• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Testar mig kanske imorn, äl+12. Känner mig rätt löjlig, jag känner ju inte mig gravid. Vill väl mest bara veta att det inget blev så jag slipper gå och hoppas dem sista dagarna. Min lutealfas kan ju vara 16dgr så det är upp till fyra dagar att slippa hoppas och gå och känna efter. Blir ändå löjligt nervös när jag tänker på att testa och hoppas så på att slippa få det där trista negativa beskedet.

• Cayenna

Testar mig kanske imorn, äl+12. Känner mig rätt löjlig, jag känner ju inte mig gravid. Vill väl mest bara veta att det inget blev så jag slipper gå och hoppas dem sista dagarna. Min lutealfas kan ju vara 16dgr så det är upp till fyra dagar att slippa hoppas och gå och känna efter. Blir ändå löjligt nervös när jag tänker på att testa och hoppas så på att slippa få det där trista negativa beskedet.

Kirsten skrev 2014-05-14 15:49:42 följande:
    Gravid 2-3 så det hade ökat en vecka!:) Kan dock inte tro på det fullt ut förens mina pytteblödningar avtar helt och jag har passerat min missfallsdag på lördag. Så tar en dag i taget och håller tummarna!:)

Det här blir jag väldigt glad av att läsa! Härligt med starkare test! Hoppas blödningarna är borta snabbt nu. Men det låter som att det minskat redan?
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-14 19:36:46 följande:
    Men det är ju bara mänskligt att vilja hoppas och känna efter och längta!:) Jag vet att man blir trött på sig själv ibland men det är skönt att kunna känna hopp. Under det här året vi har kämpat var jag hoppfull de första månaderna, less i mitten och nu de sista månaderna jättehoppfull igen, måste säga att det är roligare att hoppas och längta!:) Tror man mår bättre psykiskt av det i längden också!:)

Visst måste kroppen må bättre av att hoppas och tro att det gått vägen, låter på nåt sätt logiskt. Bättre med positiv energi än negativ.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-05-14 16:19:45 följande:
    Hoppas du slipper negativt besked. Vid två av mina pluss har jag känt mig totalt ogravid..

Tack! Det har ju faktiskt hänt mig oxå, och den gången gick jag hela vägen trots ingen speciell symptom vid tiden för bim.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-14 19:02:06 följande:
    Blir så trött på mig själv. Går och analyserar vad jag känner i magen. Har väl aldrig funderat på det innan. Hoppas åter nu när det närmar sig BIM att det äntligen ska ta sig igen. Och klart testade jag idag (ej gjort det på säkert 3 månader) men tycker det molar mer än vanligt i magen. Klart blankt test, tror jag är på äl + 10, nog tidigt. Och säkert kommer mensen snart. Man kan inte sluta hoppas. Blir så trött på mig själv

Testade du på morgonen? Tror att det är viktigt att göra det om man testar innan bim. Men äl+10 är nog något för tidigt ändå. Jag håller tummarna för dig.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-14 22:24:26 följande:
    Nej det gjorde jag ej. Försökte hålla mig 4 h mitt på dagen. Men nu börjar jag känna mitt PMS humör;), så det är nog neg även om jag hoooppppas. Kommer ha en Depp dag när mensen kommer (haft det de senaste mån) sen försöka ladda på nytt. Tänk om några år när detta är över (vilket jag hoppas är inom en snar tid) och man kommer tänja tillbaka på denna tid att det gav sånna hjärnspöken, haha.

Jag hade riktigt PMS humör vid senaste graviditeten vid bim så ge inte upp innan mensen. 4h i all ära men innan bim är det nog morgonkiss som krävs. Jag hoppas verkligen det blir inom en snar framtid. Man kommer ju minnas hur jobbigt det här var. Fy fan haha!
  • Cayenna

Då var månadens test avklarat, negativt :-/ Känns självklart tråkigt men det får bli nya tag igen. Håller tummarna för er andra som väntar på bim! Nu vill vi ha fler glada besked.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-15 20:30:05 följande:
    Men tror du det är helt kört? Ska du inte ha mens någon gång i helgen. Jag håller iaf tummarna:)

Jo men tror det tyvärr. Ser man inte tillstymmelse av streck i starkt ljus på äl+12 så är det nog kört. Tråkigt men får kämpa vidare. Jag gissar på mens mån eller tis, lång lutealfas . När har du bim? Låter du bli att testa nu? Hoppas du får ett efterlängtat plus!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-15 21:22:45 följande:
    Lider med er, jag är precis i samma sits, vet precis hur det känns..så himla ledsamt och tråkigt. Jag och min sambo har försökt i 13 månader med att försöka få barn, när vi hade försökt i ett år gick vi på en infetilitetsutredning (hann o ta blodprov o spermietest) pang sa d så var jag gravid helt plötsligt. Vi var överlyckliga i ca 3 dagar, sen fick jag en blödning. Fick då ett tidigt missfall i v 5. Vi gav inte upp hoppet utan valde att kämpa vidare, lyckades bli gravid igen utan någon mens i mellan som varades fram till i förra veckan när jag var på ultraljud. (skulle göra kubbtest) o där ligger jag o märker att d e något på tok, såg ett litet foster som saknade hjärtaktivitet, detta är d värsta jag vart med om (va då i v11) vi som var så lyckliga. vart på 2 kontroller sen dess o nu fått en liten liten blödning med inget mer, fick cytotec som jag skall börja ta imorgon eftersom inte min kropp reagerat på att stöta ut fostret..orkar inte gå runt med detta, tar väldigt mycket psykiskt o tanken av att veta att man bär på något som inte lever (som vart dött i 3,5 veckor) vill bara att detta skall vara över nu!!! Haft 2 missfall, vill inte ha ett 3:e... Någon som vart i min sits och lyckats den 3 graviditeten??

Hoppas cytotecen funkar så du blir klar med MA:et fort. Vet hur det känns att bli så lurad. Den där känslan att få besked på ul är det absolut värsta. Jag har tyvärr ingen erfarenhet...har haft 2 ma/mf i rad och kämpar för att bli gravid för 3dje nu. Tredje gången gillt sägs det ju. Vi har dock ett barn tillsammans så vi vet ju att det kan gå. Ibland har man nog bara otur två gånger i rad.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-05-15 21:56:01 följande:
    Ja d hoppas jag med. M verkligen.. Å man hinner verkligen att planera.. Hur länge har du försökt sen dina mf??

Ja usch, alla planer som går i kras. Om cytotecen inte funkar så be om skrapning istället för fler cytotec omgångar. Just dem fall när man går så länge så verkar kroppen ha svårt att hänga med tyvärr. Men så klart skönt om det räcker med tabletterna men var vaksam på om det verkligen händer något och inte bara lite minimens. Jag skrapades i v13 i slutet på oktober. (MA bebis dog i v9/10) sen gravid i mars och mf i mitten på april i v7. Och nu går jag och väntar på mensen, blev inget denna månaden. Annars har vi tyvärr försökt i 2år i augusti. Tog 1år med första syskonförsök och 4mån med andra syskonförsök. Får se vad det blir nu. Att det tar sån tid är tungt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?