Inlägg från: Pling123 |Visa alla inlägg
  • Pling123

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej! Jag började med pergotime den 16 maj, enkeldos, inga biverkningar. Nu är det bara att hålla tummarna!

• Pling123

Jag har inte fått bokat vul. Däremot ska jag ta progesteronprov dag 21 för att kolla om jag haft äl. Då hoppas jag att det värdet gått upp för sist var det 11...

• Pling123

Grattis snosan! Skönt att läsa att pergotime kan hjälpa! Jag tror min mens anländer i början på nästa vecka men jag hoppas ju in i det sista att jag ska vara gravid...

• Pling123

Här kom mensen idag, redan på dag 27, har aldrig hänt förut... Jaja, det är bara att ladda inför nästa pergokur!

• Pling123

Jag fick positivt på äl-sticka dag 17. Men positivt på äl-sticka har jag haft de månader som jag inte haft äl enligt blodprov också, så jag vet inte riktigt... Ska ha telefonmöte med gynekologen på måndag för att få svar om jag haft äl. Men det känns ju inte som jag haft det eftersom jag fick mens 10 dagar efter äl, eller är det möjligt..?

• Pling123

Idag började jag med min andra pergokur. Progesteronprovet visade att jag hade äl förra månaden vilket är superbra! Nu är det bara att kämpa på!

• Pling123

SoMa72: jag beställde telefontid en vecka efter blodprovet och då fick jag svaret. Jag fick tre kurer pergo utskrivet så jag har under sommaren, känns bra! Om vi inte lyckas på dessa tre kurer så skulle vi kolla om jag behöver spola äggledarna, hur man nu kollar det..

• Pling123

BIM idag, gjorde gravtest igår som var blankt... Hur går det för er andra, håller tummarna för att äggen ska släppa denna gången!! Idag börjar iallafall vår semester och det ska bli sååå skönt!!!

• Pling123

Här dök mensen upp i lördags... Idag har jag hämtat ut en ny kur som påbörjas på onsdag. Det är bara att fortsätta att hoppas!! Lycka till med sprutor i höst trina, då får du gärna uppdatera hur det går, för det är väl steget efter pergotime..

• Pling123

Hur har det gått för er? Det är många som haft bim de senaste dagarna eller? Min äl är precis över så nu är det två veckor av hopp som råder.

• Pling123

Idag påbörjar jag min fjärde enkelkur pergotime. De tidigare tre har ju inte fungerat så jag är lite pessimistisk till denna omgång, men nu är det bara att köra!!

• Pling123

Skönt att höra att det finns hopp snosan! Gyn har sagt att jag måste göra ett uppehåll efter 4 kurer, någon som vet varför??

• Pling123

Jag har ätit fyra enkelkurer pergotime och jag har inte märkt av några biverkningar. Bara smärta under ägglossningen.

• Pling123

Grattis Linnea och SoMa! Visste inte att du plussat SoMa, härligt. Jag har ätit min fjärde pergotimekur men nästa månad blir det utan. Det är ju värt att köra hårt ändå ;)

• Pling123

Det blev inget med fjärde pergotimekuren heller :( Nästa månad blir utan Pergo. Det är bara att fortsätta kämpa!

• Pling123

Det var ett tag sedan jag skrev här, har haft ett par jobbiga månader... Fick helt oväntat ett plus den 30 sep., men det kändes konstigt. I vecka sex fick jag göra ett vul och de hittade inget, gyn såg istället vätska bakom livmodern och misstänkte utomkvedshavandeskap :( efter mängder med undersökningar och blodprover konstaterades det att embryot släppt av sig själv och jag slapp operation, puh. Nu vågar vi inte försöka innan jag gjort en spolning för att se om det sitter nåt i vägen i äggledarna. Tiden rinner iväg snabbt, har försökt i 15 månader nu.. Grattis lillajagmaria! Skönt att höra att det finns hopp

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)