• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-12-17 12:27:27 följande:

Härligt med glada nyheter!!! :)) Måste kännas bra! Min spruta heter Gonal-F, tror att det är exat samma men olika fabrikörer. Ja, jag tänkte det idag, att julen blir till att andas ut och bara ro om den underbara familj jag redan har. :) Vad jobbar du med?

Jag jobbar i en nattpatrull, hemtjänst i bil =)
    Har super goa kollegor så julen känns inte så ångestladdad ändå.

Vad jobbar du med?

• Primolut88

Var hos gyn igår allt såg bra ut såg till och med som om jag har ett ägg på g helt av sig själv. Men nu är en remiss skickad till ivf så nu hoppas vi på att få kommer igång med det :) hoppas allt går bra för er i denna tråd kommer säkert och kikar in här nån dag

• mylady

Hej igen

Jag var borta ett tag det blev helt enkelt för mycket sist jag fick mens igen.

BIM i helgen typ. Vet inte exakt men dom andra månaderna har varit BIM dag 29 med pergo dubbeldos.

Idag på dag 31. Ingen mens än så jag testade.

Kan det vara ett plus eller ser jag fel?

Har försökt i två år! Första gången jag ser nåt överhuvudtaget

Vågar inte tro på det

Måste köpa fler test idag o kolla...

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-12-24 06:35:16 följande:
    Hej igen
    Jag var borta ett tag det blev helt enkelt för mycket sist jag fick mens igen.

BIM i helgen typ. Vet inte exakt men dom andra månaderna har varit BIM dag 29 med pergo dubbeldos.

Idag på dag 31. Ingen mens än så jag testade.
    Kan det vara ett plus eller ser jag fel?
    Har försökt i två år! Första gången jag ser nåt överhuvudtaget
    Vågar inte tro på det
    Måste köpa fler test idag o kolla...
    Grattis!!!
    Ser absolut ut som en plus....så svagt var mitt förta test och idag är jag i vecka 12 :)) 
    Har du gjort något mer test??
  • mylady

Vi for o köpte tre test till, ett digitalt. Alla visade + så är nu i vecka 5 :) helt otroligt!!!

• Babe85
    mylady skrev 2013-12-27 14:08:39 följande:
    Vi for o köpte tre test till, ett digitalt. Alla visade + så är nu i vecka 5 :) helt otroligt!!!

Grattis =) Härligt med ett plus!

• Babe85

Gott Nytt År och God Fortsättning!

I år ska det vara vårt år! Det har jag bestämt =)

I dag börjar jag med primolut-nor för att framkalla en ny blödning och sen kör vi igång med Puregon =)

• Babe85

Hejsan! Hur går det för alla barnlängtande? Händer det några framsteg?

• NonnoE

Inget nytt här :( men tar inga mediciner eller något nu..
    Pausar lite för bröllop i sommar, får se när vi vill och orkar hoppa på den här karusellen igen. Vill såklart inget annat än att få en lite bebis.. Men vet inte om jag orkar må så dåligt som jag gjorde förra året.
    Men kan kanske tackla det annorlunda denna gången, eftersom jag vet lite mer vad jag ger mig in i.

Hur går det för resten? :)

• NonnoE

Oj, det var längesen någon skrev. Vi testade med pergotime en gång till, nu innan bröllopet.

Och med huvudet fullt med planer inför det och tankar som att skulle det gå nu hur blir det med klänningen osv..

Och gissa vad.. Det funkade!!!

Är nu i vecka 11, 10+1. Har varit på två VUL, och sista nu såg jag en liten arm som vinkade.

Ska på Kubbtestet nu på fredag den 11/7.

Helt sjukt. Även fast vi är sjukt glada så är ändå tanken på missfall väldigt överhängande..för såklart att det skulle hända oss isf. Men försöker tänka positivt och försöka njuta fast jag när ganska så dåligt..

Så typ 2-3 år senare, så har det äntligen hänt!!

Hur går det för er andra?!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)