• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • maaammaaa

Då har ni inte hört skämten om den senaste finska grillkorvsvarianten som har pyttesmal sträng ost i mitten som smälter och blir vit, halvklimpig och vattnig vid grillning. Den sprutar nästan ut när man biter i korven. Man kan få all mat att associeras med rasism om man vill.

• emanon1
    annzah skrev 2013-03-01 11:14:56 följande:
    Har aldrig sagt negerboll och kommer inte att börja heller. Det har alltid hetat kokosboll i min familj och umgängeskrets. 

Nej
    annzah skrev 2013-03-01 11:14:56 följande:
    Har aldrig sagt negerboll och kommer inte att börja heller. Det har alltid hetat kokosboll i min familj och umgängeskrets. 

Kokosboll är de med skum inuti. Har inget med chokladboll att göra.
  • snällochgla
    Border skrev 2013-03-01 11:27:15 följande:
    Jag säger chokladboll, men under uppväxten sa vi alltid negerboll. Jag säger idag chokladboll pga att jag vet att vissa invandrare tar illa vid sig av att man säger negerboll, dessutom tycker jag att negerboll låter fruktansvärt fult.
    Har du verkligen hört att invandrare uttalat att de tar illa vid sig av fenomenet negerboll? Personer som lämnat sitt hemland och kanske t o m flytt från krig och förföljelse kommer hit till Sverige och bryr sig om en sådan bagatell?
    Men vem vet.....kanske det är så att negerboll är den yttersta skymfen och kanske många sk flyktingar flyttar hem igen. I det egna landet kanske man bara var dödshotad och förföljd och jämfört med gamla Svedala där folk beställer negerbollar på fiket är det ju ingenting....

(på de flesta fik säger man ingenting utan man tar själv men det är ju en annan historia)
  • Doktorprutt

Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...Solig

• emanon1
    Doktorprutt skrev 2013-03-01 11:54:11 följande:
    Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...

Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...

Du är vad du heter... ;) doktorprutt
  • Kobra1977

Jag blir så matt av det här. Att tro att neger inte användes rasistiskt och nedlåtande är bara så jävla dumt. Jag är så trött på att höra det. Jag önskar att alla som tycker det är tipptopp att säga negerboll och lär sina barn att det är OK att de kunde läsa på lite.

Googla Pickaninny och läs på hur den vita befolkningen trycker ner och förlöjligar den färgade befolkningen, aka negrerna. För att kunna fortsätta behandla slavarna som djur.

Jag kan bara tänka mig att negerbollsförespråkarna är samma personer som nästan gick och dog när de klippte bort den lilla färgade dockan från Tomtens Julafton. Jag bara gissar, men jag tror det är så.

Och sen att man sagt ett ord länge och det är därför svårt att ändra på det nu, hur fan gör ni med alla andra förändringar? Det är ju en jävla tur att ni inte hade körkort när vi bytte till högertrafik "Jag har alltid kört på vänster sida, så det tänker jag fortsätta med"

http://www.authentichistory.com/diversity/african/3-coon/2-pickaninny/

• Ginnie
    Border skrev 2013-03-01 11:27:15 följande:
    Jag säger chokladboll, men under uppväxten sa vi alltid negerboll. Jag säger idag chokladboll pga att jag vet att vissa invandrare tar illa vid sig av att man säger negerboll, dessutom tycker jag att negerboll låter fruktansvärt fult.
  • snällochgla
    Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...Solig
    ?? Får man inte kalla efterblivna människor sinnesslöa? Det väljer du väl själv.....det är ett gammalt ord som inte används så mycket längre men det är ju knappast mer nedsättande än utvecklingsstörd. Vill du säga sinnesslö så varsågod och de flesta kommer inte att bry sig om vad du säger för ingen lyssnar. Så ser det ut idag.
  • Doktorprutt
    snällochgla skrev 2013-03-01 12:49:01 följande:
    ?? Får man inte kalla efterblivna människor sinnesslöa? Det väljer du väl själv.....det är ett gammalt ord som inte används så mycket längre men det är ju knappast mer nedsättande än utvecklingsstörd. Vill du säga sinnesslö så varsågod och de flesta kommer inte att bry sig om vad du säger för ingen lyssnar. Så ser det ut idag.
    Ett jättetrevligt ord. Precis som kroknäsor. :)
Svar på tråden Negerboll..