• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • PCO85
    Irmeline skrev 2013-08-26 11:01:11 följande:
    Mens idag som väntat.. Blir pergolöst nästa månad...

Trist! Varför ska du köra pergolöst nästa månad?
  • SoMa72

Irmeline, trist
    Men jag fick ju plus nu, utan pergo, så då håller vi tummarna för att det blir så för dig oxå!

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-26 11:47:47 följande:

Hej igen! Jag ska kolla om det finns några ägg imorgon, riktigt pirrigt. Jag har kännt mig jätte svullen och öm till och från. Mest var det de första dagarna efter sista tabletten i kuren. Jag har börjat motionerat och jag har lyckats gå ner två kilo redan. Men annars lägger jag på mig vikt blixtsnabbt, en vecka utan motion och onyttigheter så är det kört! Kör du med ÄL-test?
    Hejsan!
    Förstår pirrigheten... själv så längtar jag (inget som tillhör vanligheten vid gynbesök)
    Vi har inte ätit så exemplariskt de 2 senaste veckorna och det har slunkit ner både godsaker och alkohol..
    Men, man ska inte ha ångest för något som man själv valt!
    Bara att börja om och lära sig =)

Tänkte börja testa i morgon, är då dag 12. Har läst att man kan testa mellan dag 10-19
    I vilken dag gör du ditt besök i morgon?
    Det blir dag 15 för mig.. är det inte för tidigt?

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-08-26 12:58:43 följande:
    Hejsan! Förstår pirrigheten... själv så längtar jag (inget som tillhör vanligheten vid gynbesök) Vi har inte ätit så exemplariskt de 2 senaste veckorna och det har slunkit ner både godsaker och alkohol.. Men, man ska inte ha ångest för något som man själv valt! Bara att börja om och lära sig =) Tänkte börja testa i morgon, är då dag 12. Har läst att man kan testa mellan dag 10-19 I vilken dag gör du ditt besök i morgon? Det blir dag 15 för mig.. är det inte för tidigt?

Det är lätt hänt! Precis så var det för mig innan jag började träna. :) Det är jätte svårt att hålla sig alla gånger. Men jag ökade så snabbt i vikt, så jag bestämde mig att nu får det räcka! Jag började också testa på dag 12 med ÄL-test. Imorgonbitti kl.07.00 ska jag till läkaren och då är det dag 14 och jag hoppas att jag inte lossar innan så han kan se stl på ägget. Om det har det så kan i alla fall se om det varit ÄL eller inte om det inte finns något ägg. Första vändan med pergo var jag där först på dag 10 och sen dag 15. Jag hade ett ägg på G men det lossade inte som det skulle. Så jag har stora förhoppningar inför imorgon, jag skulle bli så glad om det finns ett ägg. :))
  • Pling123

Grattis Linnea och SoMa! Visste inte att du plussat SoMa, härligt. Jag har ätit min fjärde pergotimekur men nästa månad blir det utan. Det är ju värt att köra hårt ändå ;)

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-26 14:21:43 följande:

Det är lätt hänt! Precis så var det för mig innan jag började träna. :) Det är jätte svårt att hålla sig alla gånger. Men jag ökade så snabbt i vikt, så jag bestämde mig att nu får det räcka! Jag började också testa på dag 12 med ÄL-test. Imorgonbitti kl.07.00 ska jag till läkaren och då är det dag 14 och jag hoppas att jag inte lossar innan så han kan se stl på ägget. Om det har det så kan i alla fall se om det varit ÄL eller inte om det inte finns något ägg. Första vändan med pergo var jag där först på dag 10 och sen dag 15. Jag hade ett ägg på G men det lossade inte som det skulle. Så jag har stora förhoppningar inför imorgon, jag skulle bli så glad om det finns ett ägg. :))
    Precis så jag kände när jag började med LCHF, men ibland tar man ut svängarna och är man då sockerkänslig så är det kört!
    Har börjat om på ny kula i dag =)
    Ska hålla mina tummar och tår för dig i morgon när jag cyklar hem..
    Ja slutar jobba 07.00 =)

• Linnea77
    PCO85 skrev 2013-08-26 06:51:28 följande:
    ÅH!! Det måste kännas helt otroligt underbart! Men hur gammal är du? Jag önskar dig verkligen all lycka med din graviditet. När någon annan lyckas, får man själv hopp. Imorgon bär det av till doktorn för att se om det finns några ägg. Man kan aldrig säga aldrig, livet har sin egen gång! GRATTIS! :)

Tack snälla! Jag är 36år så det kändes inte så kul med frågan om jag var i klimakteriet. Tycker det dock är fantastiskt kul med att han hade fel om mina härskna ägg . Lilla Grynet är en kämpe som ville bo just hos mig
  • PCO85

Hej allihopa! Nu har jag varit hos doktorn. Slemmhinnan såg fin ut så han trodde att det kan vara något på gång. Dock såg han inget ägg över 10. Hur stora ska det vara när man ägglossa? Men jag ska tillbaka på måndag för att kolla äggen, Eventuell ägglossning är framflyttad till dag 20. (är på dag 14 idag)

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)