• Deelicious

Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?

Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?
  • Tom Araya
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:39:45 följande:
    Nej men att gå runt och veta om att man själv har string när man jobbar med småbarn är INTE lämpligt. Skam. Man ska inte vara sexig bland bebisar.
    Men om man tycker string är fult men bekvämt är det okej?
  • Tom Araya
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:41:40 följande:
    Tycker du personalen kan ha string när man ska på badhuset?
    Vem går omkring i enbart trosor/kalsonger på badhuset?
  • Tom Araya
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:46:15 följande:
    Menar inte att bada i string utan att ha det när man byter om i omklädningsrummet så det hinner synas innan man bytt tilll rejäla badtrosor.
    Nej, personalen ska då självklart ha rosa småflicktrosor med Hello Kitty på. Obestämd
  • NoteturNomen

Måste bara svara "annat" på frågan... (kan inte låta bli att svara heller, även fast jag har extremt svårtt tro att en sådan här fråga är seriös på en enda fläck..) Två barn och ett antal "fröknar" i egenskap av just fröknar till mina barn, dessutom som arbetskamrater... Inte EN ENDA GÅNG har tanken slagit mig vad de har för trosor under byxorna!! Det rör mig faktiskt inte i ryggen vad andra människor öht väljer att ha på sig under brallorna..

Let your body decide where you want to go, high or low, fast or slow.
  • Sommarlöv

Tycker nog att alla föräldrar som undrar vad jag har för trosor på mig och har synpunkter på det borde skaffa sig ett liv och lite andra intressen. Sedan utgår jag från att alla som har åsikter om vad jag och mina kollegor har för trosor på oss har stora vita bomullstrosor på sig, så osexiga som det bara går....

• Tom Araya

Inga trosor är lämpliga, finns alltid någon som tycker de mest fula är sexiga...bättre utan...Drömmer Skrattande

• lille Birger
    Tom Araya skrev 2013-04-08 21:26:39 följande:
    Inga trosor är lämpliga, finns alltid någon som tycker de mest fula är sexiga...bättre utan...Drömmer Skrattande
    Fast det finns dagisbarn som inte uppskattar att fröknarna går utan trosor heller.
  • NoteturNomen
    Tom Araya skrev 2013-04-08 21:26:39 följande:
    Inga trosor är lämpliga, finns alltid någon som tycker de mest fula är sexiga...bättre utan...

He he ;)
    Let your body decide where you want to go, high or low, fast or slow.
  • lilllan83
    Deelicious skrev 2013-04-07 14:33:44 följande:
    Jag personligen avskyr dagispersonal med string, hur TUSAN kan man ens tänka tanken att sätta på sig sånna sexiga klädesplagg när man ska jobba med barn och spädbarn? Barn måste få trygghet i form av dagispersonal med rejäla underkläder!!!!!!!

Vad visar du för trygghet (stabilt/mentalt) som går runt och undersöker vad dina barns dagispersonal har på sig för underkläder???!! Det om något är ju sjukt! Bara för att string tydligen är så fantastiskt sexigt enligt dig så behöver det ju knappast vara det för dem som bär dem. Förmodligen är string "vardagsunderkläder" för de allra flesta som väljer att ha det på sig, och knappast något extra sexigt som de specifikt väljer ut för att de ska jobba med barn!!
    Usch vilka hemska ideer du verkar ha..   =(

Om de väljer att ha på sig det när de ska till badhuset borde det väl inte heller vara ett problem. Barnen kommer ju se dagispersonalen HELT NAKNA i duschen oavsett, så vad är då det hemska med att de eventuellt ser en liten del av rumpan.   

Du borde nog tänka över dina fördomar istället för att klaga på hur andra människor klär sig. 

Jag tror det är betydligt viktigare att de tar väl hand om barnen än vad de har på sig...   

Svar på tråden Vilka trosor är lämpligast på en förskollärare/barnskötare?