• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Babe85

Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång.

Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång.

Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor.

Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-11-17 01:42:37 följande:
    Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång. Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång. Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor. Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör

Hoho! Lever tråden? :) Hur går det för dig babe85? Jag fick spontan mens och är idag på sprutdag 10 och igår var jag på UL och det fanns ett fint ägg på 13mm. Ska tillbaka imorgon för att se att det fortsätter växa. :) Så jag är lite happy happy för en gångs skull :)
  • Babe85

HoHo!! Jag lever iallafall =) något sönderstressad pga jobb, men annars så lever ja=)

Jag väntar på en tid till BM och väntar på blödning som ska komma (förhoppningsvis) runt lucia. Annars ska jag framkalla en blödning med primout.Där efter ska vi börja spruta..

Allt hamnar i kläm då allt kommer att hända under jul och klämdagarna.. Men gyn tyckte att vi skulle köra på och går det inte denna gången så kör vi vidare i Jan.

Har lagt det lite på is (iallafall i huvudet).. Nu är det så mycket med jul och det blir stress på arbetsplatsen.

Va kul för dig PCO85!! Jag ska verkligen hålla mina tummar och tår..Känslan av att det går framåt för en av oss ger motivation =)

Hejja Hejja!!

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-12-03 14:02:04 följande:

HoHo!! Jag lever iallafall =) något sönderstressad pga jobb, men annars så lever ja=)

Jag väntar på en tid till BM och väntar på blödning som ska komma (förhoppningsvis) runt lucia. Annars ska jag framkalla en blödning med primout.Där efter ska vi börja spruta..

Allt hamnar i kläm då allt kommer att hända under jul och klämdagarna.. Men gyn tyckte att vi skulle köra på och går det inte denna gången så kör vi vidare i Jan.

Har lagt det lite på is (iallafall i huvudet).. Nu är det så mycket med jul och det blir stress på arbetsplatsen.

Va kul för dig PCO85!! Jag ska verkligen hålla mina tummar och tår..Känslan av att det går framåt för en av oss ger motivation =)

Hejja Hejja!!

Tack för peppen! Hoppas verkligen att du får en blödning spontant! HEJA HEJA! :)) Ja, det känns som att det här är det sista innan jul för vår del, sen blir det vila över jul och nyår, vilket kan vara skönt i sig. KRAM
  • PCO85

Hej igen! Idag är det sprutdag 11 och jag var på UL igen. Jag var RIKTIGT nervös, men allt såg toppen ut. Slemhinnan var på 10mm och hade tre skikt och den lilla äggblåsan har växt till 18mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och ägglossning fredag morgon. Sen är det bara att hålla tummarna!

• Primolut88
    PCO85 skrev 2013-12-03 06:23:22 följande:
    Hoho! Lever tråden? :) Hur går det för dig babe85? Jag fick spontan mens och är idag på sprutdag 10 och igår var jag på UL och det fanns ett fint ägg på 13mm. Ska tillbaka imorgon för att se att det fortsätter växa. :) Så jag är lite happy happy för en gångs skull :)

Jag är fortfarande här men har inget nytt att rapportera. Väntar på att det ska bli den 17:e så jag får träffa dr. G igen och bestämma nästa steg som jag hoppas blir ivf.

Håller tummarna för dig PCO85 :)
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-12-04 12:07:07 följande:
    Hej igen! Idag är det sprutdag 11 och jag var på UL igen. Jag var RIKTIGT nervös, men allt såg toppen ut. Slemhinnan var på 10mm och hade tre skikt och den lilla äggblåsan har växt till 18mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och ägglossning fredag morgon. Sen är det bara att hålla tummarna!

Hej! Hur går det för dig? Väntar med spänning =)

Själv så väntar jag samtal (igen) från BM.. Dom är så otroligt dåliga på att ringa på de bokade tiderna :/ Är egentligen sugen på att söka mig någon annanstans.
    Min egna blödning kom igår, jag avstod ifrån primolut-nor, kände på mig att den skulle komma självmant ( även om cykeln är lång) Vill börja spruta nuu!!

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-12-17 09:59:59 följande:

Hej! Hur går det för dig? Väntar med spänning =)

Själv så väntar jag samtal (igen) från BM.. Dom är så otroligt dåliga på att ringa på de bokade tiderna :/ Är egentligen sugen på att söka mig någon annanstans.
    Min egna blödning kom igår, jag avstod ifrån primolut-nor, kände på mig att den skulle komma självmant ( även om cykeln är lång) Vill börja spruta nuu!!

Hej!

Jag vill bara gräva ner mig idag.

Igår kom det rosa flytningar och de har ökat lite idag. Mensvärk och illamående. Det kommer inte mycket, men det är till 99% mensen som är på G. 5 dagar kvar till BIM.

(Om man ska se något positivt, så har jag fått mens nu spontant i två månader)

Känner mig gråtfärdig och helt slut. På ett sätt är det skönt att det blir ett uppehåll nu över jul. :(

Du har inget privat i närheten av dig? Själv åker jag över en timma varje gång för att komma till min klinik, men det ät det värt!
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-12-17 10:43:33 följande:
    Hej!
    Jag vill bara gräva ner mig idag.
    Igår kom det rosa flytningar och de har ökat lite idag. Mensvärk och illamående. Det kommer inte mycket, men det är till 99% mensen som är på G. 5 dagar kvar till BIM.
    (Om man ska se något positivt, så har jag fått mens nu spontant i två månader)

Känner mig gråtfärdig och helt slut. På ett sätt är det skönt att det blir ett uppehåll nu över jul. :(

Du har inget privat i närheten av dig? Själv åker jag över en timma varje gång för att komma till min klinik, men det ät det värt!

Åh! Förstår att du blir ledsen, jag hade blivit helt förstörd :(

Jag kan dela med mig lite utav min glädje =) Min BM ringde precis och vi ska börja med Puregon 50/dag i januari (mellan 15-17/1)

Vad hette dina sprutor?

Över jul och nyår så får vi andas och ta hand om våra nära och kära =) Samla energi! (säger hon som ska jobba)

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-12-17 12:12:38 följande:
    Åh! Förstår att du blir ledsen, jag hade blivit helt förstörd :( Jag kan dela med mig lite utav min glädje =) Min BM ringde precis och vi ska börja med Puregon 50/dag i januari (mellan 15-17/1) Vad hette dina sprutor? Över jul och nyår så får vi andas och ta hand om våra nära och kära =) Samla energi! (säger hon som ska jobba)

Härligt med glada nyheter!!! :)) Måste kännas bra! Min spruta heter Gonal-F, tror att det är exat samma men olika fabrikörer. Ja, jag tänkte det idag, att julen blir till att andas ut och bara ro om den underbara familj jag redan har. :) Vad jobbar du med?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)