• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-03-24 16:36:56 följande:

Jag körde med munkpeppar och jag köpte i tablett form från vitaminbutiken. Se

Fick man dem snabbt? Var det den cykeln du blev gravid eller hade du kört länge med det?
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-24 21:06:56 följande:
    Från bodystore tror jag det heter, jag kör dropparna. Fick glad gubbe idag så min äl kom 2 dagar tidigare, så än så länge funkar det!:)

Tack! Vilken dag brukar du få glad gubbe / äl?
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-03-24 22:11:02 följande:

Ja dom kommer snabbt. Jo det va i den cykeln jag blev gravid samt att jag använde progesterall kräm efter ägglossningen

Jag ska nog prova både och också.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-25 21:01:53 följande:
    Jag brukar få glad gubbe dag 16-19, men flest gånger har den kommit dag 19. När jag hade influensa kom den på dag 21! Förra månaden kom den dag 16 utan munkpeppar så va helt säker på att den skulle komma dag 19 nu men det blev på dag 17. Ska bli spännande att se när mensen kommer och äl nästa månad. (om jag inte blir gravid nu förstås)

Hoppas du inte behöver analysera nästa månad osv utan får plus istället och ger mig lite hopp. Jag vet att du precis som jag kämpat rätt länge. Jag tänker att det är positivt att du fick äl tidigare! Jag får ju på ca dag 19 oxå. Känns inte riktigt bra.
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-03-25 21:36:33 följande:

Ska jag skicka hur man smörjer till dig.med?

Ja, tack så mycket.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-25 21:16:19 följande:
    Jag hoppas också det går vägen snart!:) Jag tror egentligen inte att det gör så mycket med äl dag 19, jag har en lutealfas på 11-12 dagar och pratade med vår fertilitetsläkare om det och hon sa att det inte skulle påverka, om den inte är jättekort förstås. Jag tycker du ska testa munkpeppar, det ska ju även hjälpa mot mensvärk så då slipper man förhoppningsvis det iaf!;) Sen hoppas jag på nya plus och inga fler mf!:)

Du tror inte dag 19 är mitt problem? Nåt problem har jag. Ska munkpeppar förlänga luteal fasen? När har du bim? Längtar efter min mens så jag kan räkna ned till äl. Känns dumt att ta munkpeppar nästa cykel för jag vill inte störa cykeln när jag ska testa kroppens förmåga att ägglossa. Då vill jag verkligen veta hur det ser ut. Nån cykel hit eller dit spelar ju ingen roll.
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-03-26 14:37:14 följande:

skulle ju skicka meddelande till dig men det står att jag är oinbjuden till ditt konto :P

Ojdå, jag ska kolla upp det
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-26 20:05:06 följande:
    Tror inte alls det är något problem. Min läkare sa inget alls om det och henne litar jag på. Vet inte riktigt vad munkpeppar ska göra, få hormonerna i balans, jag återkommer med hur min luteala fas påverkats!:) Har bim till nästa helg. Kolla din cykel först och lär dig den, sen kan du ju testa munkpeppar isåfall!:)

Ok, ja läkarna lär ju kunna sin sak får man hoppas. Jag har rätt bra koll nu så får se om munkpepparen ändrar cykeln då. Balansera hormoner låter bra. Får köra på efter blodproverna. Skriv gärna hur din luteal fas blev.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-03-26 20:05:06 följande:
    Tror inte alls det är något problem. Min läkare sa inget alls om det och henne litar jag på. Vet inte riktigt vad munkpeppar ska göra, få hormonerna i balans, jag återkommer med hur min luteala fas påverkats!:) Har bim till nästa helg. Kolla din cykel först och lär dig den, sen kan du ju testa munkpeppar isåfall!:)

Då har vi bim typ samtidigt. Vad jag hoppas du fått hjälp av munkpepparn så du får plus. Då kommer jag gå upp hoppet om att själv lyckas :)

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-03-31 13:48:32 följande:
    Hur går det för er tjejer? Här lär vi nog inte orka göra barn denna månad, hehe. Började i helgen renovera vår nya lgh. Har en mån på oss. Vi är helt slut idag, känner oss sjuka. Så vi lär nog ej orka sexa till det;).

Och så kom frågan i helgen av en granne som undrade vilka vi var. Sa att vi hade en son på snart 5 år. Va har han inget syskon? Blev svaret då. Alltså nu skrattar jag så dum fråga men när hon sa det skar det till på rätta stället.

Kul med renoveringen!

Vad svarade du denna eq-befriade människa? Usch vad konstiga människor det finns.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?