• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • pili

Annaba! Stort grattis till plus och jättekul att ha dig här Känns verkligen bra att kunna dela glädje och bekymmer här. Idag har jag varit på mitt andra VUL. Trots att jag haft tydligare symptom på senare tid och sluppit blödningar så hade både jag och min sambo hjärtat i halsgropen och vi var rejält nervösa. Men allt såg jättebra ut. Pyret hade blivit dubbelt så stort, 18 mm med små paddlar som armar och ben. Hjärtat tickade på! Allt såg normalt ut för tidpunkten v 8+3 enligt min gynekolog. Efter att ha varit med om en del elände på äd-resan så blir man helt paff när allt ser bra och normalt ut

• lelle75
    pili skrev 2013-06-18 19:02:35 följande:
    Annaba! Stort grattis till plus och jättekul att ha dig här Känns verkligen bra att kunna dela glädje och bekymmer här. Idag har jag varit på mitt andra VUL. Trots att jag haft tydligare symptom på senare tid och sluppit blödningar så hade både jag och min sambo hjärtat i halsgropen och vi var rejält nervösa. Men allt såg jättebra ut. Pyret hade blivit dubbelt så stort, 18 mm med små paddlar som armar och ben. Hjärtat tickade på! Allt såg normalt ut för tidpunkten v 8+3 enligt min gynekolog. Efter att ha varit med om en del elände på äd-resan så blir man helt paff när allt ser bra och normalt ut
    Blir så tårögd av läsa att det gick så bra, stort grattis!
  • annaba

Mitt HCG är taget på dag 11 efter ET med 3-dagars embryo, alltså motsvarande ungefär 14 DPO. Som jag fick det förklarat av läkaren så räknas dagen för ÄP som "ovulation day" eller 2+0 om du räknar veckor för graviditet.

Vi har gått hos "gamla" AVA i Riga och det här är första försöket för oss.

• pili

Tack lelle75! Paffheten släppte snabbt och vi känner oss nu jublande glada över att allt ser bra och normalt ut. Annaba. Fint hcg-värde på 14 dpo!

• MrsCecilia

Jag var på gynakuten i går igen eftersom jag blöder så mkt och har så ont i magen. Hon hittade stora cystor men inte varför jag blödde. Men knyttet mådde bra Skrattande

I morgon ska jag på Ultraljud genom MVC, men det blir ev tågstrjk i morgon och hur jag ska ta mig dit är en gåtaGråter   

Annba: Grattis :)

Ny i GBG: Vi har försökt få barn i 12 år och det här är på försök nr 13 ...    

• pili

MrsCecilia: Vilken mardröm med blödningar, värk och cystor Vilket mirakel-knytte som gosat in sig, växer och mår bra. Många styrkekramar till dig och knyttet

• TyckOmMig

Grattis Annaba till fint hcg värde har du fått reda på hcg värde nr 2?

Idag har jag varit på SPEC MVC för planering av min graviditet av tvillingarna och riskerna som finns då man gjort ÄD.

Jag är fortfarande väldigt trött men är så glad över att ha fasat ut all medicin och att jag kommit så här långt.
    Har gått in i vecka 14 nu.

• lelle75

Mrs Cecilia, vad läskigt att blöda. Men tur att den lille mår bra!! Om du får reda på varför du blöder meddela oss, jag känner stor skräck inför att blöda. Är så nervös varje gång jag är på toa och kollar ner i trosan...

• annaba

Tack för gratulationerna alla. {#emotions_dlg.flower} Lämnade blodprov två imorse och väntar på att få svaret imorgon då gyn är åter på plats. Hoppas på en fin stegring.

• Jenkis

Grattis alla nya och till er som varit på lyckade vul! Har klivit in i v. 17 nu. Tänk att tiden gick i snigelfart fram till v. 13, men raskat på mer därefter. Har känt lilla pyret varje dag sedan v. 14 och jag hoppas ni får uppleva det snart. För mig väntar rul och det är nervöst! Har då inte sett pyret på 10 veckor och jag hoppas verkligen det är ok.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD