• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • MrsCecilia

Välkommen Caspianne!
    Grattis och vad spännande att du kommit så långt, för mig känns det som eeeevigheter dit :)

Har ni andra fått några nedtrappninginstuktioner?

I dag har jag i alla fall lämna första provet på HCG.      

• Jenkis

Hej och grattis alla!

Har gjort ÄD i Sverige och äter inga mediciner alls. Har gjort ett ET och två FET. Sista dagen för progesteronet var v 11+2 och nu är jag 12+6. Har trots progesteron tre gånger om dagen haft jätteproblem med blödningar varje dag mellan v 4 och v 7. Än så länge har det gått bra ändå. Väntar på RUL som kommer att ske i min v 20 och då kan man väl avgöra om allt är ok so far. Hänger mest i en tråd för dem som lyckats med ivf, men tycker det funkar bra. Några där har också gjort äggdonation och några fått spermadonation. Däremot trådarna för "vanliga" gravida känner jag mig inte så bekväm i.

• Jenkis

Däremot kanske den här tråden skulle ligga under äntligen gravid i stället?

• TyckOmMig

MrsCecilia-jag fick min fullständiga nedtrappningsplan idag men jag började fasa ut progynonet redan förra veckan efter överenskommelse av AVA Riga redan förra helgen.

Nästa måndag den 3/6 har jag mitt inskrivningssamtal och jag vet att en av de andra barnmorskorna har ultraljudskompetens då jag för 2 år sedan var gravid i samma veva naturligt fick ett extra UL då jag ju väntat tvillingar mina sista två graviditeter så man ville kolla hur läget var -det var inte skoj jag var då i v 9+3 och fostret det visade sig bara vara en hade ingen hjärtaktvitet-in till sjukhuset dagen efter och där konstaterades samma sak man dubbelkollar alltid då jag fick skrapas den gången detta får mig att minnas och få lite dåliga vibbar inför MVC mötet nu då man vet ju aldrig känns det som så jag ska be om ett extra UL nu av den anledningen.

Sen blir det KUB för mig om allt ser bra ut vet inte exakt datum än.
    Vi är säkert olika där om man väljer att göra det eller inte var och en får ta ställning till hur man ska göra med resultatet.

• Jenkis
    TyckOmMig skrev 2013-05-27 18:38:57 följande:
    MrsCecilia-jag fick min fullständiga nedtrappningsplan idag men jag började fasa ut progynonet redan förra veckan efter överenskommelse av AVA Riga redan förra helgen.

Nästa måndag den 3/6 har jag mitt inskrivningssamtal och jag vet att en av de andra barnmorskorna har ultraljudskompetens då jag för 2 år sedan var gravid i samma veva naturligt fick ett extra UL då jag ju väntat tvillingar mina sista två graviditeter så man ville kolla hur läget var -det var inte skoj jag var då i v 9+3 och fostret det visade sig bara vara en hade ingen hjärtaktvitet-in till sjukhuset dagen efter och där konstaterades samma sak man dubbelkollar alltid då jag fick skrapas den gången detta får mig att minnas och få lite dåliga vibbar inför MVC mötet nu då man vet ju aldrig känns det som så jag ska be om ett extra UL nu av den anledningen.

Sen blir det KUB för mig om allt ser bra ut vet inte exakt datum än.

Vi är säkert olika där om man väljer att göra det eller inte var och en får ta ställning till hur man ska göra med resultatet.

Hoppas på två hjärtan som slår nu! Förstår om du har dåliga vibbar. Håller tummarna!
  • pili

Hej, äntligen hemma efter en jättelång dag som inleddes med hcg-blodprov och avslutades med middag tillsammans med en kompis på kvällen. Pust, helt slut nu. Roligt att titta in här och se att både Jenkis och Caspianne har anslutit. Väldigt bra med olika långt gångna efrarenheter. Tack Caspianne för råd kring inskrivning på mvc. Det är bara

• pili

...skit-I-pad som bara bryter av meddelandet. Men jag var nästan klar. Gonatt alla kämpar och alla växande pyren

• pili

MrsCecilia, nej va jobbigt med blödning. Kontakta kliniken så snart du kan för vägledning. Säkerligen kommer dom att öka dosen Progesteron, det kan du göra själv direkt.
    Jag hade flera dagar av bruna flytningar och smäerta som jag också fick ta Magnesium för. Tyckommig har säkert fler bra tips då hon vad jag förstår haft blödningar från och till och klarat sig vidare i sin graviditet. Hoppas att blödningen bedårar snarast.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD