• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • PCO85

Halloj/God morgon! Nu har jag precis varit hos DR. G. Jag har ett litet ägg på tillväxt, på ca.10. Ska öka dosen från 75 till 100, mån,tis,ons och torsdag. Sen ska jag tillbaka på fredag. Känns kul att ett ägg vill växa till sig i alla fall. :) Jag frågade om flytningarna och det kan tydligen vara så när hormoner stiger i kroppen och är helt normalt. Men vilket jäkla värk jag hade igår! :P Så nu är det bara att hålla tummarna för att ägget vill växa på sig under veckan.

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-10-07 07:29:42 följande:
    Halloj/God morgon! Nu har jag precis varit hos DR. G. Jag har ett litet ägg på tillväxt, på ca.10. Ska öka dosen från 75 till 100, mån,tis,ons och torsdag. Sen ska jag tillbaka på fredag. Känns kul att ett ägg vill växa till sig i alla fall. :) Jag frågade om flytningarna och det kan tydligen vara så när hormoner stiger i kroppen och är helt normalt. Men vilket jäkla värk jag hade igår! :P Så nu är det bara att hålla tummarna för att ägget vill växa på sig under veckan.
    Grattis till ägget =) Va kul!
    Vilken motivation och tacksamhet för smärta och väntan!
    Jag hejjar på dig sålänge, medan jag själv står kvar på ruta ett.

Håll oss uppdaterade här inne =) Man kan alltid glädjas åt andra framgång, Karma är det bästa!
  • SoMa72
    PCO85 skrev 2013-10-07 07:29:42 följande:
    You go, girl!!! Heja lilla ägget, väx nu!
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • zion

Yey jag,tror äntligen mensen kom, har i alla fall bruna flytningar så antar att jag ska räkna detta som dag ett?

Fy vad skönt att äntligen få komma igång!

• zion

Alltså Gud va jag är glad, nu på Dag 71 har mensen kommit igång för fullt, har bokat tid den 21 så då hoppas vi på ägg! :)

Hur går det för er andra?

• PCO85
    zion skrev 2013-10-07 14:38:20 följande:
    Alltså Gud va jag är glad, nu på Dag 71 har mensen kommit igång för fullt, har bokat tid den 21 så då hoppas vi på ägg! :)
    Hur går det för er andra?

Woooohoooooo!!!!!!! Härligt! Helt sjukt egentligen att man kan bli så glad när man får mens, speciellt spontant!!
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-10-07 09:21:43 följande:
    Grattis till ägget =) Va kul!
    Vilken motivation och tacksamhet för smärta och väntan!
    Jag hejjar på dig sålänge, medan jag själv står kvar på ruta ett.

Håll oss uppdaterade här inne =) Man kan alltid glädjas åt andra framgång, Karma är det bästa!

Jag vet det där med att vara tillbaka på ruta ett. Jag råkade ut för en konisering precis när vi skulle sätta igång och jag var helt knäck över att vi inte bara fick köra igång, utan fick skjuta upp allt 3 månader.

Men som du säger, karma is the shit. Det kommer vända och det gör det är det värt all möda! Hejar på dig :) 
  • PCO85

Hej.

Började som sagt med 100IE igår och i morse började jag få rosa flytningar och nu har jag ordentliga blodblandade flytningar :(
     Nu är jag rädd att det skitit sig den här månaden.....:(( 

• PCO85

Jag har fått mens :(( Känns som man dör lite innombords. Men ska dit imorgon i alla fall och fråga hur vi gör nu. Besvikelse AB.

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-10-10 12:05:22 följande:
    Jag har fått mens :(( Känns som man dör lite innombords. Men ska dit imorgon i alla fall och fråga hur vi gör nu. Besvikelse AB.
    Skickar över en kram med styrka och positiv energi, som jag tydligen fått en stor dos av i dag =)
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)