• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-04-20 16:13:27 följande:
    Jag är ledsen för er skull. Jävla skit : (

Tack, ja verkligen jävla skit.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-20 17:20:33 följande:
    Jag måste fråga om någon har något råd. Jag upplever att jag den här och förra månaden haft mycket mindre flytningar än tidigare, hela månaden igenom. Förra månaden hade jag positivt ältest dag åtta men inga flytningar sen, inte ens före mens och mensen kom på dag 30. Nu är jag på dag 13, inget positivt ältest ännu och väldigt lite flytningar. Jag tycker att jag genom åren nästan alltid haft mer flytningar i mitten på månaden och före mens. Vad ska jag tro om detta och ev göra?

Jag har upplevt att mina älflytningar upphört, vet ej vad det beror på men jag ska kolla upp och ev äta något annat än mittvalkvinna. Hoppas det inte spelar någon roll ändå.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-21 09:59:11 följande:
    Om man ska söka gyn, när i månaden är bäst att göra det då? Vad kan de göra för koller tror ni?

Du borde kunna gå när som och få remisser till dem rätta dagarna utifrån vad dem tänker kolla. Hoppas det går bra och snabbt. Hur lång tid har det gått sen ditt senaste mf?
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-21 18:18:16 följande:
    Det var i mitten på januari så jag börjar bli väldigt less. Jag har bestämt mig för att kontakta vc först och be att få kolla lite allmänna värden så att det inte är någon konstig brist som stör.

Så har jag oxå gjort. Dem kollade massor och allt var bra, känns bra att veta.
  • Cayenna
    Ljusfat skrev 2014-04-21 18:59:45 följande:
    Ah jag går här och väntar på att ,mitt mf ska komma igång ordentligt så att vi kan sätta igång igen. Varför tar det sånt tid? Började blöda lite lätt i lördags och harr blött sen dess Bara lite hela tiden och det gör inte ens ont i magen. Var på 5+3 när det började. Borde det inte "komma igång" mer än så här? Jobbigt att bara gå och vänta.

Testa att motionera lite, typ jogga. Jag tycker det händer lite mer efter en löptur. Mitt har stannat av nu och tror inte det är klart så jag hoppas löpningen idag hjälper.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-04-22 09:55:48 följande:
    Åh NEJ!!!  Få ledsen för er skull, finns verkligen inga ord som tröstar men alla styrkekramar till dig!

Tack, inga ord tröstar men stöd från er som förstår precis hjälper ändå. Finns inga jag känner som varit med om samma saker. Kram till dig med och hoppas på tredje gången gillt för oss!!
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-22 11:06:01 följande:
    Det går bra med sprutorna, dom gör lite ont och magen är full med blåmärken, men annars är det lugnt. Imorgon blir det ul för att se om äggblåsorna vuxit, och sen förhoppningsvis äggplock på fredag. Börjar bli riktigt rädd nu.

Hoppas ul visar många guldägg!! Håller tummarna!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-22 10:48:02 följande:
    Nu har jag bokat tid på Sophiahemmet gyn nästa vecka. Där kan jag få hjälp med att utrsluta ev problem som hon uttryckte det, dvs man kan ta blodprov för att kolla sköldkörtel och sånt tex. Så det känns jättebra. Bara jag inte får mens för tidigt den här månaden för jag ska dit på dag 23...

Om det inte är floder så går det bra ändå. Skönt att du fick tid så fort!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-22 21:53:13 följande:
    Va, kan man göra en gynundersökning i sånt här syfte trots mens?

Frågade när jag bokade och det var helt ok bara man inte förväntade sig massor. Men ring dit och kolla med dem om du är osäker på vad dem ska kontrollera. Jag kollade äggstockar mm och konsulterade beträffande dem saker som jag undrade över och kände mig osäker på. Men så kort cykel som 23 dagar borde du väl inte ha? Helt klart mer avslappnande att det inte infaller vid ett gynbesök
  • Cayenna
    P81 skrev 2014-04-22 21:46:27 följande:
    Jag har tänkt på dej och hoppats på gott besked. Jag blir så matt på denna orättvisa. Faan! Men jäklar, någon gång kommer det gå bra. Måtte det bli inom kort. Solen kommer att skina igen, keep going strong!<3 Känner med dej, kramar i massor.

Tack
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?