Inlägg från: LillaJagMaria |Visa alla inlägg
  • LillaJagMaria

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

PCO85 skrev 2013-08-15 07:19:52 följande:
    Hej igen! Hoppar in här igen. Hade min första kur med pergotime i Juni, men det lyckades inte, ingen ÄL. Nu, imorgon faktiskt, så ska jag börja med pergotime kur nr 2 och denna gång blir det dubbelkur så jag håller tummarna för att jag i alla fall ägglossar. Men sist jag var där, så sa min läkare att om det inte fungerar denna gång, så blir det spruta, har någon här erfarenhet om det? Men mina förhoppningar är att jag får ÄL denna gång och att jag kan be om minst en månad till med pergotime. Vill hellre prova tabletter ett tag till, istället för att börja sticka mig.
    Hej hej! Hoppar in på denna tråden också :)
    Det var samma för mig, åt först en enkelkur som inte gav något alls sedan fick jag dubbelkur och den gav ÄL.
    Har ätit dubbelkur några månader nu, har fått ÄL varje gång men tyvärr inget plus än. Ska göra en spolning imorgon och hoppas det kan hjälpa.....annars blir det remiss till IVF. 

Någon här som gjort en spolning? Är lite nervös... 
  • LillaJagMaria
    Irmeline skrev 2013-08-15 10:16:52 följande:
    Flera tjejer som gjorde det i en annan tråd jag hängde. Verkade vara olika hur det var, men kändes väl lite som mensvärk ung. En av tjejerna plussade månaden efter spolning, den andra snart därefter Flört
    Åh hoppas verkligen det blir samma för mig! Vi har försökt i över ett och ett halv år nu....
    Tack :) 
  • LillaJagMaria

Gjorde spolning idag, gjort ont men det gick ändå bra. Allt såg bra ut. Har fått en remiss för IVF nu så om drygt tre månader så blir det nog IVF om inget hänt....ska fortsätta med pergotime fram tills dess.

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-08-21 08:18:33 följande:
    Tillbaka efter två veckors semester i sommarstugan i Finland. Härligt.

Men ingen mens i sikte.
    Är nu på dag 47.
    Inget plus. Och enligt tester ingen Äl hade jag heller.
    Så ska nu börja med provera för att sen testa dubbelkur med pergo.

Hur lång tar det att få mens när man tar provera?
    Less på denna väntan och att inte få fortsätta försöka.
    Usch va trist :( 
    När jag äter provera får jag mens inom fem dagar efter avslutad kur. Men det är väldigt olika, vissa får blödning redan under kuren....Hoppas det är fallet för dig! Är så segt att gå och vänta! 
  • LillaJagMaria
    PCO85 skrev 2013-08-21 11:57:08 följande:
    Hej! Jag är på dag 8 och igår tog jag sista dubbelkurern. Förra gången kände jag inget av tabletterna, men nu spänner det i livmodern och drar lite liksom. Hur var det för er när ni lyckades ägglossa, kände ni av "tabletterna"/äggtillväxten?
    Jag känner av äggtillväxten när jag får ÄL av pergo....känner inget av tabletterna men efter tabletterna får jag en molande känsla i magen under ett antal dagar fram tills jag har ÄL....

• LillaJagMaria

Jag har ju ätit Provera för att få igång mensen, tog min sista tablett måndag förra veckan. Tidiagre gånger jag har ätit det så har det som längst tagit 6 dagar efter avslutad kur så har mensen kommit.....men denna gången har den inte kommit än....

Gjorde ett gravtest i lördags men det var lika negativt som vanligt....hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag ringer och kollar med min läkare??

Jag har haft molande värk i magen (som jag brukar få när mensen är på gång) under hela förra veckan så känns ju ändå som den är på gång men den kommer ju aldrig....vill ju börja med pergotime igen ju!! 

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-09-19 19:52:39 följande:
    Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL
    Va roligt med ÄL!! Hoppas hoppas hoppas ni får ett plus nu då!! :) 

Ja är du på cd 22 idag borde du absolut ha BIM snart, vet du när du hade ÄL?

Själv väntar jag på ÄL, är på cd 11 idag så förhoppningsvis blir det ÄL under nästa vecka. 
  • LillaJagMaria
    PCO85 skrev 2013-10-10 12:05:22 följande:
    Jag har fått mens :(( Känns som man dör lite innombords. Men ska dit imorgon i alla fall och fråga hur vi gör nu. Besvikelse AB.
    Usch vet precis hur du känner dig....men mens kom igår och man blir lika besviken varje månad....
    Nu blir det några månader till med pergotime sen blir det IVF för vår del.... 
  • LillaJagMaria

Själv väntar jag på mensen, borde komma idag eller imorgon sen blir det pergotime igen. Har tydligt mensvärk så denna månaden har jag gett upp. Får hoppas på nästa istället!

• LillaJagMaria
    NonnoE skrev 2013-11-06 12:45:20 följande:
    Har tagit paus ett tag.. Just nu fokuserar vi på bröllop, men det är lääääänge kvar :(
    Har en på jobbet som berättade att hon var gravid, som jag misstänkte.
    Hon sa också: Usch aldrig mer, hatar att vara gravid.
    Vad svarar man på det?
    Skulle ge vad som helst för att må dåligt och veta anledningen.
    Va mysigt med bröllop! Klart ni ska fokusera på det nu då! :) 

Ja usch sådana där kommentarer är ju bara onödigt....skulle kunna tänka mig att må dåligt i 9 månader om man visset att man skulle få en liten bebis.
  • LillaJagMaria
    Igår skulle min mens ha kommit men den gjorde inte det utan istället fick jag två streck på graviditetstestet :D Är helt i chock, ingen symtom överhuvudtaget endast den molande värken jag brukar få innan mens. 

Är ju väldigt tidigt än, gjorde ett digitalt test också och dena visade Gravid 2-3 veckor....kan ju fortfarande hända mycket men det är vårt första plus vilket känns grymt stort....efter nästan två års försök och efter åtta omgångar pergotime fick vi äntligen se två streck! Så man får aldrig ge upp!!

Jag fortsätter att hänga kvar här oss er ett tag om det känns okej för er? Är ju som sagt väldigt tidigt så mycket kan ju hända.... 
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-12-24 06:35:16 följande:
    Hej igen
    Jag var borta ett tag det blev helt enkelt för mycket sist jag fick mens igen.

BIM i helgen typ. Vet inte exakt men dom andra månaderna har varit BIM dag 29 med pergo dubbeldos.

Idag på dag 31. Ingen mens än så jag testade.
    Kan det vara ett plus eller ser jag fel?
    Har försökt i två år! Första gången jag ser nåt överhuvudtaget
    Vågar inte tro på det
    Måste köpa fler test idag o kolla...
    Grattis!!!
    Ser absolut ut som en plus....så svagt var mitt förta test och idag är jag i vecka 12 :)) 
    Har du gjort något mer test??
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)