• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • vivela

Mrs Cecilia: Jobbigt! Men tror d inte att det bara är rester efter tidigare blödning? Håller alla tummar som finns att tillgå för att det visar sig vara ok på vul :)

• villsågärna38

Oh vilken glädjetråd!! Är inte inne här så ofta numera men som gammal ÄD-veteran kan jag inte låta bli att gråta en skvätt när jag läser om alla era plus!! Superstort grattis till er alla och lite extra till MrsCecilia!! Hoppas innerligt att det går vägen för er nu!! Vilken kämpe du varit!! Det var på 13e försöket det lyckades för oss så hoppas på samma lycka för dig!! Ni har alla mina tummar!! Stora kramar

• MrsCecilia

Tack villsågärna!

Har tillbringat morgonen på gynakuten då jag blödit så otroligt, blöder lite fortfarande och har en väldans mensvärk. Men de såg ett litet hjärta

Så jag grät floder där och på vägen hem...Nu är jag helt slut

• myran6801

Villsågärna, å så roligt med besök av dig här i tråden. Vill säga tack för råd ang stödmediciner.

• myran6801

MrsCecilia, fy vad jobbigt med blödning men skönt att du fick se ett litet hjärta. Satte du in ett el två embryon?

• vivela

Cecilia: Åh, vad glad jag blir för att ni såg ett hjärta :) Kanske är det så att ett ägg har släppt och det är därför som du blött? Håller tummarna för fortsättningen!
    Villsågärna38: Så roligt att du är inne och hälsar på. Minns fortfarande med värme när du välkomnade mig till ÄD-tråden för (som det känns) typ 100 år sedan Glad

Har nu fått en uppdaterad nedregleringsplan. Den 17/6 ska jag få ner på 1 progynon. Och sedan äta det i en vecka tror jag det var Obestämd  Tar ju totalt 8 sådana om dagen så jag räknar med att det tar ett tag :)

Hur har ni andra det med maten? Jag är alltid hungrig. Spelar ingen roll hur eller vad jag äter. Måste till och med gå upp på natten och äta annars blir jag helt skakis och illamående.   

• pili

MrsCecilia: vilket fantastiskt besked att hjärtat tickar på
    trots blod och värk. Vilka kämpar ni är du och knyttet! Hoppas att blödningen avtar snart så att du kan återhämta dig lite och se framåt

vivela: fint att läget är fortsatt stabilt för dig och att du fått uppdaterad nedtrappningsplan.

Och, nej jag har inte känt att jag är hungrig hela tiden. Jag mår inte heller särskilt illa utan känner mig mest bara lätt bakfull precis hela tiden. Otroligt irriterande när man inte druckit en droppe på flera månader. Kanske tilltar hungerkänslorna när man kommit lite längre?

• 42an

Hej tyck om mig och myran. Har också haft migränliknande huvudvärk mellan typ v8 och v 14 vid båda mina graviditeter. Hade hört talas om att det kunde vara järnbrist men min bm sa att blodvärdet var jättebra.

Efter ett tag började jag med järn ändå och huvudvärken försvann nästan helt. Vid andra grav började jag med järn (niferex) direkt när huvudvärken dök upp och det blev lindrigare. Det kan vara värt ett försök, kanske det funkar för er också. Om inte panodil funkar så finns Panocod, funkar hjälpligt vid migrän och är ok vid grav, dock krävs recept. Lycka till!

• Caspianne

Järntabletter: ve och fasa Glad Jag klarar inte av någon av de jag provat, av Niferex blir jag stenhård och den andra tvärtom + magkatarr-känsla?!
    Min bm säger att blutsaft är buffel o båg, men jag kör nog på det + att försöka äta järnrik mat istället.

Ang virrig så är jag väääldigt virrig trots FET i ostimulerad cykel= mkt mindre hormoner och nu inga alls.

Jobbigt med så mycket blödningar i tråden, MEN det bevisar ju återigen att det är väldigt vanligt och ofta ofarligt. Kämpa på alla!

Tack för titten vsg, även jag blev varmt välkomnad i ÄD-tråden 2010 Glad  

• MrsCecilia

Vivela: Jag är oxå superhungrig hela tiden, även om jag nyss ätit. Ändå smakar inte maten särskilt gott. Äter du 8 progynon om dan?

Blöder fortfarande, har väldigt ont i magen. I övrigt inga andra symptom. 

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD