• Anonym

Hur lång, gammal och mycket väger du?

Jag undrar hur lång du är, hur gammal du är och hur mycket du väger :) 
    Det är för att det känns som att jag väger väldigt mycket för att bara vara 168 cm lång.. Så skulle vara kul att veta hur mycket andra väger till sin längd.
    Jag kan ju börja: 

Tjej 
    17
    168cm
    51kg   

• Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?
  • Anonym (A)

Kvinna, fyller 32 år om en vecka, 158 cm och 57 kg. 

• todo nada
    Anonym (go´och glad) skrev 2015-04-28 13:41:31 följande:

hmm..Jag är också 170 cm lång och har vägt 49-50 kg när jag var extremt deprimerad...och ja - jag såg helt sjuk ut, nyckelbenen såg ut att kunna krypa ut ur skinnet, höftbenen och revbenen syntes och det såg INTE fräscht ut, har svårt att tro att det skulle skilja så mycket mellan människor beroende på hur vi är skapta...

Idag väger jag 60 kg och är nöjd med min kropp, alla kläder sitter bra och det känns bra!

Jag har pendlat fram och tillbaka lite genom åren..
    Men de senaste 10 har jag legat stadigt runt 50 för det mesta (När jag var deppad vägde jag 47, då var det inte snyggt)..

Jag är slank av mig och kan inte göra så mycket åt det.
    Och med handen på hjärtat äter jag inte spec nyttigt heller, så min spinkighet är inget jag själv valt på det viset...
  • Rafael90
    trg skrev 2015-04-28 13:21:04 följande:

Hej!

Du har alltså ett bodymass index på ca 18!!!!!
    Och tycker att du väger mycket!!!!!

Snälla du, tänk om! Ett index på under 20 innebär att du väger för lite!
    Ett index under 18,5 innebär på gränsen till "undernärd"!

Det finns fler i den här tråden som behöver tänka om, antar att det är modebilderna i reklamen som ni alla har gått på!

Tänk om, tänk rätt!
    Se till att ni ligger runt 20, då har ni en kropp som dels orkar bära upp den längd ni har, oberoende av om ni är över 170 cm eller ej.
    Det finns då möjlighet till att ha muskler som orkar med.

Då hat ni också en kropp som orkar ta vara på den näring som ni eventuellt stoppar i er med maten.

Det är ännu viktigare för er som är under 20 år gamla!!!!!!!!!

För att nå upp till BMI 20 skulle jag behöva väga 4 kg mer än vad jag nånsin gjort i mitt liv. När jag vägde som mest åt jag som en häst och styrketränade och låg ändå under BMI 19. Så fort jag slutade styrketräna gick jag ner igen eftersom min normalvikt ligger på BMI 17-17.5 ungefär. Skulle det automatiskt vara ett problem bara för att jag väger "för lite", trots att jag mår bra?
  • Efraim Barkbit
    LauraPalmer skrev 2015-04-28 13:26:36 följande:

156, 30 år och 68kg. Ser ut som en liten tuttfia med kulmage. :-P hehe så jävla het.

Låter fint
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • student2013

165 com

Ca 70+- några kilo har ingen fungerande våg för tillfället!

Fyller 21 på onsdag nästa vecka.

• trg
    todo nada skrev 2015-04-28 13:29:07 följande:

Jag är 27 år, 170 cm och väger 50 kg..
    Du menar alltså att jag är undernärd..?

Alla människor är inte stöpta i en form..Vi är ju olika människor med olika former, och olika förutsättningar..
    Jag litar faktiskt inte på detta med BMI så mycket, tycker det kan vara missvisande i många lägen...
    Nej jag menar inte att du är undernärd! Däremot menar jag att om man har 18,5 i BMI så kan man inte tro att man väger för mycket!

Visst det finns många "former" för oss människor. Vi är olika och BMI är ingen SANNING fr allt! Det kan i alla fall användas som en vink om att man ligger inom rätt härad.

• trg
    Rafael90 skrev 2015-04-28 14:51:44 följande:
    För att nå upp till BMI 20 skulle jag behöva väga 4 kg mer än vad jag nånsin gjort i mitt liv. När jag vägde som mest åt jag som en häst och styrketränade och låg ändå under BMI 19. Så fort jag slutade styrketräna gick jag ner igen eftersom min normalvikt ligger på BMI 17-17.5 ungefär. Skulle det automatiskt vara ett problem bara för att jag väger "för lite", trots att jag mår bra?
    Hej

Mår du bra så är det bra! Om du däremot undrar om du väger för mycket - då är det något som inte stämmer!
    Det finns människor som mår jättebra psykiskt och fysiskt men som ändå ligger under eller över de gränser som BMI anger. Det är ju bara riktvärden, finns annat som också spelar in, inte minst hur man mår!

Som sagt, mår du bra och är nöjd med din kropp så är det bra!
  • Anton Chigurh
    trg skrev 2015-04-29 09:17:00 följande:
    Nej jag menar inte att du är undernärd! Däremot menar jag att om man har 18,5 i BMI så kan man inte tro att man väger för mycket!

Visst det finns många "former" för oss människor. Vi är olika och BMI är ingen SANNING fr allt! Det kan i alla fall användas som en vink om att man ligger inom rätt härad.

Som du mycket riktigt påpekar, trg, BMI är endast vägledande, dock....har du 18,5 i BMI väger du med all säkerhet inte för mycket, samtidigt kan (obs kan....)  du ha under 18,5 i BMI och vara vackert smal. Jag vet hur todo nada ser ut, och todo nada är vackert smal, jävligt vacker, om sanningen skall fram, men hon är verkligen inte "sjukligt" smal, utan har en djävulskt vacker och slimmad kropp.

Lite så.

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • todo nada
    Anton Chigurh skrev 2015-04-29 10:24:29 följande:
    Som du mycket riktigt påpekar, trg, BMI är endast vägledande, dock....har du 18,5 i BMI väger du med all säkerhet inte för mycket, samtidigt kan (obs kan....)  du ha under 18,5 i BMI och vara vackert smal. Jag vet hur todo nada ser ut, och todo nada är vackert smal, jävligt vacker, om sanningen skall fram, men hon är verkligen inte "sjukligt" smal, utan har en djävulskt vacker och slimmad kropp.

Lite så.

Kram //Anton
    Tack härliga Anton! SoligHjärta
    Ja, skulle man slaviskt följa BMI skulle väl jag vara underviktig, och du lida av fetma enl tabellen
  • Anton Chigurh
    todo nada skrev 2015-04-29 14:27:23 följande:
    Tack härliga Anton! SoligHjärta
    Ja, skulle man slaviskt följa BMI skulle väl jag vara underviktig, och du lida av fetma enl tabellen smile5.gif
    Så lite todo, och du vet att jag verkligen menar det,WetKiss.gif du ÄR så in i helvete grann. 

....och ja, ditt statement är dessutom korrekt.

Ha nu en riktigt skön valborg, todo.

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?