• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Pling123

Hur har det gått för er? Det är många som haft bim de senaste dagarna eller? Min äl är precis över så nu är det två veckor av hopp som råder.

• SoMa72

Oj, har glömt att uppdatera... Jag fick mens 18 jul Rynkar på näsan 
    BIM 15 aug, får se om det blir nån äl den här månaden.

Tummar hålls för alla som behöver det! {#emotions_dlg.flower}

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Clara85

Hej på er, segt att det inte blev ngt plus. Håller tummarna för nästa månad. Själv går jag mest runt och tar äl-test stup i kvarten... Är på dag 18 idag men har inga känningar alls. Förra kuren fick jag ägglossning dag 22 men denhär vändan började jag äta pergotime redan dag tre... Hoppas hoppas...

Clara

• Irmeline

Hej tjejer. Fick mens den 19:e och har precis ätit upp nästa kur (börjar dag 3). Nu laddar vi för nya tag!! :)

Trist SoMa att det inte blev nåt där heller..
    Clara: jag fick äl lite tidigare av att börja dag 3. hoppas den kommer snart!! Mys på just in case...

• flamingo

Hej! Jag ska börja med pergotime men funderar på när mensens första dag egentligen är. I fredags och igår lördag kom lite lite blod men det är först idag söndag som det satt igång på riktigt. Vilken dag ska jag räkna som första dag?

• flamingo

Hur då menar du? Dom andra dagarna var en blandning av ljusrött rött och brunaktigt. Kanske ska räkna från idag då?

• flamingo

Ngn som vet varför en del börjat äta pergotime dag 3 istället för 5?

• Irmeline

Egentligen kan man börja när som med pergo, det som är viktigt är att man är säker på att man inte är gravid då det är fosterskadande. Har man ingen cykel alls kan man börja, eller inducera en blödning och sen börja. De vill inte att man startar direkt från en liten blödning då man då kan vara gravid. Fem dagar med rött blod så är väl sannolikheten att det är mens och inte graviditet större. Jag börjar numera på dag 3 då jag lossar lite tidigare då. Skulle kunna börja dag 1 också men man vill ju vara helt säker på att man inte är gravid ;)

• Linnea77

Min doktor sa dag 12 att jag inte skulle få ÄL denna månad för ägget såg litet ut. Men idag dag25 så visar ÄL testet gör första gången jag sett fullt utslag, tom så är strecket starkare än kontrollstrecket! Hoppas fasen han har fel! Har ikväll även fått ÄL sekretet o molande värk! Hoppas hoppas hoppas

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)