• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • NonnoE

Så roligt! Grattis LillajagMaria!
    Sånna som du som ger oss andra hopp! :)

• mylady

Åh grattis lillajagmaria!!!
    Hoppas det smittar av sig! Vi är inne på snart två år och 6e dosen pergo... Du inger lite hopp :)

• PCO85

Grattis Lillajagmaria, va underbart, det måste vara total lycka hos er nu! :)

Jag kämpar på, är inne på sprutomgång 2 och det känns som jag bor på kvinnokliniken. Jag springer där två gånger i veckan för att kolla tillväxten. Förra gången fick vi avbryta då jag började blöda.

Men den här gången började vi på 100IE och nu är jag uppe i 150IE.
    Var hos Dr. G igår och ÄNTLIGEN händer det något i alla fall. Men de är "bara" ca. 10 millimeter och mer än så har vi aldrig fått dem. Men det var flera ägg på g, så peppar peppar! Ska tillbaka på tisdag igen och då önskar jag verkligen med hela mitt hjärta att äggen fortsatt växa.

Men Dr. G måste ha varit hoppfull, för han förbjöd sex sön-må ifall det skulle vara så att fler ägg blir mogna samtidigt (överstimulering) och något sånt har han inte bett oss om förut :)  Vill inte få femlingar direkt, hihi!

Babe85 har du fortfarande inte hört något?  

• Babe85

PCO85: Vi har inte hört något på 2 månader! Så i fredags tröttnade jag och ringde upp..
    Fick prata med en sköterska där som också tyckte att det va himla konstigt att vår gyn inte hört av sig.
    Stod i journalen att vi skulle ha kontakt för vidare utredning..
    Så.. på fredag kommer jag att ha en telefontid med henne.
    Har hunnit med 2 egna blödningar vilket bara är positivt =)
    Men denna väntan är seg när man går i ovisshet..

• Pling123

Det var ett tag sedan jag skrev här, har haft ett par jobbiga månader... Fick helt oväntat ett plus den 30 sep., men det kändes konstigt. I vecka sex fick jag göra ett vul och de hittade inget, gyn såg istället vätska bakom livmodern och misstänkte utomkvedshavandeskap :( efter mängder med undersökningar och blodprover konstaterades det att embryot släppt av sig själv och jag slapp operation, puh. Nu vågar vi inte försöka innan jag gjort en spolning för att se om det sitter nåt i vägen i äggledarna. Tiden rinner iväg snabbt, har försökt i 15 månader nu.. Grattis lillajagmaria! Skönt att höra att det finns hopp

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-11-10 21:06:53 följande:
    PCO85: Vi har inte hört något på 2 månader! Så i fredags tröttnade jag och ringde upp.. Fick prata med en sköterska där som också tyckte att det va himla konstigt att vår gyn inte hört av sig. Stod i journalen att vi skulle ha kontakt för vidare utredning.. Så.. på fredag kommer jag att ha en telefontid med henne. Har hunnit med 2 egna blödningar vilket bara är positivt =) Men denna väntan är seg när man går i ovisshet..

Hoho Babe85! Typiskt, ibland får man bara vara på helt enkelt. Men skönt att du i alla fall fått blödningar spontant och att du får en telefontid. :) Jag var hos Dr.G idag och äggen har fortsatt att växa och befinner sig nu på 13-14mm (har inte kommit över tio) Vi ska sänka dosen ett steg bakåt, då det var 3-4 ägg på G, varav ett större och han vill inte få för många mogna. Jag känner mig så glad!! Ska tillbaka på fredag och har sexförbud fram tills dess :)
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-11-12 07:49:18 följande:

Hoho Babe85! Typiskt, ibland får man bara vara på helt enkelt. Men skönt att du i alla fall fått blödningar spontant och att du får en telefontid. :) Jag var hos Dr.G idag och äggen har fortsatt att växa och befinner sig nu på 13-14mm (har inte kommit över tio) Vi ska sänka dosen ett steg bakåt, då det var 3-4 ägg på G, varav ett större och han vill inte få för många mogna. Jag känner mig så glad!! Ska tillbaka på fredag och har sexförbud fram tills dess :)
    Då håller vi tummarna både för dig och mig i morgon =)
    Hade varit skönt med lite positiva nyheter i denna gråa vardag.

• PCO85

Halloj!

Allt gick inte som planerat. Jag blev magsjuk natten till igår och kom aldrig iväg till Dr.G som planerat igår. Jag tror det var tänkt att jag skulle ta ÄL-sprutan i helgen om allt såg bra ut. Men eftersom jag inte kom iväg vet vi inte hur många ägg det är.

Så vi får avbryta måndadens behandling och börja om med provera nästa vecka. Känns så ledsamt, eftersom jag äntligen hade ägg på G och måste avbryta pga  en jäkla magsjuka...:((

Men, ny friska tag.   

• Babe85

Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång.

Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång.

Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor.

Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)