte kul att förhoppningar grusas.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-02-26 20:05:10 följande:
    Man kan ju bli insnöad på dethär med att göra barn.. Jag har fortfarande nej på äl testerna, men tempen har inte stigit än så jag tänkte att vi kör på varannan dag tills något händer.

Nu är det så att mannen här hemma inte vill schemalägga sex. Han tycker att det är oromantiskt. Även fast han mycket väl vet att det behöver bli mer regelbundet än innan. Så då känns det som att det hänger på mig att "förföra" honom varannan jäkla dag i stället.

Lite som "Men oj, älskling, vill du igen".. 

Han åker bort hela helgen så jag har sagt till honom att fredag morgon ska det bara göras, bara så han vet. 

Det är verkligen inte romantiskt dethär haha!

Känns väldigt oromantiskt med göra barn sex! Dock är det ju inte hela månaden...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?