• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • PCO85

Hej igen! Hoppar in här igen. Hade min första kur med pergotime i Juni, men det lyckades inte, ingen ÄL. Nu, imorgon faktiskt, så ska jag börja med pergotime kur nr 2 och denna gång blir det dubbelkur så jag håller tummarna för att jag i alla fall ägglossar. Men sist jag var där, så sa min läkare att om det inte fungerar denna gång, så blir det spruta, har någon här erfarenhet om det? Men mina förhoppningar är att jag får ÄL denna gång och att jag kan be om minst en månad till med pergotime. Vill hellre prova tabletter ett tag till, istället för att börja sticka mig.

• LillaJagMaria
    PCO85 skrev 2013-08-15 07:19:52 följande:
    Hej igen! Hoppar in här igen. Hade min första kur med pergotime i Juni, men det lyckades inte, ingen ÄL. Nu, imorgon faktiskt, så ska jag börja med pergotime kur nr 2 och denna gång blir det dubbelkur så jag håller tummarna för att jag i alla fall ägglossar. Men sist jag var där, så sa min läkare att om det inte fungerar denna gång, så blir det spruta, har någon här erfarenhet om det? Men mina förhoppningar är att jag får ÄL denna gång och att jag kan be om minst en månad till med pergotime. Vill hellre prova tabletter ett tag till, istället för att börja sticka mig.
    Hej hej! Hoppar in på denna tråden också :)
    Det var samma för mig, åt först en enkelkur som inte gav något alls sedan fick jag dubbelkur och den gav ÄL.
    Har ätit dubbelkur några månader nu, har fått ÄL varje gång men tyvärr inget plus än. Ska göra en spolning imorgon och hoppas det kan hjälpa.....annars blir det remiss till IVF. 

Någon här som gjort en spolning? Är lite nervös... 
  • Irmeline
    LillaJagMaria skrev 2013-08-15 10:08:52 följande:
    Hej hej! Hoppar in på denna tråden också :)
    Det var samma för mig, åt först en enkelkur som inte gav något alls sedan fick jag dubbelkur och den gav ÄL.
    Har ätit dubbelkur några månader nu, har fått ÄL varje gång men tyvärr inget plus än. Ska göra en spolning imorgon och hoppas det kan hjälpa.....annars blir det remiss till IVF. 

Någon här som gjort en spolning? Är lite nervös... 
    Flera tjejer som gjorde det i en annan tråd jag hängde. Verkade vara olika hur det var, men kändes väl lite som mensvärk ung. En av tjejerna plussade månaden efter spolning, den andra snart därefter Flört
  • LillaJagMaria
    Irmeline skrev 2013-08-15 10:16:52 följande:
    Flera tjejer som gjorde det i en annan tråd jag hängde. Verkade vara olika hur det var, men kändes väl lite som mensvärk ung. En av tjejerna plussade månaden efter spolning, den andra snart därefter Flört
    Åh hoppas verkligen det blir samma för mig! Vi har försökt i över ett och ett halv år nu....
    Tack :) 
  • LillaJagMaria

Gjorde spolning idag, gjort ont men det gick ändå bra. Allt såg bra ut. Har fått en remiss för IVF nu så om drygt tre månader så blir det nog IVF om inget hänt....ska fortsätta med pergotime fram tills dess.

• Babe85

Hejsan
    Då var sommaren över och de är dags att jobba vidare i bebisverkstaden!
    Jag har ätit en kur med primolut-nor och har just nu mens..
    Så nu väntar jag på att dag 5 ska komma så en dubbel kur av pergo kan börja tas!

PCO85 skrev 2013-08-15 07:19:52 följande:

Nu är det vår tur! Hoppas din sommar har varit bra och att energin är påfylld =)
  • flamingo

Jag är tillbaka efter en vecka utomlands. Beräknad äl i tisdags och hade positivt äl test i måndags. Brösten har börjat ömma. Imorgon bitti ska jag lämna blodprov sedan är det bara att vänta på resultat av första kuren pergotime.

• Irmeline

Spännande!!

Själv är jag på äl+8 och inga symptom. Brösten har börjat ömma lite, som de brukar 1v innan mens. Lite molvärk till och från, som jag haft de senaste cyklerna. Inget revolutionerande alltså, känner mig inte så hoppfull direkt. Men ett litet hopp finns ju alltid ;)

• PCO85

Halloj! Håller tummarna för dig att din pergokur biter! Jag ska till kvinnokliniken om en vecka för att se om det växer till sig något/några ägg. Jag ska ha ÄL kring den 27-28:e. :))

Babe85 skrev 2013-08-17 19:20:56 följande:
    Hejsan Då var sommaren över och de är dags att jobba vidare i bebisverkstaden! Jag har ätit en kur med primolut-nor och har just nu mens.. Så nu väntar jag på att dag 5 ska komma så en dubbel kur av pergo kan börja tas!Nu är det vår tur! Hoppas din sommar har varit bra och att energin är påfylld =)

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-20 16:43:53 följande:
    Halloj! Håller tummarna för dig att din pergokur biter! Jag ska till kvinnokliniken om en vecka för att se om det växer till sig något/några ägg. Jag ska ha ÄL kring den 27-28:e. :))

Tack =)
    Självklart håller jag tummarna även för dig!
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)