• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • pili

Jaaaaaaaa, vad fantastiskt att det fanns ett litet knyte MrsCecilia Graviditeten går vidare! Min blodstörtning bedarrade igår men i övrigt vet man ju inget om vad som hänt. Har fått tid för ultraljud på tisdag 4/6 för check. Bara att uthärda fram till dess.

• MrsCecilia

Ahm66. Jo, progesteronet var 35. Men när jag läser om provera så verkar ju det vara nåt helt annat. Hon ville sjukskriva mig en vecka men det hjälper ju liksom inte. Jag berättade för chefen i går som lovade att försöka avlasta mig.

• TyckOmMig

MrsCecilia-vad bra att du gjorde VUL idag och att de fanns klara tecken på en "inneboende" då de bara brukar  kunna se hinnsäcken mäta den så den stämmer överens med tiden vid denna tidpunkt-du fick väl en ny tid för återbesök hoppas jag för uppföljning?Hoppas nu helgen blir lugnare för dig och jag råder dig oxså till att sjukskriva dig jag hade aldrig fixat den tiden jag gick igenom för en månad sen ungefär som du om jag skulle jobba samtidigt-visst jag har barn här hemma att ta hand om men jag styr över min tid själv och kan lägga upp det därefter.VILA och ta hand om dig nu!

Pili-skönt att det lugnat ner sig för dig med med blödningar förstår att du vill att tiden ska gå fort tills den 4/6.

Själv har jag haft 4 perioder i denna graviditet som jag blivit väckt av mysko sammandragninga som får mig att både frysa och svettas och uppleva att jag nästan får orgasm-låter helknäppt men så är det och jag är livrädd för att det ska leda till störtblödningar men icke bara en väldigt oskönt sätt att bli väckt på nu undrar om det är progesteronet som gör detta då det är det enda jag har kvar än på kvällen...resten har jag fasat ut nästan helt nu.Blivit varmare de senaste dagarna rent allmänt antagligen kroppen som ställer om sig och blodomloppet som öka...MVC på måndag för mig så jag får ventilera allting med barnmorskan där men ibland känner jag att det är jag som får lära dom då jag väntat/varit gravid många gånger men alltid är det något nytt.Tror aldrig man blir fullärd och speciellt inte denna gång då det är första ÄD graviditeten!

Samlivet ni pratade om -om det var här eller i AVA Riga tråden jag har avhållt mig helt långt in i graviditeterna jag har inte alls haft någon lust mer än närhet och klia ryggen massera fötterna på sin höjd och mannen har accepterat detta faktum!Men alla är olika så jag har inga direkta råd utan gå på er magkänsla.

Ha en riktigt fin helg alla!

• ahm66

MrsCecilia, när jag googlat hittar jag att progestron värde ska vara minst mellan 9 - 47¨, så då kanske ditt är OK. Jag menade att jag läst att det skulle vara runt 100 vid vecka 6. 
    Personligen har jag alltid haft sky-high progestron med över 1000 vid varje försök, så jag är knappast rätt person att ge råd där.....
    När jag goolar provera, på svenska, norska och engelsk språkiga sidor så står det att det används för att stoppa blödning i livmodern som orsakats av hormon-obalans, och vid missfall. Går ut från att du fått det då just för att stoppa blödningen, eftersom de sett  forster.
    Häng på Riga, och tjata och fråga om råd. Du har betalat nog med pengar till att de VERKLIGEN ska stå på pinne och råda dig om detta. Att de säger: ta lite mer Progynon ar INTE bra nog !!
    Du borde nog sjukskriva dig om du kan, i alla fall till att din graviditet fått stabilisera dig.
    Vila nu i helgen och ta vara på dig själv och den lilla.
    DU ÄR JU TROTS ALLT GRAVID !!!!!!  Solig  

• vivela

Håller alla tummar och tår för att ni som fått blödningar slipper det framöver :/

Mrs Cecilia: Ta en veckas sjukskrivning åtminstone. Du är gravid! Ni har kämpat för det här i 12 år!! Det kan inte finnas ett jobb i världen som det är värt att riskera det här för. Vila, vila, vila....
    Såklart kan jag förstå om det känns jobbigt att behöva vara hemma (tolkar i alla fall att du känner så) men ibland måste man sätta sig själv i första rummet :) /Kram   

• pili

Hej! Efter omständigheterna är det bra med mig. Ingen mer blödning sedan i torsdags och snart ultraljud (tisdag 4/6)! Hur är det med dig mrsC och er andra? Hoppas ni har haft en skön och bekymmersfri helg

• pili

Lysande att tuttarna värker MrsC Ett mycket gott tecken tillsammans med blödningar som håller sig långt borta.

• Bellini2
    Mrs Cecilia: jag vill bara gratulera dig! Att du efter så många år och så många försök äntligen lyckats! Underbart! Jag gjorde två ÄD hos AVA i Riga och lyckades på det andra så jag vet lite hur det kan vara så jag är imponerad över din kamp och önskar dig allt gott! 

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD