• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Viljan finns skrev 2014-03-03 16:56:43 följande:
    O kramar till er som har en jobbig dag! Fixa en kopp kaffe, rör ihop en kladdkakesmet o göm er i soffan! Det är ni värda!

Jag har unnat mig både det ena och andra efter mitt negativa test i lördags. Dessutom proppat mig full med grejer som man inte kan inta vid graviditet. Dock bara unnat mig utan att varit deppig.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-03-03 19:58:18 följande:
    Tack, ja det kommer ju till slut. Ibland känns det bara så jobbigt att det är så mycket tankar och oro kring ett missfall. Det känns orättvist!

Nej, jag gjorde aldrig det - orkade inte med ännu ett negativt test. Ska försöka hålla mig ett par dagar till.

Förstår dig. Negativa test är jobbiga att se. Man hinner ju hoppas så mycket medan man väntar på resultatet. Håll dig och se om ett par dagar. Jag hoppas du bara testat tidigt.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-03-04 04:08:38 följande:
    Varför kunde jag inte sluta testa när jag väl hade fått min stegring?!
    Vaknade och var lite smånojig, tänkte att jag tar ett test för att lugna mig.
    Senaste testet som var för en veckan sedan så var teststrecket mycket starkare än kontrollstrecket. Idag var det starkt men svagare än kontrollstrecket : (

Nu känns det som att ett missfall är på G och jag vet inte hur jag ska kunna stå ut i en vecka tills VUL...

Lugn nu!! Det beror på hur koncentrerat urinet är och betyder inte missfall. Mår du väldigt dåligt så ring din bm imorn så borde hon vara hjälpsam nog med ett tidigare vul. Annars boka privat.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-03-03 23:21:19 följande:
    Vad gullig du är! Min molvärk är tillbaka vilket jag är glad för, det måste ju betyda att ett plus eller mens är på gång!

Hoppas på molvärk och inte mensvärk.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-03-04 04:19:52 följande:
    Men jag är bara i 6+5 : (
    När jag pratade med dom om tidigt VUL ville de inte ta emot mig förrän om en vecka eftersom de inte vill "oroa i onödan". Jag är SÅ arg på mig själv!

Hjärtat börjar slå 21 dagar efter befruktning (!) s dem bör kunna ta emot. Men vänd dig privat annars om du verkligen vill kolla. Av egen erfarenhet så skulle dock ett vul då inte lugna mig för min babys hjärta slutade slå i v9. Tyvärr är det som nån annan sa, vul lugnar för stunden och risken finns kvar och därmed oron.

• Cayenna
    Stormflicka skrev 2014-03-04 08:54:24 följande:
    Fett misspepp! Fortfarande blanka ÄL test på dag 14 efter skrapning. Dag 9 och 10 var de starka.. Hade säkert ÄL då och hade fått pos om jag testat dag 8 :(

Vilken vecka blev du skrapad? Dem kanske visade starkt på dag 9 och 10 pga grav hormoner. Fortsätt testa är mitt råd.
  • Cayenna
    Stormflicka skrev 2014-03-04 09:34:49 följande:

Tack för peppen! Tror du det kan vara så? Graviditetstestet de dagarna var bara svagt pos, ÄL -testet mycket starkare.. Dessutom hade jag såna dör fertila flytningar dag 6-8 :/ men uppenbarligen måste jag ju haft hcg kvar så det låter ju helknas! Äsch jag måste sluta älta.. Känns som att det är ett uttryck för sorgen och bearbetningen.. Vill bli gravid boho!

När mitt gravtest fortfarande visade positivt, så svagt så jag fick hålla det under en lampa för att se så visade äl testen fortfarande positivt. Så det räcker nog med lite hcg.
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-03-04 09:37:16 följande:
    Alla säger olika..en del (även läkare) säger att om man ser ett hjärta slå i typ v.8 så minskar risken för mf till under 5 % medans andra säger att det är lika stor risk ända till v.12/13

Då tillhör jag dem där 5%. V9-10 tar moderkakan över så det är väl att nånting går fel där. :-/ Vill ha plus NU och vara i v14!

• Cayenna
    F89 skrev 2014-03-04 09:41:28 följande:
    Har försökt att boka privat. Finns inga tider före den jag har om en vecka. Får hålla ut...

Skit oxå!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?