• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • SoMa72
    snosan skrev 2013-09-22 12:50:06 följande:
    Jag sitter här i v 20 med en livlig liten flicka i magen :D
    Tog massa träning och 6 omgångar med pergotime innan
    vi lyckades skapa denna söta lilla sak ! <3

Jättegrattis! :D
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • PCO85

Hoho tjejer! Har precis varit hos Dr.G och det var inga ägg som kommit igång ännu, så vi ska höja dosen lite och ska tillbaka om en vecka igen. Lite besviken, men väntat, eftersom det är första gången på spruta.

• SoMa72

Håller tummarna för att det ser bättre ut ned ökad dos nästa vecka!

• zion

Har pratat med gyn idag och fått provera utskrivet så nu hoppas jag att mensen kommer igång!

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-09-24 07:09:32 följande:
    Hoho tjejer! Har precis varit hos Dr.G och det var inga ägg som kommit igång ännu, så vi ska höja dosen lite och ska tillbaka om en vecka igen. Lite besviken, men väntat, eftersom det är första gången på spruta.
    Håller tummarna för att det händer något med den ökade dosen. =)

Själv så fick jag inget gehör denna månaden om att börja med sprutor..
    Vi skulle avvakta och sen skulle hon höra av sig :(
    Va jobbigt det känns när man ser fram emot något, sen blir man positivt övveraskad och sen får man inget gehör :/

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-24 22:15:51 följande:
    Håller tummarna för att det händer något med den ökade dosen. =)

Själv så fick jag inget gehör denna månaden om att börja med sprutor..
    Vi skulle avvakta och sen skulle hon höra av sig :(
    Va jobbigt det känns när man ser fram emot något, sen blir man positivt övveraskad och sen får man inget gehör :/

Men varför får du inget gehör? Varför måste du vänta? Min läkare är väldigt angelägen om att jag ska få den hjälp jag behöver direkt.

Men......Jag måste ringa honom imorgon, för idag började jag få blodblandade flytningar =/ Vet inte varför eller om det kan bli så med sprutorna. Känns lite motigt just nu, hade stora förhoppningar den här månaden.   
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-09-25 17:22:59 följande:

Men varför får du inget gehör? Varför måste du vänta? Min läkare är väldigt angelägen om att jag ska få den hjälp jag behöver direkt.

Men......Jag måste ringa honom imorgon, för idag började jag få blodblandade flytningar =/ Vet inte varför eller om det kan bli så med sprutorna. Känns lite motigt just nu, hade stora förhoppningar den här månaden.   
    Förstår dig :(

Jag vet inte varför, och hon har inte ringt mig heller för att prata eller berätta hur vi ska gå vidare.
    Antar att jag får leva vidare och avvakta..
    Självklart vill man att allt ska hända på direkten, men har man kämpat så här länge så kan man väl kämpa lite till.

Hur gick samtalet?
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-26 10:52:09 följande:
    Förstår dig :( Jag vet inte varför, och hon har inte ringt mig heller för att prata eller berätta hur vi ska gå vidare. Antar att jag får leva vidare och avvakta.. Självklart vill man att allt ska hända på direkten, men har man kämpat så här länge så kan man väl kämpa lite till. Hur gick samtalet?

Jag slutade att blöda, så jag avvaktar. Hoppas bara att det var något tillfälligt. Men påminn mig igen, går du till statligt eller privat? Du har inte funderat på att byta? Är du inte nöjd eller känner att du inte få gehör så tycker jag du ska få hjälp av någon annan. Jag tror inte att det är meningen att man i en behandling ska behöva leva i ovisshet och vänta.
  • mylady

Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.
    Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.
    Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

• SoMa72

Håller tummarna, mylady! Om du är på tidigast ÄL+9 så avvakta åtminstone två dagar till innan du börjar testa, alla får ju inte plus före BIM och då är det synd att börja jättetidigt och bli besviken i onödan

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)