TyckOmMig skrev 2013-05-27 18:38:57 följande:
MrsCecilia-jag fick min fullständiga nedtrappningsplan idag men jag började fasa ut progynonet redan förra veckan efter överenskommelse av AVA Riga redan förra helgen.
Nästa måndag den 3/6 har jag mitt inskrivningssamtal och jag vet att en av de andra barnmorskorna har ultraljudskompetens då jag för 2 år sedan var gravid i samma veva naturligt fick ett extra UL då jag ju väntat tvillingar mina sista två graviditeter så man ville kolla hur läget var -det var inte skoj jag var då i v 9+3 och fostret det visade sig bara vara en hade ingen hjärtaktvitet-in till sjukhuset dagen efter och där konstaterades samma sak man dubbelkollar alltid då jag fick skrapas den gången detta får mig att minnas och få lite dåliga vibbar inför MVC mötet nu då man vet ju aldrig känns det som så jag ska be om ett extra UL nu av den anledningen.
Sen blir det KUB för mig om allt ser bra ut vet inte exakt datum än.
Vi är säkert olika där om man väljer att göra det eller inte var och en får ta ställning till hur man ska göra med resultatet.
Hoppas på två hjärtan som slår nu! Förstår om du har dåliga vibbar. Håller tummarna!