• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Babe85

Andra dagen med dubbelkur av Pergo.. Vilket kasst humör!
    Kände ingen skillnad på enkel tabletten, men denna gången visar det sig fler bieffekter.
    Man får helt enkelt tänka på det positiva som det (förhoppningsvis) ger! Cool

Står inför ett val..
    Fick tid för VUL nästa Fredag... Har en bokad semester från och med Onsdag =(
    Dumt att allt händer samtidigt..

Valet är att avstå semester och att ta blodprov veckan efter för att se om det varit någon ägglossning..

• snosan
    PCO85 skrev 2013-08-21 13:12:46 följande:

Tack för era svar och GRATTIS! Måste kännas helt underbart, hur länge åt du tabletter innan du blev gravid? Jag menade inte att jag känner av tabletterna när jag tar dom, utan att jag känner att jag tagit dom. :)
    jo samma som för mig, inget då jag tog dem alls, bara då al skulle komma!

vi började med enkel kur i aug -12  och körde 4kurer till efter de med enkel , men
    bytte till dubbel i maj och i juni så fick jag +! så inte alls länge tog de, då man väl fått medicinen 
  • PCO85
    snosan skrev 2013-08-22 09:30:45 följande:
    jo samma som för mig, inget då jag tog dem alls, bara då al skulle komma! vi började med enkel kur i aug -12  och körde 4kurer till efter de med enkel , men bytte till dubbel i maj och i juni så fick jag +! så inte alls länge tog de, då man väl fått medicinen 

Härligt, då har du inte behövt vänta så länge. Men jag har fått den uppfattningen att när man får rätt mängd så tar det inte så lång tid att plussa. Jag hoppas verkligen att jag får ÄL i alla fall! När testade du plus, innan eller efter beräknad mens?
  • snosan
    PCO85 skrev 2013-08-22 12:04:56 följande:

Härligt, då har du inte behövt vänta så länge. Men jag har fått den uppfattningen att när man får rätt mängd så tar det inte så lång tid att plussa. Jag hoppas verkligen att jag får ÄL i alla fall! När testade du plus, innan eller efter beräknad mens?
    på bim-2 fick jag svaga streck, du kan ju kolla mitt album så ser du 
    hur svaga de var och hur snabbt de stegrade efter :) 
  • Linnea77

En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er

• PCO85
    Linnea77 skrev 2013-08-25 23:11:51 följande:
    En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er

ÅH!! Det måste kännas helt otroligt underbart! Men hur gammal är du? Jag önskar dig verkligen all lycka med din graviditet. När någon annan lyckas, får man själv hopp. Imorgon bär det av till doktorn för att se om det finns några ägg. Man kan aldrig säga aldrig, livet har sin egen gång! GRATTIS! :)
  • Babe85
    Linnea77 skrev 2013-08-25 23:11:51 följande:
    Grattis!! =)

Så positivt när det lyckas för människor som fått kämpa!
    Det ger oss andra "kämpar" en morot och energi till att fortsätta kämpa.

• Babe85

Ny vecka och nya möjligheter!
    Hoppas verkligen att denna veckan ska gå snabbt.. Vill så gärna ha fredags morgon!
    Ska bli spännande att se om det kommit några ägg på denna kuren =)

Nån mer som känt av viktuppgång eller svullnad på Pergo?

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-08-26 08:00:07 följande:
    Ny vecka och nya möjligheter! Hoppas verkligen att denna veckan ska gå snabbt.. Vill så gärna ha fredags morgon! Ska bli spännande att se om det kommit några ägg på denna kuren =) Nån mer som känt av viktuppgång eller svullnad på Pergo?

Hej igen! Jag ska kolla om det finns några ägg imorgon, riktigt pirrigt. Jag har kännt mig jätte svullen och öm till och från. Mest var det de första dagarna efter sista tabletten i kuren. Jag har börjat motionerat och jag har lyckats gå ner två kilo redan. Men annars lägger jag på mig vikt blixtsnabbt, en vecka utan motion och onyttigheter så är det kört! Kör du med ÄL-test?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)