• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Irmeline
    SoMa72 skrev 2013-07-03 22:20:49 följande:
    Håller tummarna, Irmeline! Jag vill oxå ha ÄL den här cykeln, dag 14 idag och inget positivt test än...

Håller tummarna, tidigt ännu!!
  • SoMa72

Tack! Fast jag får för mig att jag brukar ha äl ca 14 dagar efter mens. Var en väninna som sa att man kan få ÄL tidigare om man inte haft ÄL månaden innan. Hoppas jag inte haft det supertidigt och missat?

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-07-03 00:27:11 följande:
    Mitt besök kändes värdelöst då ägget gått tillbaka
    Så nu ska jag avvakta och se om menstruationen kommer igång och sen köra dubbel dos.
    Jag ska försöka att inrikta mig på mat och viktnedgång så man inte endast tänker på barn och längtan..

Så skönt med förstående läkare
     Samma som för mig då, antagligen. Gjorde du några ÄL-test?

Dagen innan jag gick dit gjorde jag ÄL-test och fick utslag, kan man få det trots att det inte finns något ägg?
    Vi får kämpa vidare. Får inte du provera för att få igång mensen eller vill du inte ta det?
    Jag ska börja med provera igen i slutet av Juli och sen dubbelkur med pergotime i aug.

Jag skickar en bamse kram till dig! Vi får blicka framåt, för när vi väl plussar kommer det vara värt ALL möda!     
  • SoMa72
    PCO85 skrev 2013-07-05 00:38:37 följande:
     Dagen innan jag gick dit gjorde jag ÄL-test och fick utslag, kan man få det trots att det inte finns något ägg?
    Vi får kämpa vidare. Får inte du provera för att få igång mensen eller vill du inte ta det?
    Jag ska börja med provera igen i slutet av Juli och sen dubbelkur med pergotime i aug.
    Jag hade också fullt utslag på ÄL-test dagen innan mitt VUL, men det visade uppenbarligen fel eftersom blodprovet visade att ÄL uteblivit...  

Hoppas det tar sig för dig innan aug!   
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Pling123

BIM idag, gjorde gravtest igår som var blankt... Hur går det för er andra, håller tummarna för att äggen ska släppa denna gången!! Idag börjar iallafall vår semester och det ska bli sååå skönt!!!

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-07-05 00:38:37 följande:
     Samma som för mig då, antagligen. Gjorde du några ÄL-test?

Jag skickar en bamse kram till dig! Vi får blicka framåt, för när vi väl plussar kommer det vara värt ALL möda!     
    Kram på dig med Skrattande

Jag tog äl-test som visade negativt.
    De komiska är att hon kände att jag var svullen, men ägget fanns inte kvar.
    Jag använder Primolut-nor om mensen inte dyker upp, samma funktion som Provera.

Vi får avvakta och njuta av de vi har sålänge.
  • Irmeline

FF konfirmerade att äl varit och enligt dem i onsdags så äl +3 idag. Bara att vänta och hoppas...

• snosan
    Pling123 skrev 2013-07-05 20:09:46 följande:
    BIM idag, gjorde gravtest igår som var blankt... Hur går det för er andra, håller tummarna för att äggen ska släppa denna gången!! Idag börjar iallafall vår semester och det ska bli sååå skönt!!!
    De behöver inte betyda något att de är blankt :) vi hoppas att du får ett plus om någon dag !!

För mig går de bra, är nu i v 9 (8+4)

Tog min första dubbelkur i början av maj så ge inte upp om enkel inte hjälper, jag fick ägglossning av enkel oxå
    men fick öka dosen och de verkar ju varit de jag behövde! 
  • trina

Tänkte bara meddela att jag tänker hålla mig borta från sidan ett tag. Ska ta semester och bara njuta och vara glad över livet :) Sen blir det besök på sjukhuset i höst för sprutor och då blir det nya tag! Trevlig sommar alla!!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)