• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • pili

MrsCecilia. Gu va skönt att blödningen avtagit och att du kunde få provsvar så snabbt. Mycket fina värden! Mycket bra att du också fått tid på fredag hos läkaren. Du ska se att du kommer Igenom detta och vidare i din graviditet. Jag har också fått positivt provsvar. Hcg-värdet i måndags låg på 2954 (förra tisdagen låg det på 226) så nivåerna verkar utveckla sig normalt. Amh66: känns alltid fint att höra olika erfarenheter och att få symptom inte behöver vara negativt. Jag har knappast inga symptom alls och de få diffusa symptom jag har kommer och går vilket gör mig nervös. Men det är nog bättre att ta det med ro och simma lugnt

• Caspianne

Så härligt med bra HCG-värden!{#emotions_dlg.flower}
    Här är en lista jag hittade:

Vecka 3: 5 - 50
    Vecka 4: 4 - 426
    Vecka 5: 19 - 7 340
    Vecka 6: 1 080 - 56 500

Vecka 7-8: 7 650 - 229 000
    Ahm: Härligt! Snart är dina småknyten här!
  • pili

Och på denna länk finns en av otaliga hcg-calculators på nätet www.babymed.com/tools/hcg-calculator Det där med att hcg-värdena ska dubbleras på två dygn blir gärna ett allmänt rättesnöre som gör många nervösa. Både Caspiannes lista och hcg-calculators visar att spännviden för normala värden är mycket stor. En dubblering på tre dygn kan oxå vara ok.

• pili

Fan, fan, fan. Då var det dags för mig att få en blödning. Helt plötsligt och rött färskt blod direkt. Ingen smärta ännu. Jag som redan har ökat dosen på progissar mm efter bruna flytningar för två veckor sedan. Usch vilken tortyr

• pili

Ja, fy fasen. Blodet droppar som från en kran nu. Kombinationen med mindre ömma bröst och molvärk ger mycket dålig prognos. Samlivet, i klartext. Allt utom orgasm för mig. Penetrering ska tydligen inte ge några risker utan det är muskelsammandragningen i samband med klimax. På något ställe har jag läst att man ska vänta till vecka 12, nån annan stans står det att man ska vänta till man sett ett hjärta picka. Men jag tycker frågan är bra ställd. Jag har försökt läsa mig till risker med samliv men det finns som sagt olika syn på detta. På ava kliniken är det inte särskilt tydligt vad dom rekommenderar (dom verkar konstigt nog lite pryda när det kommer till denna fråga). Hur tänker du MrsCecila? För mig verkar det ju kunna bli samliv snabbare än kvickt fy faan vad jag hatar missfall. Miss som i misslyckad.

• pili

Tack MrsCecilia. Det värmer. Gravid är man till dess motsatsen är bevisad. Bara att kämpa vidare.

• vivela

Hej

Hoppar in i tråden. Tyvärr kan jag vara lite ojämn i skrivandet pga. resande jobb som gör att jag har lite ojämn ork att skriva :)

Är i v.8 (7+6) efter insättning av 2 blasto i Riga den 23 april. På UL i tisdags fick vi äntligen se ett pickande hjärta.  

Pili: Hoppas att blödningen har slutat nu. Låter som tortyr att råka ut för det. Som om det inte är jobbigt nog ändå redan innan :(

• Jenkis
    pili skrev 2013-05-30 13:14:49 följande:
    Tack MrsCecilia. Det värmer. Gravid är man till dess motsatsen är bevisad. Bara att kämpa vidare.

Exakt! Ge inte upp förrän motsatsen är bevisad. Jag hade också molvärk ihop med mina blödningar. Samtidigt känner man sig själv bäst... Hoppas verkligen det går bra ändå!
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD