• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Pling123

Här dök mensen upp i lördags... Idag har jag hämtat ut en ny kur som påbörjas på onsdag. Det är bara att fortsätta att hoppas!! Lycka till med sprutor i höst trina, då får du gärna uppdatera hur det går, för det är väl steget efter pergotime..

• mylady

Godmorgon tjejer

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?

• Clara85

Hej på er, är ny här men hoppas det är ok om jag hakar på tråden. Har PCO och började äta min första pergotimekur i början av juni, tyvärr kom mensen idag så det är väl bara att köra på igen...

Hur gör ni nu över sommaren? Får ni någon möjlighet till vul? Eller kör ni på ändå? förra gången mognade endast ett ägg, tror ni man vågar chansa och köra på en gång till och hoppas det inte blir ett helt gäng som lossnar? 

Till er som kör med ÄL-test, dethär kanske ni redan har koll på men för oss med pco är det inte alltid som de fungerar tyvärr... Jag har tillexempel två lika tydliga sträck under hela cykeln... Verkligen skumt!!     

• Irmeline

Trina: trevlig semester från barnalstringen ;) ses i höst! Får hoppas sprutor är din grej. Det gjorde susen för en kompis till mig iaf!

Pling: hoppas denna kuren gör susen! :)

Mylady: du är inte överstimulerad då? Har hört att det kan kännas då. Fast av en tablett känns skumt... Ring din gyn och fråga!

Clara: välkommen!! Hoppas andra kuren tar sig! Blev gravid på min andra kur förra gången jag åt pergo.
    Jag kör utan vul nu, en chansning ja, men för otålig att vänta till i höst.
    Angående äl-test så hade jag starka streck hela månaden innan jag tog pergo, men i mina pergocykler har de varit ganska svaga innan stegringen. Hade billiga testers förut men de var så känsliga att det var rätt starkt jämnt. Med testlagrets så var det negativa strecket svagare så använder bara dem nu.

• SoMa72
    Irmeline skrev 2013-07-10 00:19:18 följande: 

Jag kör utan vul nu, en chansning ja, men för otålig att vänta till i höst.
    Angående äl-test så hade jag starka streck hela månaden innan jag tog pergo, men i mina pergocykler har de varit ganska svaga innan stegringen. Hade billiga testers förut men de var så känsliga att det var rätt starkt jämnt. Med testlagrets så var det negativa strecket svagare så använder bara dem nu.

Håller verkligen tummarna! När har du BIM?
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Tror ni jag har haft äl den här månaden? Obestämd Kände mig helt uppblåst och svullen överallt, det gjorde jag inte förra månaden när jag hade starkare test, men utebliven äl...
  • Clara85

Hej Alice,

Jag tycker helt klart det ser ut som om du haft äl-stegring, verkar vara tydligast 5/7?  håller tummarna!! 

• SoMa72
    Clara85 skrev 2013-07-10 11:37:15 följande:
    Hej Alice,

Jag tycker helt klart det ser ut som om du haft äl-stegring, verkar vara tydligast 5/7?  håller tummarna!! 

Tack! Hoppas du har rätt... Jag får inte nån ny pergo under sommaren och jag skulle inte våga ta utan koll med VUL. Håller tummarna för dig om du kör på en ny kur, annars håller jag tummarna för att det tar sig utan. {#emotions_dlg.flower}

Ps. Alice är min dotter som föddes i mars 2012, det som står i fotnoten.    
  • SoMa72

Åh, jag skulle haft BIM 18:e, men om ÄL var 6:e så har jag det 20:e skulle jag tro... Då har vi nästan samtidigt.

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)