• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • TyckOmMig

vivela-åh vad jobbigt men vänta med c-vitaminerna tills imorgonbitti om du inte har någon annan som kan rycka ut istället för du själv ikväll?!Jag körde med Berocca tom morgon & kväll när jag blödde sen kompletterade jag med Magnesium och det var okey för kliniken då jag angav vad Berocca exakt innehåller...Hur mkt progynon och progesteron tar du nu?

• pili

Nej, va jobbigt Vivela med blödning. Stor styrkekeam till dig. Jag har aldrig kommit så långt som v 10 så mina råd är begränsade. Vila verkar vara sundaste valet men flera här i tråden har ju nämnt C-vitamin som direkt åtgärd när det börjar blöda. Kan du öka progesteron oxå? Jag hoppas verkligen att det avtar snabbt och att det är sköra slemhinnor som spökar.

• vivela

Valde att stanna i soffan- kändes mest rätt. Har redan fått svar från Riga. Ska öka dosen med utragest och behålla dosen av progynon. De vill att jag gör ett vul den här veckan. Det kan ju bli spännande att få till när det är röd dag imorgon :/

• vivela

Knaprar vitkål. Den innehåller ju mycket c-vitamin :)

(positivt tänkande)

• pili

Bra strategi vivela! Vila och vitkål och mer utrogest kommer att få stopp på blödningen ska du se.

• vivela

Jodå. Det går nog bra tror jag. Ingen blödning längre. Har gjort ett vul nu på morgonen och läkaren kunde se ett tickande hjärta. Däremot så var det ingen större aktivitet för tillfället men han trodde att han låg och sov -och det kan han ju få göra :)

Han ville inte göra några mätningar, dels för att de var ganska svåra att göra korrekt just den här tiden och dels för att det tydligen inte är bra att göra vul i onödan. Förstod det som att även det är förenat med en del risker. Bilden på embryot var inte särskilt tydlig den här gången men han hade vuxit en hel del i alla fall :)

Blev rekommenderad att ta det ännu lugnare. Vet inte riktigt hur det ska gå till men just nu ligger jag i soffan och surfar :) 

• myran6801

Hej, kikar in här hos er som liksom jag är gravida efter äd. Jag är i v 9+5. Har haft en blödning för drygt en vecka sedan och små blödit både innan och efter. Fick komma på extra vul dagen efter blödningen och då var båda filurna ok och hjärtana tickade så fint. Försöker inte att oroa mig men det är svårt. Hat kub inbokat till om två veckor så det är väl bara att avvakta tills dess. När min blödning kom var jag ganska stressad på jobbet vet inte om det påverkade.

Hur har er nertrappning av mediciner sett ut? Detta schema har jag fått:

· That is,

from 14/06/2013 you should reduce Progynova to 4mg a day (2mg at breakfast and 2mg at dinner) during 4 days. Then take just 2mg at dinner during 4 more days. The stop completely on the 21/06/2013.

from 14/06/2013 reduce your Progesterone intake to 400mg every day (200mg in the morning and 200mg in the evening). Then stop completely on the 21/06/2013.

// myran

• pili

Vivela: fint att du kunde boka in på VUL trots helgdagar och att allt ser bra ut! Bra att du intagit soffan nu. Det har jag också men bara av den anledningen att jag precis vrickat foten. Ajaj. Är det inte det ena så är det det andra Hej Myran! Välkommen hit. Skönt att din graviditet också gått vidare trots blödningar. Det verkar mycket vanligt med blödningar vid ÄD men trots det så hamnar ju hjärtat i halsgropen lika hårt när det händer. Och hej alla i tråden. Hoppas allt är bra.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD