• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • TyckOmMig

MrsCecilia-här är jag med lite tröstande ord åtminstone- jag fick oxså öka dosen progynon till 2mg 2 morgon och två kvällen förutom progesteronet vaggisarna 3 gånger per dag extra magnesium och c-vitamin i höga doser hur mkt blöder du nu?Min första blödning kom vid tiden som för dig nu men var inte kraftig men rött blod men klarade mig med vanlig binda byte 2ggr sen lugnade det ner sig men jag blev helt förtvivlad trots man läst om att det är vanligt så står man där med sin oro och antar det värsta...sen kom en vända till en vecka senare en eftermiddag så var det dags igen ett par tre timmar med lite blödning sen bruna flytningar men sparsamt var på VUL akuttid sjukhuset dagen efter och man såg att det var två hinnsäckar dock ingen hjärtaktivitet då tror jag var på gränsen två dagar innan man kunde se hjärtaktivitet så sen var jag hos min privata läkare för Rigas VUL/UL en vecka senare och då syntes hjärtaktivitet på bägge och de stämde med tiden för ET.Åter på extra koll på sjukhuset ytterligare en vecka senare och de två i min mage har hängt med än så länge vad jag vet helst skulle man vilja ha en liten glugg och få kika in emellanåt och förvissa sig om att allt är som det ska!

• MrsCecilia

Jag tog både progynon och progesteron och c-vitamin och sen lugnade det sig. Man blir verkligen helt förstörd. Jag tycker det är så jobbigt med denna ovisshet!

Kliniken sa att jag ska ta 2 progynon morgon och kväll. 

I dag ska jag lämna hcg-prov 2, hoppas på snabbt svar. (men min gyn är uuuurseg så jag får nog inte svar förrän nästa vecka) 

• Caspianne

Mrs Cecilia, be att att få akutsvar på HCG-provet! Sen kan jag bara tipsa om vila och ta det lugnt när du blöder. Vääääldigt vanligt med blödningar under graviditet! Ta han dom dig!

• TyckOmMig

MrsCecilia-vad skönt att det lugnat ner sig -hcg-prover ser ju bra ut dom är ju väldigt individuellt vad jag förstått tog du proverna vid ungefär samma tidpunkt på dagarna?

• Jenkis
    MrsCecilia skrev 2013-05-29 17:22:31 följande:
    Nu ringde gyn, hon hade provsvaren (märkligt nog eftersom sköterskan sa att det gå med postgång och senast komma fredag)

Men i måndags 4260 i onsdags 7620, det är väl ok??

Vad skönt! Det verkar ju gå åt rätt håll i alla fall. Som du säkert läst blödde jag varje dag tre veckor i sträck och är nu i vecka 14. Det behöver inte betyda ett dugg att du blöder!
  • ahm66

För er som nyss plussat och tycker att ni inte märker något. Jag är gravid med tvillingar och hade inga speciella symptom för efter runt 12 veckan. Först då började jag må illa på morgonen och märkte gott att bröstena blivit större. Innan det var det lite molvärk, nästan som mensvärk och lite ömma bröst, men det hade jag haft tidigare av medicinerna. Så även om jag varit på 2 ul och sett och hört hjärtslag på bägge bäbisarna så var det svårt att fatta! Grattis allihoppa och lycka till vidare. Gravid med tvillingpojkar. Vecka 33 efter 5:e ÄD på AVA Riga.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD